Skip to main content

Geen 5.1 center geluid bij Netflix

• 18 maart 2025
  • 6 reacties
  • 50 keer bekeken

• Deelnemer
  • 5 reacties

als ik omschakel naar Netflix heb ik via mijn soundbar geen center geluid en bij mijn tweede tv zonder soundbar zijn de sprekers slecht verstaanbaar, als ik dan naar de geluids instellingen ga en audio kwaliteit instellingen ga,  en dan automatisch (welk standaard al is geselecteerd) opnieuw selecteer, en dan weer terug ga naar Netflix. Heb ik via mijn soundbar weer center geluid en bij mijn tweede tv is het geluid goed verstaanbaar.

6 reacties

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 243 reacties
  • 18 maart 2025

En als je audio kwaliteit instellingen standaard op dolby zet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 maart 2025

Goede morgen.

heb het vanmorgen even snel getest.

als ik de audio settings van de DIW7022 dolby digitale plus zet en schakel naar Netflix heb ik center geluid maar als ik terug schakel naar tv dan is het geluid erg zacht tot ik weer de audio setting opnieuw dolby digitale plus selecteer is het geluid weer verstaanbaar.

type apparatuur 

sagemoom DIW7022

sony KDL-50W815B

bose soundbar 900

en 

sagemoom DIW7022

sony KDL-40Z4500

als ik de settings op stereo:dolby zet kan ik geen 5.1 geluid selecteren bij Netflix wat logisch is.

p.s.

als ik ipv de DIW7022 een goedkoop DVD spelertje of media playertje of wat dan ook aansluit werkt het geluid goed, ook als ik via YouTube een 5.1 Filmpje afspeel. 

het probleem Constateer ik tot nu toe alleen bij schakelen tussen tv kijken en Netflix.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 maart 2025

Getest met pasthrough, geeft het zelfde probleem, geen center geluid, pasthrough nogmaals selecteren en direct terug naar Netflix en er is weer center geluid,

Admin: verplaatst naar eigen topic

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27459 reacties
  • 20 maart 2025

Hoi ​@ToDe . Heb je het ook met de instelling passthrough geprobeerd? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 maart 2025

Bij pass through heb ik het zelfde probleem, tot ik pass through weer selecteer en direct naar Netflix overschakel heb ik weer center geluid 

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 21 maart 2025

Bron Netflix help 

Reageer