Skip to main content
Vraag

Geen geluid bij Disney+ op KPN Box, andere zenders werken wel

• December 17, 2025
  • 8 reacties
  • 126 keer bekeken

Wij zijn sinds kort overgestapt naar KPN en dat bevalt goed. Alleen werkt de Disney+ niet via de KPN Box. Er is dan geen geluid (wel beeld), terwijl alle andere zenders en apps wel goed werken met geluid. Al zoekend kwam ik bij een topic met hetzelfde probleem. Daarin staat dat een update van Disney+ een oplossing zou moeten geven. Maar we hebben de meest recente versie (geen update mogelijk) en het probleem blijft. 

De work-around uit het topic heb ik ook gelezen en die werkt, alleen is dat wat mij betreft geen langdurige oplossing vanwege het kwaliteitsverlies. Hopelijk is er nog een structurele oplossing of zie ik wat over het hoofd?

8 reacties

• Nieuwkomer
  • December 18, 2025

Wij hebben hier hetzelfde. Alle TV zenders en apps zoals Videoland, NPO Start en Netflix werken normaal, alleen bij Disney+ geen geluid. De work-around naar data besparen werkt inderdaad, even als via je telefoon Disney+ 'casten' naar de KPN TV box.

Helaas is er dus na een vorige topic van afgelopen januari nog steeds geen stabiliteit in de Disney+ TV app. Hopelijk komt er snel een update dat het geluid weer werkt.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • December 22, 2025

Hoi ​@JelmerW1234 en ​@Leroy197 .  Welkom hier.

Erg jammer dat er geen geluid is op Disney+… We hebben het hier even op kantoor geprobeerd en we ervaren geen problemen.  Dat topic plusminus een jaar oud en voor de meeste mensen is het issue destijds al opgelost.  Dat zou dus niet meer mogen spelen. 

Ik focus even op de topic starter (anders gaan analyses door elkaar lopen).  ​@JelmerW1234 : Hoe is jouw ontvanger aangesloten?  En speel je het geluid af via de TV of via een extern apparaat? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

​@Erwin van KPN dank voor je reactie. Mijn ontvanger is aangesloten via wifi. Geluid gaat via een Sonos die is aangesloten via HDMI arc met de tv. Maar ook als ik het geluid via de TV laat lopen, heb ik hetzelfde probleem. Dan heb ik geen geluid bij Disney en verder wel goed geluid. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • December 25, 2025

En als je het eens test met een ‘gewone ‘ HDMI ingang?  Dus vanaf de tuner → HMDI (niet arc)  → tv… 

Puur om uit te sluiten dat het daar mee te maken heeft. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2025

Dat maakt geen verschil, als ik de box met een gewone HDMI aansluit loopt het geluid weer via de tv. 

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Hallo, ik ervaar hier hetzelfde. 

Als ik geluis bij Disney wijzig naar "english [audio description] werkt het geluid wel.

Maar alle andere talen waaronder enlish dus niet.

Vreemd.

Hier hetzelfde probleem. 

Erwin van KPN
Moderator

We hebben het  nog niet kunnen reproduceren.  ​@JelmerW1234   Heb je ook de mogelijkheid om het tijdelijk via een kabel te proberen?  Zo kunnen we checken of het met tekort aan bandbreedte of slecht signaal te maken heeft

De anderen met vergelijkbare problemen wil ik aanraden om hier een eigen topic voor aan te maken.  Omdat de situatie per klant telkens verschilt en het heel onoverzichtelijk wordt als ik dat met jullie wil analyseren.Â