Skip to main content
Beantwoord

ESPN werkt niet op laptop

  • 18 August 2024
  • 10 reacties
  • 135 keer bekeken

Ik ontvang ESPN wel op de tv, maar niet op mijn laptop.

 

Na het inloggen bij ESPN (ww abonn,nr, pincode e,d,) krijg ik telkens op de laptop de mededeling: “the media could not be loaded either because the server or network failed or because the format is not supported". Geen beeld doorgave.

 

Moet ESPN (net als Viaplay) opnieuw geactiveerd worden?

Op de pc via een browser kunt u de ESPN  kanalen normaliter gewoon via tv.kpn.com kijken.

Voor uitzendingen via een ESPN extra kanaal is ESPN watch mogelijk wel nodig.


Zou wel moeten, maar het gebeurt niet. Ik kan inloggen zoveel als ik wil, maar krijg telkens bovenstaande mededeling.


Het tweede deel van die melding lijkt erop dat de gebruikte browser niet met de codec van espn overweg kan. Het eerste deel lijkt op een communicatie probleem met de ESPN servers.

 

Is er een vpn actief op de laptop?


Alle kanalen op tv doen het wel.

 

Met Viaplay had ik hetzelfde probleem, maar dat is door opnieuw activering via de kpn-website opgelost. 

 

Het ligt aan de communicatie tussen de beide servers. 

Ik heb het abonnement op Viaplay en ESPN een tijdje stil gelegd en onlangs hervat. 

 

Voor die tijd had ik het probleem niet.


Ik heb het abonnement op ESPN een tijdje stil gelegd en onlangs hervat. 

Aha. Dan zul je dus waarschijnlijk een nieuw account moeten maken.😉


Nee, want zowel op mijn tv en mijn telefoon krijg ik wel beeld. Alleen op mijn laptop niet.


Het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken. Fijne dag. Paul.

 


Hoi @paul39, goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost! Hoe heb je het precies opgelost? Jouw oplossing kan voor anderen die tegen dezelfde melding aanlopen mogelijk ook de oplossing zijn.


Via de website tv.kpn.com. Na het inloggen met je kpn.id krijg je een overzicht van entertain aanbieders. Links bovenin staat het logo van ESPN. Aanklikken en je komt rechtstreeks bij ESPN binnen. Inloggen en je krijgt beeld.


Ah, duidelijk. Dat is waar Rowi in de eerste reactie ook naar wees, bleek het toch te zijn dus 🙂

Veel kijkplezier zo, en als we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Reageer