Skip to main content

Ik heb zaterdag Viaplay als entertainmentdienst toegevoegd aan MijnKPN.

Twee e-mails ontvangen:

  • bevestiging uitbreiding abonnement
  • informatie uitbreiding abonnement

Maar geen bericht met een activatiemail, gevolg in de intussen geïnstalleerde Viaplay-app kan ik geen F1 volgen.

Hoe krijg ik alsnog deze activatiemail, want in MijnKPN staat Viaplay ‘aan'.

Wie heeft de oplossing?


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en reacties mee verplaatst

Goedenavond @Florisjanw!

In de mail “Informatie over uw wijziging” staat het volgende:


Als je in deze mail klikt op de link “Viaplay activeren”, dan is het mogelijk om Viaplay bij KPN te activeren. 

Ik lees graag of het gelukt is!


Goedenavond Shyrin,

De methode zoals je aangeeft heb ik ook gevolgd en binnen KPN is Viaplay geactiveerd, maar in de Viaplay-app wordt aangegeven dat ik geen abonnement heb om de F1 te kunnen kijken:  "Dit is niet inbegrepen in je pakket”

Ergo, ik kan geen F1 kijken in de Viaplay-app.


En via die link heb je ook een account voor Viaplay aangemaakt? Of had je al een account voor Viaplay geregistreerd en log je daar nu mee in?

Wil je eens het wachtwoord van het Viaplay account resetten en opnieuw inloggen in de Viaplay app? Krijg je dan nog steeds dezelfde melding? 
Zo ja, wil je een printscreen van de melding maken en hier delen?


  • Zelf een account aangemaakt.
  • Wachtwoord gereset en resultaat ongewijzigd.
  • Zie screenshot

     


Ik heb even een eigen topic voor je vraag aangemaakt, @Florisjanw.

Je geeft aan dat je zelf een account aangemaakt hebt: dat account heb je aangemaakt via onze link of buiten onze link om? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. 


Gezien het feit dat ik nog geen activatielink had, moet ik dat dus apart gedaan hebben.


Ah, dan is het daar misgegaan! Het registreren van een apart account is niet iets wat wij aangegeven hebben. Als je apart een account hebt aangemaakt, dan is er namelijk geen koppeling tussen Viaplay bij KPN en het geregistreerde account. 

Het activeren van Viaplay werkt als volgt:

  • Het activeren van Viaplay bij KPN kan op de pagina kpn.com/viaplayactiveren
  • Op deze pagina kan je inloggen met je eigen KPN ID.
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'.
  • Je wordt automatisch doorgestuurd naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan.
  • Dan ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding!

Het is heel belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo wordt je als klant van KPN herkent en hoef je geen service ID's (1of 2) in te vullen.

Lukt het niet, check dan of je verbonden bent met je eigen KPN Internet verbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser en/of probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.


Wil je via onze activeringslink controleren of je kunt inloggen met het bestaande account? Als dat niet lukt, dan graag een nieuw account aanmaken. Je zult hier hoogstwaarschijnlijk een ander e-mailadres voor moeten gebruiken. Het e-mailadres kun je daarna aanpassen, door in te loggen via de website van Viaplay en te klikken op Accountgegevens bijwerken:




​​​​​


Als ik gebruikmaak van de blauwe button Viaplay activeren kom ik op deze pagina:

Wat bedoel je met deze tekst? 

Wil je via onze activeringslink controleren of je kunt inloggen met het bestaande account? Als dat niet lukt, dan graag een nieuw account aanmaken. 

Waar moet ik dan een nieuw account aanmaken?


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Check nog even wat de stappen zijn om Viaplay bij KPN te activeren:

  • Het activeren van Viaplay bij KPN kan op de pagina kpn.com/viaplayactiveren
  • Op deze pagina kan je inloggen met je eigen KPN ID.
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'.
  • Je wordt automatisch doorgestuurd naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan. -->Hier kun je dan een nieuw Viaplay account aanmaken
  • Dan ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding!

Het is heel belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo wordt je als klant van KPN herkent en hoef je geen service ID's (1of 2) in te vullen.

Lukt het niet, check dan of je verbonden bent met je eigen KPN Internet verbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser en/of probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.

Probeer het nogmaals en neem anders telefonisch contact op met onze klantenservice, via 0800 0402. Indien nodig en gewenst, kan er dan op afstand meegekeken worden (vanuitgaande dat je het activeren via een laptop of PC doet vanaf je eigen thuisverbinding).


Goedemorgen,

De activatie is uiteindelijk gelukt.

De crux zit in het feit dat ik normaliter geen gebruik maak van het KPN-netwerk voor mijn internet, omdat in ons dorp de internetsnelheid van KPN voor mij veel te laag is.

Ik heb wel een KPN-abonnement, maar dat gebruik ik alleen voor TV.

Door mijn laptop even aan het KPN-modem te hangen is de activatie uiteindelijk probleemloos verlopen.

Misschien een variant om ergens op de helpdesk te noteren, want mogelijk komt dezelfde soort vraag wel vaker voor.


Door mijn laptop even aan het KPN-modem te hangen is de activatie uiteindelijk probleemloos verlopen.


Daarom benadrukken wij dat ook extra in onze uitleg hoe Viaplay bij KPN te activeren! Fijn dat het activeren alsnog gelukt is!