Skip to main content

Ik heb een paar topics in de community gelezen, een jaar geleden en korter dat er mensen zijn die een film huurden waar geen geluid bij de film zat, wel via de trailer.

Wel kan ik dezelfde film casten van de app op de telefoon naar de kpn tv+ ontvanger met geluid.

We hadden een gratis vouchercode, maar nu moesten we een andere film uitzoeken die het wel deed.

Als klant van KPN en Pathé-Thuis snap ik niet meer hoe dit kan en zou graag een andere gratis vouchercode willen ontvangen en dus een reden waarom we het geluid niet kunnen horen.

Zie graag een reactie tegemoet!

Dag ​@Frank.1969 . Bedankt voor je bericht en dat je dit met ons deelt! Supervervelend dat je zo’n probleem hebt gehad met het huren van een film zonder geluid. Gelukkig kon je het nog via je telefoon naar de KPN TV+ ontvanger casten, maar dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.

Om je beter te kunnen helpen, zou je me kunnen laten weten om welke film het precies ging? Heb je dit probleem trouwens ook bij andere films gehad, of was het alleen deze?

Het ging om deze film. Dit is de eerste keer dat ik dit had. Waar ik wel aan dacht is: kunnen er door meerdere mensen die op hetzelfde tijdstip dezelfde film willen zien problemen op stremming komen met het geluid? Alleen beeld was prima.

Ik had hetzelfde en ik heb het kunnen oplossen.

Ga op je mediabox naar instellingen (huisje en dan wieltje rechtsboven), dan ga je naar geluid (helemaal onderaan). Daar kies je voor 'Audio kwaliteit' en daarna voor 'Passthrough' (op dit moment de onderste optie). Deze stond bij mij op 'Dolby wordt standaard omgezet naar PSM'. Ik heb dat nooit eerder aangepast, dus ik denk dat dit de standaard instelling van KPN is. Bij sommige films werkt bij PSM het geluid niet. Bij 'Passthrough' zou van alle films het geluid moeten werken.

​@Frank.1969 Ik vermoed ook dat het een audio instelling is geweest. Mocht je zoiets weer tegenkomen is het zeker de moeite waard om dit uit te proberen. Helaas heb ik geen vouchercodes meer voor jou., 

Reageer