Skip to main content

Ik kijk gewoon in Nederland maar krijg toch sinds deze week foutcode 1001

Hoi @Flekx, welkom op het forum. Die foutcode kan voorkomen als je niet met een Nederlands of Europees netwerk verbonden bent. Als je binnen Nederland bent is dat niet iets wat vaak voorkomt, maar het kan. Gebruik je een VPN verbinding op het apparaat waar je op kijkt? Daardoor kan dit zich bijvoorbeeld voordoen.


Beste Jasper

Het gaat over de pc op mijn werk, daar zijn we inderdaad verbonden met een VPN echter dat heeft nooit problemen gebracht . maar ook als ik de VPN uitzet kan ik geen TV kijken. Zoals ik in mijn vraag had gezet, het is sinds 2 weken dat het een probleem is


Het kan zijn dat er bij die VPN iets is veranderd waardoor dit nu veroorzaakt. Je kunt de VPN- verbinding volgen door de site: wat is mijn ip-adres? te raadplegen. Dan weet je waar jouw verbinding naar toe wordt geleid. En via deze site kun je jouw locatie controleren: https://mylocation.org/. Als daar een ander land uitkomt is de VPN de oorzaak.


Hoi Jasper.

Ik ben nu op de des betreffende conputer,

Heb jou sites geraadpleegd , maar die my location zegt dat ik in Amsterdam zit ondanks de vpn.

Zonder VPN zit ik ook in Amsterdam

Dus het zou dus geen probleem moeten zijn die 1001 foutcode

Dus ligt het in mijn ogen aan KPN


Dan klinkt het toch niet dat de VPN er een aandeel in heeft. Zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen, met aanvullend het IP wat je ziet staan bij 'Persoonlijke opmerkingen’ en daarna een seintje geven? Dan kan ik aan deze kant kijken of ik er iets over kan zien.