Skip to main content

Ervaringen met Philips Ambilight-tv’s met Titan OS en NL apps

• 25 november 2024
  • 20 reacties
  • 2341 keer bekeken

Sta op punt om nieuwe tv te kopen. De nieuwe Philips toestellen met ambilight zijn uitgevoerd met Titan OS. Een aantal NL apps is (nog) niet beschikbaar. Community leden met ervaring met deze tv?

20 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17521 reacties
  • 27 november 2024

Welkom op de community ​@EJ Zwolle. Titan OS is een relatief nieuwer OS waardoor er nog minder voor beschikbaar is. Onze apps, zoals de tv app, zijn er niet op beschikbaar. 

Het hangt er vanaf wat je er vooral mee wilt gaan doen, als die apps voor jou belangrijk zijn is het misschien de moeite waard om naar een ander OS te kijken, van een ander merk. Dat is een keuze die je alleen zelf kunt maken.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 januari 2025

ik heb bij het aangaan van mijn KPN abonnement een Philips 43inch TV toestel als welkoms geschenk gekregen met Titan OS met overigens een zeer onhanding AB.

Ik vind het Titan OS helemaal niks, je kan er zelfs niet eens de KPN TV app op zetten, wat ik van plan was.

Ik snap ook niet de voordelen van Titan OS voor de consument, je kan er niet eens app met uploaden van de playstore. 

Ik hoop dat KPN het toestel wil omruilen voor een android Philips toestel zoals ze eerst hadden, want aan deze heb ik niet veel.

Ik heb al opgebeld naar de klantenservice maar die konden niks doen, en hebben mij het nummer van Philips gegeven, maar die konden mij ook niet helpen

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17521 reacties
  • 24 januari 2025

Welkom op de community ​@Ronaldvs. We hebben inderdaad geen app voor Titan OS, mogelijk komt die in de toekomst maar er wordt nu eerst aan Tizen en WebOS gewerkt. 

De klantenservice en wij staan buiten de welkomstcadeaus. Dat gaat allemaal via onze partner, je kunt contact met hun opnemen om het te vragen. Ik verwacht dat het niet mogelijk is, maar je komt er maar op 1 manier achter.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 januari 2025

Ik heb contact gehad met jullie partner (side kick) en die dame vertelde mij dat hun slecht de distributie doen van de welkomst geschenken.

Wat mij een beetje dwars zit, is dat bij het aangaan van mijn internet contract ik een medewerker had gesproken en vroeg, of ik op die TV, televisie kan kijken via de app, waarop die medewerker zei, daar is juist een smart tv voor, zodat je zonder dat kastje, via de kpn app televisie kon kijken op de slaapkamer.

Ik heb dus een nare nasmaak van dat welkomstgeschenk, omdat ik er niet veel mee kan doen. Overigens wie verzint het om een welkomst cadeau beschikbaar te stellen, waarop je niet eens op de eigen KPN app kan komen.   

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 356 reacties
  • 24 januari 2025

Dat moet je KPN niet verwijten. De Smart TV+ app werkt op oudere Philips toestellen. Philips is pas vorig jaar overgestapt van Android TV naar Titan OS. Waarom? Licentiekosten en mogelijke US-sancties. Philips is alleen nog een naam, eigenaar en producent is TP-Vision, Chinees. Net zoals Nokia, Volvo, enz.

Dat een tv-provider een merk ondersteund is goed voor ons als consument, maar Andoid TV op Sony, TCL en oudere Philips werkt niet hetzelfde. Net zoals er al genoeg versies van Tizen (Samsung) en WebOs (LG) zijn. Voor een provider is het altijd achter de feiten aanlopen. Net zoals een collega geen Viaplay app kan installeren op een oudere Samsung.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 maart 2025

Ik sluit mij qua ervaring geheel aan bij ​@Ronaldvs .

@jojootje , ik neem het KPN kwalijk dat ze (waar dan ook binnen hun organisatie) een welkomstkado selecteren, dat niet met hun eigen producten werkt.

En vervolgens verschillende afdelingen opzadelen met het beantwoorden van klanten met ongeschikte informatie.

Er is mij twee maanden geleden gemeld dat en compatibel versie eind januari beschikbaar zou komen (ja dat was begin februari)

Dat er in dit forum gemeld wordt dat andere bestruingssystemen voorrang krijgen snap ik gedeeltelijk, maar ik zou het waarderen als er ten minste aangegeven wordt of Titan OS überhaupt op de release kalender staat.

Als tegemoetkoming had het fin geweest als men tot die datum een extra kastje beschikbaar stelt om de missende functionaliteit te “repareren”

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13901 reacties
  • 12 maart 2025

Persoonlijk zou ik niet meer kiezen voor Philips.

Vroeger, toen Philips nog van Philips was, was het een perfect toestel.

Nu wordt het in China gemaakt en mag dat bedrijf er Philips op zetten.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 maart 2025

het was ook een toestel dat je “kreeg” bij een 2 jarig internetabonnement, dus leuk als een slaapkamertoestel. Alleen dat Titan OS, heb je niet veel aan, je bent haast verplicht om er een Google tv streamer of chromecast bij te kopen, waar je dus wel de kpn app kan zetten.

Dat het in China wordt gemaakt zegt mij niet zo veel, de meeste tv toestellen ongeacht merk worden in China gemaakt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13901 reacties
  • 12 maart 2025
Ronaldvs schreef:

het was ook een toestel dat je “kreeg” bij een 2 jarig internetabonnement, dus leuk als een slaapkamertoestel. Alleen dat Titan OS, heb je niet veel aan, je bent haast verplicht om er een Google tv streamer of chromecast bij te kopen, waar je dus wel de kpn app kan zetten.

Dat het in China wordt gemaakt zegt mij niet zo veel, de meeste tv toestellen ongeacht merk worden in China gemaakt. 

Maar als het goed is, heb je de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Dat is tevens een Android tv ontvanger waar je ook KPN tv op kunt kijken.

Als je ook een google account hebt aangemaakt op de DIW7022, kan je hem als volledige medibox gebruiken.

(doen wij ook en wij (dus persoonlijk) zijn hier dik tevreden over. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 maart 2025
joop2011 schreef:
Ronaldvs schreef:

Maar als het goed is, heb je de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Dat is tevens een Android tv ontvanger waar je ook KPN tv op kunt kijken.

Als je ook een google account hebt aangemaakt op de DIW7022, kan je hem als volledige medibox gebruiken.

(doen wij ook en wij (dus persoonlijk) zijn hier dik tevreden over. 

Die heb ik ook,  maar die gebruik ik voor in de huiskamers daar heb ik ook een 65'’ Hisense toestel voor. En ik heb geen zin om een tweede  mediabox aan te schaffen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38484 reacties
  • 12 maart 2025
joop2011 schreef:

Dat is onzin ​@joop2011 

Ik heb hier een redelijk nieuwe Philips TV en die werkt fantastisch. 

Geen Tizen OS trouwens, maar Android. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 356 reacties
  • 12 maart 2025
Noordzee schreef:
joop2011 schreef:

Dat is onzin ​@joop2011 

Ze brengen in de 2025-lijn een mix van Google TV en Titan OS uit. Top-modellen OLED Google, rest allemaal Titan. Als consument ben je dus de pineut met de apps op de goedkopere modellen. Los van het feit dat updates ook een issue kunnen worden na een paar jaar. De EU-richtlijn is nog een tijdje niet geldig.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38484 reacties
  • 12 maart 2025
jojootje schreef:
Noordzee schreef:

Ze brengen in de 2025-lijn een mix van Google TV en Titan OS uit. Top-modellen OLED Google, rest allemaal Titan. Als consument ben je dus de pineut met de apps op de goedkopere modellen. Los van het feit dat updates ook een issue kunnen worden na een paar jaar. De EU-richtlijn is nog een tijdje niet geldig.

Ik heb dan ook bewust gekozen voor een Top-model van Philips met Ambilight. Mijn vorige TV was een wat goedkopere LG en daar had ik al gauw spijt van. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13901 reacties
  • 13 maart 2025
Noordzee schreef:
joop2011 schreef:

Dat is onzin ​@joop2011 

Was dat maar waar ​@Noordzee 

Helaas is de kwaliteit  van Philips niet meer te vergelijken met vroeger, toen het nog van Philips zelf was.

Hij kan goed werken natuurlijk.

Maar het Chinese bedrijf wat de naam Philips mag gebruiken is, helaas, kwalitatief minder.

@jojootje 

Oled schermen, Philips, Sony, etc. hebben de schermen van LG.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14709 reacties
  • 13 maart 2025

Waarom dat gekissebis over die merken, de één houdt nu eenmaal van de moeder, de ander van de dochter, dat hou je toch.

Jasper van KPN
Moderator

Alle merken zullen voordelen en nadelen hebben inderdaad. Op dit moment zijn Android TV, Tizen en WebOS in ontwikkeling. Daarna kunnen andere merken en OS’en komen, maar daar is op dit moment nog niets concreets over.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 mei 2025
Ronaldvs schreef:

ik heb bij het aangaan van mijn KPN abonnement een Philips 43inch TV toestel als welkoms geschenk gekregen met Titan OS met overigens een zeer onhanding AB.

Ik vind het Titan OS helemaal niks, je kan er zelfs niet eens de KPN TV app op zetten, wat ik van plan was.

Ik snap ook niet de voordelen van Titan OS voor de consument, je kan er niet eens app met uploaden van de playstore. 

Ik hoop dat KPN het toestel wil omruilen voor een android Philips toestel zoals ze eerst hadden, want aan deze heb ik niet veel.

Ik heb al opgebeld naar de klantenservice maar die konden niks doen, en hebben mij het nummer van Philips gegeven, maar die konden mij ook niet helpen

Helemaal mee eens, idd een TV kado waar niet eens de KPN+ app op draait. Vanmiddag weer drie kwartier aan de lijn gehangen met de helpdesk en helaas ook een grote teleurstelling. “je kunt een TV plus kastje bijbestellen” zei de medewerker of een chromecast kopen. Lijkt me echt geen oplossing. Slechte actie KPN!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22693 reacties
  • 6 mei 2025

Voor die acties worden bedrijven ingehuurd en die weten helemaal niets van besturingssystemen of app's. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 mei 2025
Joep1965 schreef:

Voor die acties worden bedrijven ingehuurd en die weten helemaal niets van besturingssystemen of app's. 

Dit is wel een heel slecht excuus, Je had als KPN, toch ook zelf wel even kunnen bedenken, dat een TV waar de eigen KPN app niet op kan een slecht idee is. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1278 reacties
  • 6 mei 2025
Joep1965 schreef:

Kennelijk weet kpn ook helemaal niets van besturingssystemen en apps, als medewerkers het ‘vreemd’ vinden dat er voor de cadeau gekregen Philips TV die op Titan OS werken, geen kpn tv app beschikbaar is. En, als de ontwikkeling en lancering van een tv app voor Titan net zo snel en voortvarend wordt aangepakt als die voor de Apple TV, grote kans dat de Philips Titan TV’s die nu cadeau worden gedaan, over pakweg 5 jaar al te oud zijn om met de TV App te werken. 😂

Het is echt kpn die de welkomstaanbiedingen in de vorm van een gratis TV, gameconsole, superwifi’s of een geldelijke korting initieert.

Ingehuurde bedrijven als Sidekicks zorgen slechts voor de distributie, die bepalen echt niet welke producten kpn aan nieuwe klanten cadeau gaat doen.

Reageer