Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding Videoland niet beschikbaar op mijn locatie

• February 9, 2026
  • 16 reacties
  • 106 keer bekeken

Hallo, sinds kort krijg ik de melding op mijn tablet dat Videoland niet meer beschikbaar is op mijn locatie. IP adres is Nederland. TV en telefoon werkt wel. Heeft iemand deze melding ook eens gehad?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Marisol, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een antwoord op. Heb je ook al contact gehad met videoland hierover? Videoland | Helpcentrum

16 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2026

Beste ​@Marisol krijg je die melding via de Videoland app op je tv-decoder en/of op de Videoland app op je smart-tv?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 9, 2026

In de app op mijn tablet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Staat je betalingsprofiel in je Google account op Nederland?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2026

Wat heeft dat met Videoland te maken ​@PeterG ?

Ik betaal(de) het abo voor Videoland gewoon via aut.incasso en heb niks met Google van doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Bij twee andere apps is dat het euvel bij deze melding. Dan wel in de TV+ box maar een tablet gaat ook met het Google account. 

Want anders zou TS wel over iPad spreken. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

Gebruik je misschien een VPN? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 10, 2026

Bij twee andere apps is dat het euvel bij deze melding. Dan wel in de TV+ box maar een tablet gaat ook met het Google account. 

Want anders zou TS wel over iPad spreken. 

Dat Videoland via een app op een tablet gebruikt wordt, wil niet automatisch zeggen dat het via Google Pay betaald wordt.

Ik heb de Videoland app ook op mijn Android mobiel staan en betaal(de), nogmaals, gewoon via automatische incasso.

Ik heb niets met Google Pay van doen, bij geen enkele partij ​@PeterG 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2026

VPN staat uit.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2026

Hoi ​@Marisol, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een antwoord op. Heb je ook al contact gehad met videoland hierover? Videoland | Helpcentrum

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2026

Nee, wel met een medewerker van KPN. Omdat ik Videoland via KPN heb en niet rechtstreeks via Videoland. Medewerker was heel behulpzaam met tips. Deze had ik allemaal geprobeerd. Kon me helaas niet verder helpen maar gaf ook deze tip van de community. Zo gek dat het altijd gewerkt heeft en opeens deze melding.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

De facturatie gaat via KPN, maar het onderhoud van de app staat los van KPN. Dus daarom is ook mijn advies om bij Videoland te vragen hoe dit zit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2026

Het zou wel de app moeten zijn met de rode snelkoppeling op je tablet. 

Kijk eens in de Play Store op de tablet. Of ie daar nog voorkomt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2026

Klopt ik heb de rode. Krijg er ook maar eentje te zien in de playstore. Ik ga ook contact opnemen met Videoland zelf. Bedankt. Het is een veel voorkomend probleem schijnbaar want wordt bij je account en problemen oplossen genoemd als item.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2026

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2026

Yep, Amsterdam wordt aangegeven. Zo gek dat het op de telefoon wel goed werkt. Telefoon en tablet zijn beiden Samsung.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2026

Werkt het via de site ook niet op je tablet?

http://videoland.nl