Skip to main content

Formule 1 kijken bij ViaPlay of F1 TV Pro

• December 10, 2021
  • 172 reacties
  • 16269 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

172 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Het lijkt er op dat de F1 TV Pro app niet (meer) beschikbaar is op Android televisies waar ook de ViaPlay app op beschikbaar is. Ik weet niet of ViaPlay dat bedongen heeft maar het is wel frappant dat dit zowel bij Philips als bij Sony het geval is.

@wjb Volgens mij (onder voorbehoud) gaat F1 TV Pro verdwijnen uit Nederland: 

‘F1TV Pro verdwijnt ook in Nederland’

Het schijnt dus dat ViaPlay alles wilt pakken!

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Maar…… toen kwam ik deze tegen:

F1TV Pro blijft gewoon in Nederland! Yes!

Waar die geruchten dan vandaan komen dat weet ik dan ook niet, maar raar dat ze het bij Philips en Sony (Android) verwijderen. Waarom breiden hun dat niet uit voor tv toestellen? Zullen ze veel meer klanten werven. 😉

peter-keetfm
Wijsgeer

Het lijkt er op dat de F1 TV Pro app niet (meer) beschikbaar is op Android televisies waar ook de ViaPlay app op beschikbaar is. Ik weet niet of ViaPlay dat bedongen heeft maar het is wel frappant dat dit zowel bij Philips als bij Sony het geval is.

niet recent 18 mei 2021

wjb
Wijsgeer
  • March 19, 2022

Dat gerucht is een paar dagen later alweer ontkracht.

F1TV Pro blijft gewoon in Nederland!

Maar blijkbaar nog niet op televisies.

Bron

peter-keetfm
Wijsgeer

Dat gerucht is een paar dagen later alweer ontkracht.

F1TV Pro blijft gewoon in Nederland!

Maar blijkbaar nig niet op televisies.

Bron

wij kijken gewoon op de Sony bravia tv met de Android tv f1 tv pro app

deze app was gewoon via de playstore te downloaden (nu via usb stick erop gezet)

zelfde app trouwens alleen nieuwer versie nummer

morgen lekker weer de race kijken via deze app

wjb
Wijsgeer
  • March 19, 2022

deze app was gewoon via de playstore te downloaden

En daar zit hem de crux, nu niet meer. Ik vraag me dus af welke commerciële krachten er voor gezorgd hebben dat de F1 TV Pro app nu niet meer beschikbaar is op Android televisies.

peter-keetfm
Wijsgeer

deze app was gewoon via de playstore te downloaden

En daar zit hem de crux, nu niet meer. Ik vraag me dus af welke commerciële krachten er voor gezorgd hebben dat de F1 TV Pro app nu niet meer beschikbaar is op Android televisies.

Dat vraag ik me ook af 

Op de Nvidia shield en Chromecast Google tv 

Gewoon uit de playstore te vissen 

Via een omweg op de Sony Bravia tv 

Dennis Overbeek
Wijsgeer

niet recent 18 mei 2021

effe kijken wat ik daarna schreef:

Waar die geruchten dan vandaan komen dat weet ik dan ook niet, maar raar dat ze het bij Philips en Sony (Android) verwijderen. Waarom breiden hun dat niet uit voor tv toestellen? Zullen ze veel meer klanten werven. 😉

😂 Het is al laat @peter-keetfm! 😝

peter-keetfm
Wijsgeer

niet recent 18 mei 2021

effe kijken wat ik daarna schreef:

😂 Het is al laat @peter-keetfm! 😝

Als ik jou 2e bericht had gelezen had ik dit niet geplaatst 

Misschien handiger @Dennis Schreve volgende keer in 1 bericht 🤪

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Als ik jou 2e bericht had gelezen had ik dit niet geplaatst 

Misschien handiger @Dennis Schreve volgende keer in 1 bericht 🤪

😂🙈

peter-keetfm
Wijsgeer

Maar goed 

Ik hoop dat de F1 tv pro app weer terug komt in de playstore voor Android tv (Philips/Sony) 

Om het gebruikers gemakkelijk te maken 

Ik heb het dan via een usb stick gedaan met de omweg 

En werkt

Vandaag genieten van de race via de Android F1 tv pro app op mijn Sony Bravia tv 

Veel plezier met de race 🏎️👍

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 19, 2022

Die had ik al gevonden, maar dan heb ik hem nog niet op de TV of ik moet de computer met een HDMI kabel op de TV zetten en dat is omslachtig.

Dat valt best mee, ik heb een mooie HDMI-kabel gekocht bij Amazon, ff inprikken, output naar je tv vanaf pc ( let op welk soort output ivm nieuwe en oude technologie van een en ander) en prima beeld bij F1TVPRO.

Maar eerlijk gezegd, ik had al VPN-ervaring met verschilende internationale zenders en een deur tussen mijn pc en de tv.

En, abbo op F1TVPRO voor €52, tijdelijke aanbieding voor een jaartje.

Maar alleen al de kwalificatie vandaag op mijn tablet was al het waard. De testdagen van de vorige week via de pc ook prachtig beeld, als het morgen ook zo goed is, laat Viaplay voor wat het is.

• March 20, 2022

@peter-keetfm Er is ook een App genaamd "send files to TV" installeer deze op je telefoon/tablet en installeer deze op je tv. Er zit een kleine tutorial in. Maar ik heb net vanaf apk mirror een file gedownload. En via deze app naar de tv gegooid. En in de tv heb ik het bestand in de app aangeklikt en toen installeerde hij deze gewoon :muscle_tone1: volwaardige F1 tv pro app op de tv. 

Vervolgens de grand prix radio app op de telefoon (welke natuurlijk is gekoppeld aan een dedicated draadloze speaker) en dan heb je daar het Nederlandse commentaar mooi op :yum:

ArjanL3
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 20, 2022

@peter-keetfm Er is ook een App genaamd "send files to TV" installeer deze op je telefoon/tablet en installeer deze op je tv. Er zit een kleine tutorial in. Maar ik heb net vanaf apk mirror een file gedownload. En via deze app naar de tv gegooid. En in de tv heb ik het bestand in de app aangeklikt en toen installeerde hij deze gewoon :muscle_tone1: volwaardige F1 tv pro app op de tv. 

Vervolgens de grand prix radio app op de telefoon (welke natuurlijk is gekoppeld aan een dedicated draadloze speaker) en dan heb je daar het Nederlandse commentaar mooi op :yum:

Is dit ook mogelijk op een Smart TV van Samsung?
Ik vind deze optie heel interessant en wil het ook proberen alleen beetje noob in hoe en wat.

wjb
Wijsgeer
  • March 20, 2022

Ik vind deze optie heel interessant en wil het ook proberen alleen beetje noob in hoe en wat.

Is er een F1 TV Pro app beschikbaar op jouw Samsung televisie?

ArjanL3
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 20, 2022

Is er een F1 TV Pro app beschikbaar op jouw Samsung televisie?

Nee is er geen app beschikbaar op alle Smart TV's
TV Box / Casting

• Chromecast Generation 2 and above
  • Apple TV
  • Android TV (Not supported via  TV App)
  • Amazon Fire TV
  • Apple TV Airplay (To an Apple TV Box only)
  • Roku 3900x and above

wjb
Wijsgeer
  • March 20, 2022

Dan gaat het ook niet lukken.

Koop een Google TV Chromecast en sluit die op jouw Samsung aan.

Daar kan je de F1 TV Pro app wel op installeren.

ArjanL3
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 20, 2022

Uh waarom lukt het wel met omweg zie hier bovenstaande daar ben in nieuwsgierig naar.

ArjanL3
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 20, 2022

Koop een Google TV Chromecast en sluit die op jouw Samsung aan.

Daar kan je de F1 TV Pro app wel op installeren.

Kijk jij weleens naar iemands profiel? Dan lees je ook welke TV-ontvanger ik onder andere gebruik. 
En dan hoef je niet deze domme opmerkingen te maken lol

wjb
Wijsgeer
  • March 20, 2022

Uh waarom lukt het wel met omweg zie hier bovenstaande daar ben in nieuwsgierig naar.

Omdat er wel een F1 TV Pro app is voor Android TV op apparaten zoals de Google TV Chromecast dongle en de Nvidia Shield TV Pro. Deze app kan handmatig op Android televisies gezet worden maar niet op een Samsung televisie die op Tizen draait.

• March 20, 2022

Je heb indd enige vorm van Android/Google TV nodig. 

Dan kun je deze App downloaden:

Je doet even wat kunst en vliegwerk, en dan staat ie er gewoon tussen:

Ik heb dan weliswaar een Sony Google TV. Maar dmv een Chromecast met Google TV of anderzijds moet het vast ook vindbaar te zijn, of iig dan te Sideloaden via een APK bestand. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 20, 2022

@JeroenB22 ik heb een LG tv en die heeft beide niet, maar wel de ViaPlay app. 

Ik hoefde hem niet eens te downloaden.

LG werkt met WEBOS van LG zelf. 

Zie hier waarop je ViaPlay kunt zien (ook op welke Smart tv, etc.)

F1Pro kan ik niet via een app op de LG tv zien. (helaas). :wink:

• March 20, 2022

We hebben het over F1 TV Pro,…. En of je nu wel of niet hoeft te downloaden, als ik apps wil zal ik ze toch uit de App store op de tv moeten downloaden om ze op de tv te moeten zetten. Is er bv geen bestaande app origineel beschikbaar in de App store, dan kun je dmw sideloaden via je Google/Android tv. Altijd nog een werkende App op je tv krijgen als de mogelijkheid zich er toe dient. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 20, 2022

We hebben het over F1 TV Pro,…. En of je nu wel of niet hoeft te downloaden, als ik apps wil zal ik ze toch uit de App store op de tv moeten downloaden om ze op de tv te moeten zetten. Is er bv geen bestaande app origineel beschikbaar in de App store, dan kun je dmw sideloaden via je Google/Android tv. Altijd nog een werkende App op je tv krijgen als de mogelijkheid zich er toe dient. 

Mijn excuus, ik was op het verkeerde been gezet, i.v.m. de topicnaam, daar staat ook ViaPlay bij.

En ik heb een LG tv, zoals ik vermelde, en daar kan je de F1 TV Pro app NIET op downloaden, op geen enkele manier. 

Dan moet je een Chromecast gebruiken.

Maar persoonlijk vind ik enkele series op ViaPlay ook leuk om naar de kijken. 

Hopelijk wordt de beeldkwaliteit in de toekomt wel beter. :wink:

wjb
Wijsgeer
  • March 20, 2022

Hopelijk wordt de beeldkwaliteit in de toekomt wel beter. :wink:

Ik ben bang dat je dan lang zult moeten wachten, NENT vindt 720p voldoende en maakt alleen een uitzondering voor "belangrijke" sportevenementen die ze in 1080p uitzenden. En dat laatste doen ze dan ook nog eens met een enorm lage bitrate om de kosten te drukken. Dit zijn organisaties die wij als consument eigenlijk links zouden moeten laten liggen puur omwille van de achteruitgang die zij teweegbrengen en daar ook nog eens hoge prijzen voor durven te vragen.