Skip to main content
Vraag

Foutmelding bij Netflix over VPN of proxy keert steeds terug (E106)

• May 3, 2026
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

VRAAG MAG (VOORALSNOG) AFGESLOTEN WORDEN.

Bij Netflix krijg ik sinds een week een foutmelding dat ik een VPN of proxy gebruik en ik deze uit moet schakelen, zowel op mijn tv als op mijn mobiel. Ik weet nauwelijks wat VPN is, dus heb zelf niks aangepast in die richting. Twee keer hielp het om de modem opnieuw op te starten, dan was de foutmelding weg, maar daarna hielp dat niet meer. Daarna 3 kwartier met KPN helpdesk samen de volgende stappen al geprobeerd;

• Wifi gereset
  • Modem uitgezet stroomloos
  • Glasvezel stroomloos
  • IPv6 uitgezet. Na de 1e keer uitzetten, was er wel verbinding, maar geen internet. Pas na resetten van de modem weer internet.
  • Zodra IPv6 daarna uitstond, kreeg ik geen foutmelding bij Netflix over VPN, maar speelde Netflix niet af. DAT KWAM MOGELIJK DOORDAT IK MET DE SERVICEDESK AAN HET BELLEN WAS. ZOLANG IPV6 UIT STAAT WERKT HET VOORALSNOG WEL.

NB als ik via mobiele gegevens naar de betreffende serie kijk, is er niks aan de hand. Als ik via Netflic.com/proxy volg, en naar fast.com ga voor een verbindingstest, dan zie ik dat de ‘Client / server’ gewoon in NL is. Ik ben recent in het buitenland geweest met mobiel (niet met mijn tv!). Kinderen zijn mee geweest naar het buitenland en die ervaren dit probleem niet.

Wie kan mij helpen? Bij voorbaat hartelijk dank!

VRAAG MAG (VOORALSNOG) AFGESLOTEN WORDEN.

4 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Kan ik concluderen dat het inmiddels is opgelost? En zo ja, wat was de oplossing?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 3, 2026

Ja lijkt inderdaad opgelost, @ moderators; daarom mag de vraag verwijderd worden. Probleem lijkt de IPv6 geweest te zijn. Op het moment dat die uitstaat, is er geen probleem,  met een slag om de arm dat dit zo blijft. In dat geval zal ik opnieuw de vraag plaatsen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Wat mij betreft blijft dit topic lekker staan. Het is immers een mooi onderdeel geworden van de knowledge base, voor mensen die tegen soortgelijke problemen lopen.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Petra0008, goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost! Je kunt weer lekker kijken dus.

We verwijderen topics niet, wat voor jou de oplossing was kan voor anderen ook de oplossing zijn. Daar kan je meer mensen mee helpen, dat is de kracht van een community 🙂

En mocht het terugkomen, kan je hier ook verder gaan en is de voorgeschiedenis bekend. Maar ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is!