Skip to main content
Vraag

Foutcode 73 bij gebruik Disney+ via eigen wifinetwerk

• December 9, 2025
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

Ik heb Disney+ en kpn tv+. Elke keer als ik Disney+ wil kijken (op tv, mobiele app, ps5 etc) dan doet hij het niet. Ik krijg constant de melding dat ik "deze titel niet kan kijken vanwege mijn locatie (foutcode 73)." Alleen ik gebruik helemaal geen vpn oid. Maar als ik op 4g zit dan kan ik wel de app gebruiken. Is er iets mis met mijn wifi oid waardoor ik Disney+ niet kan gebruiken? Zo ja, hoe kan ik dat fixen?

1 reactie

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Kelly_2001, welkom op de KPN Community!

Wat gek dat je telkens foutcode 73 krijgt te zien als je via de wifi verbinding Disney+ probeert te kijken. Deze foutcode krijg je als je Disney+ probeert te bekijken vanuit een land of regio waar de service momenteel niet beschikbaar is. Dit krijgt deze foutcode bijvoorbeeld als je gebruik maakt van een VPN. Maar jij zegt geen gebruik te maken van een VPN. En dus vraag je je af of er iets mis is met jouw wifiverbinding.

Er zou geen blokkade moeten zitten op jouw wifinetwerk waardoor jij geen Disney+ zou kunnen kijken. Ik moest daarom zelf ook even zoeken naar wat de oorzaak wel zou kunnen zijn en vooral: hoe je dit zou kunnen oplossen.

Van wat ik lees, wil het vaak helpen om het modem te herstarten. Haal deze van het stroom, wacht 10 seconden en sluit deze weer aan. Wacht vervolgens totdat deze volledig is opgestart.

Als dit niet werkt, contoleer dan jouw IP-adres. Ga naar What Is My IP Address?. Hier zie je jouw publieke IPv4 en IPv6 IP-adressen. Je ziet ook meteen jouw locatie. Deze zou dan in Nederland moeten zijn. Als dit zo is, dan kan er mogelijk een blokkade actief zijn op jouw IP-adres. In dat geval raad ik je dan aan om contact met Disney+ op te nemen om te kijken of zij de blokkade kunnen opheffen.

Hopelijk kom je er zo uit.