Skip to main content
Beantwoord

Extra members op Netflix via KPN

• 6 februari 2025
  • 17 reacties
  • 473 keer bekeken

Ik kreeg afgelopen week een mail dat ik combi korting kon krijgen op Netflix, omdat ik thuis internet/tv en een mobiel abbo heb. Ik blij, 7,50 korting op netflix. Dus ik dacht ga ik mooi doen, ik krijg een activatielink, en bij het activeren krijg ik opeens de popup

Tja, wij hebben een account met een “extra member”, en dit heeft bij het aanvragen nergens gestaan. Dus ik bellen met de klantenservice, zegt de vrouw aan de lijn dat ik het maar even moet afwachten en tot, ja hou je vast, 2 maart tot ik veranderingen kan doorvoeren, _PLUS dat ik een BASIC abbonement heb afgesloten terwijl dit gewoon pertinent niet klopt, ik heb duidelijk op standaard geklikt.

Als dit allemaal niet kan wil ik dit helemaal niet. Het is ook echt heel onhandig dat dit nergens beschreven staat als je je aanmeld voor voordeel, ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee, aangezien ik nu ook niet weet waar ik aan toe ben.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Brandonsoep,

Bij level 1 hoort inderdaad Netflix Basis. Wil je een uitgebreider abonnement? Dat kan! Je ontvangt een korting ter waarde van het gekozen keuzevoordeel en betaalt alleen het verschil bij.

Wat betreft het niet kunnen toevoegen (of in jouw geval behouden) van een extra gebruiker, het klopt dat dit niet kan als de betaling via KPN verloopt. Wij geven dit aan op onze website bij de veelgestelde vragen, maar ik snap dat je daar misschien niet bent gaan kijken bij het aanvragen van Netflix via KPN. 
Even voor mijn beeldvorming; je hebt Netflix via ons nu nog niet geactiveerd in verband met het kwijtraken van de extra gebruiker? 

Edit: Naar aanleiding van dit topic, hebben wij het kwijtraken van de mogelijkheid om een extra lid toe te voegen als je Netflix afneemt bij KPN, duidelijker benoemd: Heb je al Netflix? 

Bekijk origineel

17 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 6 februari 2025
Bovenstaande mail kreeg ik, en als ik NU bij de combivoordeel pagina kijk zie ik dit staan bij level 1:

en dit is mijn “Level”..

dus ja zeg het maar.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14769 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025

Hi ​@Brandonsoep,

Bij level 1 hoort inderdaad Netflix Basis. Wil je een uitgebreider abonnement? Dat kan! Je ontvangt een korting ter waarde van het gekozen keuzevoordeel en betaalt alleen het verschil bij.

Wat betreft het niet kunnen toevoegen (of in jouw geval behouden) van een extra gebruiker, het klopt dat dit niet kan als de betaling via KPN verloopt. Wij geven dit aan op onze website bij de veelgestelde vragen, maar ik snap dat je daar misschien niet bent gaan kijken bij het aanvragen van Netflix via KPN. 
Even voor mijn beeldvorming; je hebt Netflix via ons nu nog niet geactiveerd in verband met het kwijtraken van de extra gebruiker? 

Edit: Naar aanleiding van dit topic, hebben wij het kwijtraken van de mogelijkheid om een extra lid toe te voegen als je Netflix afneemt bij KPN, duidelijker benoemd: Heb je al Netflix? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 februari 2025

Hoi ​@Maja van KPN ,

Dankjewel voor de uitgebreide reactie, en het veranderen op de site is inderdaad ook handig voor andere klanten.

Ik heb wel op de link geklikt voor het linken van KPN-Netflix en kreeg hierbij ook een melding dat het geactiveerd was, maar ik kan verder nergens vinden of het nu wel of niet echt gekoppeld is.

Als ik bij KPN bij 'mijn producten’ kijk zie ik Netflix er tussen staan, maar bij mijn Netflix account zelf zie ik niks nieuws staan en is er ook niks veranderd. Er staat bij mijn Netflix account nog steeds ‘Standard plan with 1 extra member’.

Ik wil dus mijn originele Netflix abonnement, Netflix Standard met “Extra Member”, behouden. Aangezien dit, zoals ik nu begrijp, niet kan bij jullie wil ik graag het combivoordeel voor Netflix annuleren, en dat mijn Netflix account blijft zoals het was, dus facturatie via Netflix zelf. 

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 12 februari 2025

Extra 'leden’ zijn via kpn inderdaad niet mogelijk. Ook niet bij Netflix Premium.

Bij mijn weten:

Je kunt ook Netflix Standaard bestellen bij Level 1. Alleen krijg je dan als korting de Netflix Basis prijs. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 februari 2025
Brandonsoep schreef:

Hoi ​@Maja van KPN ,

Dankjewel voor de uitgebreide reactie, en het veranderen op de site is inderdaad ook handig voor andere klanten.

Ik heb wel op de link geklikt voor het linken van KPN-Netflix en kreeg hierbij ook een melding dat het geactiveerd was, maar ik kan verder nergens vinden of het nu wel of niet echt gekoppeld is.

Als ik bij KPN bij 'mijn producten’ kijk zie ik Netflix er tussen staan, maar bij mijn Netflix account zelf zie ik niks nieuws staan en is er ook niks veranderd. Er staat bij mijn Netflix account nog steeds ‘Standard plan with 1 extra member’.

Ik wil dus mijn originele Netflix abonnement, Netflix Standard met “Extra Member”, behouden. Aangezien dit, zoals ik nu begrijp, niet kan bij jullie wil ik graag het combivoordeel voor Netflix annuleren, en dat mijn Netflix account blijft zoals het was, dus facturatie via Netflix zelf. 

Zou je mij nog verder kunnen helpen?​@Maja van KPN 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14769 reacties
  • 18 februari 2025

Mijn excuus voor de late reactie ​@Brandonsoep, ik was vorige week ziek en ben pas nu weer aan het werk 😬

Als ik het goed begrijp heb je nu dus nog wél je normale Netflix account met een extra member? Dan lijkt het er op dat je Netflix account nu nog niet gekoppeld is aan KPN en dat is precies wat je zo wil houden!

Dan hebben we nu wel te maken met een situatie waarbij je Netflix als gratis extra krijgt, terwijl je er geen gebruik van maakt. Na 1 maand, kan je switchen naar 1 van de andere gratis opties, wat je eerder aan de telefoon al uit is gelegd. Voor die tijd switchen is niet mogelijk, dit is niet iets waar we wat aan kunnen veranderen ben ik bang.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 februari 2025
Maja van KPN schreef:

Mijn excuus voor de late reactie ​@Brandonsoep, ik was vorige week ziek en ben pas nu weer aan het werk 😬

Als ik het goed begrijp heb je nu dus nog wél je normale Netflix account met een extra member? Dan lijkt het er op dat je Netflix account nu nog niet gekoppeld is aan KPN en dat is precies wat je zo wil houden!

Dan hebben we nu wel te maken met een situatie waarbij je Netflix als gratis extra krijgt, terwijl je er geen gebruik van maakt. Na 1 maand, kan je switchen naar 1 van de andere gratis opties, wat je eerder aan de telefoon al uit is gelegd. Voor die tijd switchen is niet mogelijk, dit is niet iets waar we wat aan kunnen veranderen ben ik bang.

Begrijpelijk! Ik wacht dan gewoon tot 2 maart en dan zal ik het uitzetten. Mocht het niet lukken zal ik deze thread bumpen, bedankt voor je hulp.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14769 reacties
  • 19 februari 2025

Helemaal goed ​@Brandonsoep, dan hoop ik dat ik begin maart niks meer van je hoor, want dat houdt dan in dat het gelukt is 😊

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 februari 2025

Is het niet mogelijk om een extra gebruiker aan je account te koppelen en hier apart voor te betalen? (Of als deze al is toegevoegd dat de gegevens behouden blijven en er apart voor wordt betaald).

Als er dus nu een extra gebruiker aan het huidige Netflix account is toegevoegd, en je wilt het account omzetten naar Netflix van KPN wordt deze gebruiker altijd verwijderd? Verliest het extra lid in dat geval altijd de toegang tot zijn gegevens?

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 20 februari 2025

Ja. Extra leden komen te vervallen. Administratief namelijk niet ondersteund via kpn factuur. ​@Andy8910 .

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 februari 2025

Verliest het extra lid in dat geval altijd de toegang tot zijn gegevens? Of kan deze wel nog een eigen abonnement afsluiten met behoud van gegevens?

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 20 februari 2025

Een eigen abonnement kan altijd. Maar is wel duurder dan meeliften. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 maart 2025

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, ik zag het ook pas na activatie dat je dan de extra leden niet kan toevoegen. Ik heb al geprobeerd contact te zoeken met jullie hierover, maar hoor niets. Ik wil het graag annuleren. Via de kpn box kan ik nu ook geen netflix kijken omdat ik dan telkens de melding krijg dat ik het abonnement moet koppelen. Kunnen jullie het lidmaatschap bij netflix via jullie annuleren? ​@Maja van KPN 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14769 reacties
  • 4 maart 2025

Wat jammer dat je dit ook te laat doorhad ​@Janneke1003 😕 Netflix via ons stopzetten kan 1 maand na de activatiedatum, het is niet mogelijk om dit tussentijds al te doen. Je zou echter wél gewoon moeten kunnen kijken, dus ik begrijp niet helemaal waarom je de melding te zien krijgt dat je nog moet koppelen. Als je Netflix via een ander apparaat bekijkt, lukt het dan wel?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 maart 2025
Maja van KPN schreef:

Wat jammer dat je dit ook te laat doorhad ​@Janneke1003 😕 Netflix via ons stopzetten kan 1 maand na de activatiedatum, het is niet mogelijk om dit tussentijds al te doen. Je zou echter wél gewoon moeten kunnen kijken, dus ik begrijp niet helemaal waarom je de melding te zien krijgt dat je nog moet koppelen. Als je Netflix via een ander apparaat bekijkt, lukt het dan wel?

@Maja van KPN, ja als ik netflix gewoon via mijn tv kijk gaat het wel, alleen niet via de kpn box omdat ik dan opnieuw niet inloggen en dus het abonnement moet koppelen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14769 reacties
  • 9 maart 2025

Hmm, zou je de Netflix app een willen verwijderen van de tv-ontvanger en daarna opnieuw installeren? Ik hoop dat je dan weer de mogelijkheid krijgt om in te loggen met je bestaande (niet gekoppelde) account ​@Janneke1003 

• Topper
  • 21 reacties
  • 24 maart 2025

Misschien is het toch verstandig om een deal met Netflix te sluiten, zodat facturering via derden op dezelfde manier wordt behandeld als bij directe klanten. Ik vermoed dat veel KPN-klanten tegen dit probleem zullen aanlopen.