Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid bij Disney+ op KPN Box, andere zenders werken wel

• January 4, 2026
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Heb de app al opnieuw geïnstalleerd en de laatste versie. In een andere thread was de tip gegeven om de download snelheid te verlagen. Dat werkt wel maar dan is de kwaliteit erg slecht.

Iemand ideeën?

Beste antwoord door TDN

1. Via optische kabel. De arc van de tv werkt niet meer.

2. Alles staat op automatisch

Disney+ heeft Dolby Digital Plus, deze kan niet via optisch. Je moet in de ontvanger instellen op 'Converteren naar DD+’ → Dan wordt geluid naar optische uitgang geconverteerd naar Dolby Digital (zonder Plus) . Je kan ook Stereo kiezen. Maar ik raad af om optische uitgang te gebruiken, alleen als je niet anders kan. Bepaalde audio formaten kunnen alleen over HDMI.

5 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Eerst paar vragen:

1. Hoe is de box naar de speaker aangesloten? Via HDMI (naar TV of soundbar of versterker) of via optische uitgang?
  2. Hoe is de geluidsinstelling in de box? Auto/DD+/Stereo/Passthrough?

• Auteur
  • Topper
  • January 4, 2026

Goedemiddag, 

Dank voor je reactie.

Netflix werkt wel goed.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Bij de rest heb je wel geluid begrijp ik.

Wel vreemd dat alleen Disney+ geen geluid heeft.

Ik ga ervan uit dat het wel gewerkt heeft.

Probeer de Sagemcom DIW7022 een opnieuw op te starten.

Houd de kpn toets op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Ik ga ervan ook van uit dat de DIW7022 met een HDMI kabel op HDMI 1 op de tv zit.

HDMI 2 (eARC) die werkt niet meer begrijp ik.

Als je meerdere HDMI aansluitingen op de tv hebt, probeer dan eens om de Soundbar (of geluidsinstallatie) via een ander HDMI uitgang op de tv aan te sluiten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 4, 2026

Disney+ heeft Dolby Digital Plus, deze kan niet via optisch. Je moet in de ontvanger instellen op 'Converteren naar DD+’ → Dan wordt geluid naar optische uitgang geconverteerd naar Dolby Digital (zonder Plus) . Je kan ook Stereo kiezen. Maar ik raad af om optische uitgang te gebruiken, alleen als je niet anders kan. Bepaalde audio formaten kunnen alleen over HDMI.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 6, 2026

Hi ​@markeilander, goed dat je deze vraag hier stelt en fijn om te zien dat je op weg bent geholpen. 

Heb je het advies van TDN gevolgd en is het nu gelukt? 

We horen anders graag van je.