Skip to main content

Ik heb sinds een paar dagen Amazon Prime. Wel beeld en geluid op de tv maar geen geluid via mijn stereo versterker. Bij Netflix werkt alles prima maar bij Prime niet.

Ik heb twee opties:

1) Via de optische uitgang van de KPN ontvanger(s) Arris of Arcadyan rechtstreeks op de Dac van mijn versterker. Bij beide ontvangers bij Prime geen geluid, bij Netflix geen probleem.

2) Doorgelust via de optische uitgang van de tv naar een Cambridge Dacmagic naar een line ingang op mijn versterker. Bij Prime geen geluid, bij Netflix geen probleem.

Ik zie bij Prime ook geen mogelijkheid om de geluidsinstelling te wijzigen naar stereo/pcm.

Graag zie ik een oplossing voor dit probleem.

Hoi @Brouwhuis17 . Op de itv-tuner zit ook nog een geluidsinstelling. Heb je die ook proberen aan te passen? 


Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is de versterker aangesloten? Via de tv (beste optie) of via de KPN tv decoder.


Allereerst heb ik ontdekt dat mijn optische kabel van de TV naar de Dac defet was. Deze vervangen en nu kan ik wel via de TV naar deze Dac geluid krijgen.

Ik heb een arcadyan HMB2260 en een ArrisVIP2952.

Bij beide werkt het nu dus wel via de TV maar niet rechtstreeks naar de Dac in mijn versterker, zal wel aan het type signaal liggen dat niet kan worden gedecodeerd. Ook niet als ik op de tv-decoder op auto zet.

Bij Netflix heb ik dat in het begin ook gehad maar dat werkt al een hele tijd prima rechtstreeks via de ontvanger naar de versterker. Bij Netflix kon ook het geluid op stereo worden gezet en deze optie zie ik bij Prime nergens.

Verder ben ik ook een tevrsden KPN gebruiker😁.

Als er nog nieuwe inzichten zij /komen houd ik me aanbevolen.

Bedankt voor het meedenken en de reacties.