Skip to main content
Beantwoord

Geen Dolby Atmos bij Netflix op de TV+ Box naar mijn Sonos systeem

• October 9, 2025
  • 6 reacties
  • 149 keer bekeken

Hallo allemaal, de Netflix app op de tv+box geeft geen dolby atmos door aan mijn Sonos systeem. Andere diensten zoals Disney+ geven wel dolby atmos door, dus aan de instellingen van de tvbox of de televisie zal het niet aan liggen. De Netflix app op de tv geeft wel atmos door. Maar Netflix (premium-) via de KPNTv+ box blijft consequent, ook na opnieuw opstarten, hangen op stereo pcm. Alle updates zijn uitgevoerd. Herkent iemand dit?

Beste antwoord door Ricke

Ik heb het kastje omgeruild met een ander kastje in huis en dolby atmos doet het weer en al het volume is terug met dezelfde instellingen. Denk dat het kastje defect is op de een of andere manier 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Is vaker gevraagd. Zou wel moeten werken. 

Zie dit topic. Hopelijk lukt het daarmee. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 11, 2025

Dank je Peter. Helaas nog geen oplossing gevonden, ook de andere apps via KPN tv box geven geen atmos meer door. Alle instellingen staan goed

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 11, 2025

Box even herstarten. Houdt de stand-by knop op de afstandsbediening ca. 5 seconden ingedrukt. Daarna onderste optie in de pop-up kiezen. Opnieuw opstarten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 11, 2025

Ik heb het kastje omgeruild met een ander kastje in huis en dolby atmos doet het weer en al het volume is terug met dezelfde instellingen. Denk dat het kastje defect is op de een of andere manier 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 12, 2025

Bel gratis 0800-0402 om de defecte DIW7022 om te kunnen ruilen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 13, 2025

Hoi ​@Ricke , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Goed om te lezen dat de ontvanger inmiddels is omgeruild en dat het probleem hiermee ook is verholpen, top! En ook super dat je dit hier nog even hebt willen delen, dat wordt heel erg gewaardeerd! Mocht je in de toekomst nog eens hulp nodig hebben, laat het ons dan ook vooral weer weten 💪🏻