Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid via optische aansluiting als ik de ViaPlay app gebruik

• February 4, 2025
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

Daar ik een gehoorapparaat gebruik heb ik een zender via met een optische kabel aangesloten op onze nieuwe Smart Samsung TV.

Als ik de standaard zenders van KNP gebruik dan heb ik gewoon geluid. Gebruik ik de ViaPlay APP heb ik totaal geen geluid. Deze app verwijderen en opnieuw plaatsen lukt mij niet. Ik zie niet hoe.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@JvdWijn 

die decoder heeft wel een optische uitgang, maar geen Viaplay,

dus je zult het toch via je eigen smart-tv moeten regelen.

Om uit te sluiten of het alleen aan de Viaplay app ligt zou je eens een andere app kunnen proberen, of het geluid daar wel mee door komt, is dat wel het geval, dan ligt het aan Viaplay en kun je hun klantenservice eens raadplegen.

Als het met de andere streamingapps ook niet wil zou je de klantenservice van Samsung kunnen raadplegen.

Succes,

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2025

Beste ​@JvdWijn welk merk en type tv decoder heb je van KPN in bruikleen?

Als op die decoder ook Viaplay staat en de decoder heeft een optische uitgang, kun je het eens via de decoder proberen.

• Auteur
  • Topper
  • February 4, 2025

Beste JanD.

Onze decoder is Arris Made in China 2019-06 VIP2952 V2

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 4, 2025

Beste ​@JvdWijn 

die decoder heeft wel een optische uitgang, maar geen Viaplay,

dus je zult het toch via je eigen smart-tv moeten regelen.

Om uit te sluiten of het alleen aan de Viaplay app ligt zou je eens een andere app kunnen proberen, of het geluid daar wel mee door komt, is dat wel het geval, dan ligt het aan Viaplay en kun je hun klantenservice eens raadplegen.

Als het met de andere streamingapps ook niet wil zou je de klantenservice van Samsung kunnen raadplegen.

Succes,

• Auteur
  • Topper
  • February 5, 2025

Beste JanD, dank voor uw bericht,

Ik heb Samsung al aan het werk gezet,

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 5, 2025

Beste ​@JvdWijn laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Â