Skip to main content
Beantwoord

Dolby Vision op streamingdienst op de TV Box+ niet beschikbaar?

• August 7, 2025
  • 8 reacties
  • 162 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik weet dat er problemen zijn met de Sagemcom TV Box+ met het schakelen tussen HDR en Dolby Vision.
Nu kwam ik erachter dat wanneer ik via Netflix op mijn Smart TV kan zien welke films Dolby Vision hebben. Dat zie je voordat je de film start links bovenin.
Nu kwam ik erachter dat ik Dolby Vision niet links boven zie staan als ik via de TV Box+ de streamingsdienst Netflix gebruik.

Via van jullie heeft het wel voor elkaar om Dolby Vision te zien bij de films op Netflix via de TV Box+?
En welke settings hebben jullie daarvoor gebruikt? En is er ook iemand die de TV Box+ gewoon op een 120 hz poort gebruikt op zijn televisie terwijl die Dolby Vision ziet bij Netflix via de TV Box+?

Mijn TV Box+ is aangesloten op een Sony Bravia 7 XR 85" televisie met de bijgeleverde ultra speed kabel op een 120 hz televisie poort. Daarbij heb ik ook in de Sony instellingen de uitgang van deze hdmi omgeschakeld naar geanvanceerd. Ik heb de instellingen weer terug gezet naar standaard.

Hoor graag en alvast bedankt!

Beste antwoord door Ashvin

Als je toch die app in je televisie hebt... ik gebruik Netflix ook altijd via de tv zelf. 

Er zijn best wel wat topics te vinden over dat het niet werkt met Netflix in de box.

Hoihoi dat is zeker waar. Echter is het toch fijn als op beide apparaten de apps naar behoren werkt.

Ondertussen heb ik de tijd gevonden om het eea testen.

Het probleem zat hem in de HDMI-aansluiting. Als je de TV Box+ kennelijk op de 120hz poort aansluit op de Sony Bravia 7 televisie… Dan werkt de Dolby Vision niet. Ik heb alle instellingen geprobeerd op de TV Box+ ontvanger. Dolby Vision aan met HDR altijd etc etc.

Nadat ik de TV Box+ op een normale 4k60hz poort aan had gesloten kwam voor het eerst in de Netflix app op de TV Box+ "Dolby Vision" in beeld. Ik laat vanaf nu ook de TV Box+ gewoon op de 4k60hz poort staan. Wellicht handig om te weten voor mensen die in de toekomst ook een nieuwe Sony Bravia TV aanschaffen. Allemaal bedankt.

Deze topic mag gesloten worden!

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Heb je het in de DIW7022 ook op Dolby Vision staan? En dus niet op HDR10. 

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2025

Heb je het in de DIW7022 ook op Dolby Vision staan? En dus niet op HDR10. 

Jazeker. In mijn instellingen heb ik Dolby Vision als prioriteit staan. Echter krijg ik in Netflix geen Dolby Vision te zien. Ik zie 4K HDR staan. Maar Netflix via smart tv komt er wel Dolby Vision te staan ipv 4k HDR.

Ik vraag me af of er iemand überhaupt Dolby Vision in Netflix heeft staan via de TV Box+...

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 7, 2025

Staat HDR wel aan in de DIW7022)

En staat Dolby Vision als voorkeuze?

Beide moet je apart aanzetten.

Wel jammer dat hij niet automatisch kiest voor HDR10 of Dolby Vision.

Mijn LG tv doet dat (gelukkig) wel.

Zie ook hier.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Als je toch die app in je televisie hebt... ik gebruik Netflix ook altijd via de tv zelf. 

Er zijn best wel wat topics te vinden over dat het niet werkt met Netflix in de box.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 7, 2025

Hoihoi dat is zeker waar. Echter is het toch fijn als op beide apparaten de apps naar behoren werkt.

Ondertussen heb ik de tijd gevonden om het eea testen.

Het probleem zat hem in de HDMI-aansluiting. Als je de TV Box+ kennelijk op de 120hz poort aansluit op de Sony Bravia 7 televisie… Dan werkt de Dolby Vision niet. Ik heb alle instellingen geprobeerd op de TV Box+ ontvanger. Dolby Vision aan met HDR altijd etc etc.

Nadat ik de TV Box+ op een normale 4k60hz poort aan had gesloten kwam voor het eerst in de Netflix app op de TV Box+ "Dolby Vision" in beeld. Ik laat vanaf nu ook de TV Box+ gewoon op de 4k60hz poort staan. Wellicht handig om te weten voor mensen die in de toekomst ook een nieuwe Sony Bravia TV aanschaffen. Allemaal bedankt.

Deze topic mag gesloten worden!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Goed gevonden. 

Die 120 Hz poort is meer voor spelcomputers als Play station denk ik. 

Voor TV/video onzinnig.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 7, 2025

Het probleem zat hem in de HDMI-aansluiting. Als je de TV Box+ kennelijk op de 120hz poort aansluit op de Sony Bravia 7 televisie… Dan werkt de Dolby Vision niet.

Geen wonder. Weet je wat voor bandbreedte het gebruikt voor DV 4k120Hz? Ik maak voor jou een berekening

DV-10bit: 3840*2160*3*10/8=31,1Gbs

DV-12bit 3840*2160*3*12/8=37,3Gbs

De specificatie van HDMI 2.0 laat maximaal 18Gbs toe. Eerst met HDMI 2.1 kan men tot 48Gbs en ook 4k120Hz of 8k60Hz gebruiken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 10, 2025

Hi ​@Ashvin, mooi om te zien dat de community ook mee heeft gedacht. 

Nog fijner dat je dit zelf hebt kunnen oplossen en vooral dat je dit ook hier post voor andere meelezers. Dankjewel voor de genomen moeite!