Skip to main content
Vraag

Game Pass werkt slecht in de browser op iPhone

• June 16, 2025
  • 3 reacties
  • 18 keer bekeken

Ik wil even kwijt dat Game Pass Ultimate echt niet aan te raden is als je een iPhone gebruikt.

Er is geen app, dus je moet het via Safari gebruiken. Je kunt wel een snelkoppeling maken naar je beginscherm, maar zelfs dat werkt slecht: je moet vaak opnieuw inloggen, sessies worden niet onthouden, en als het dan eindelijk wél werkt blijft er een irritante balk in beeld hangen. Geen fullscreen dus.

Ik heb ook andere browsers geprobeerd zoals Brave, Aloha en Nexus+, maar daar loop je óf tegen hetzelfde aan óf weer andere problemen. Zelfs op Android is er geen native app meer, wat ik echt absurd vind voor een dienst waar je €18 per maand voor betaalt.

Geen proefperiode, geen duidelijke waarschuwing vooraf, en dan zit je ook nog eens meteen een maand vast via je KPN-abonnement. Zonde van m’n geld.

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 17, 2025

Hoi ​@Stuy , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Vanwege Apple's strenge App Store beleid mag Microsofte geen volledige XBox Game Pass app aanbieden en daarom moet alles dus via Safari. Volgens mij geldt ook voor Android gebruikers tegenwoordig dat ze hiervoor de browser nodig hebben omdat die app er niet meer is (zoals je zelf ook al aangeeft). 

Wat je nog zou kunnen proberen; probeer het eens via Safari met de instelling 'Toon als volledige website'. Dit kan soms sessie -issues verhelpen. Je kunt het trouwens ook eenvoudig weer opzeggen via MijnKPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2025

Hi Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik snap ook zeker dat het niet zozeer een KPN issue is, en dat het probleem eerder ligt bij de beperkingen vanuit Apple en het ontbreken van een officiële app. Maar het blijft wel jammer dat het abonnement wordt aangeboden onder de noemer “werkt met iOS en Android”, terwijl dat in de praktijk flink tegenvalt.

Misschien heb ik gewoon pech, maar ook met de instelling ‘Toon als volledige website’ blijft die irritante balk zichtbaar. Ik heb Safari, opnieuw ingesteld en alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Het probleem met het zwarte scherm is inmiddels opgelost, maar die balk blijft hardnekkig aanwezig.

En over het opzeggen: dat blijkt helaas niet direct te kunnen. Omdat ik het net heb afgesloten, moet ik eerst een maand wachten voordat ik het kan stopzetten. Dat vind ik persoonlijk jammer, want als ik dit vooraf had geweten, had ik het waarschijnlijk niet genomen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 18, 2025

Graag gedaan ​@Stuy!

Je feedback nemen we ter harte want ik kan ergens ook heel goed voorstellen dat je dit niet had afgenomen mocht je het vooraf hebben geweten! Of we hier vanuit KPN direct invloed op hebben is natuurlijk een tweede maar ik begrijp je signaal.