Skip to main content
Beantwoord

Geluid HBO valt soms weg

  • 13 July 2024
  • 5 reacties
  • 80 keer bekeken

Het geluid bij HBO valt soms 1a2 seconden weg. Maakt niet uit als ik de instelling op de KPN box op Stereo zet....het vervelende effect blijft.

Gevolg is dat ik dan ga kijken via de HBO app op mijn tv maar dan is het beeld een stuk donkerder.

Lijkt wel als je tegenwoordig tv kijkt je eerst allerlei problemen moet oplossen.

Iemand een idee?

Hi Wim, ik denk graag mee. 

Heb je dit probleem alleen alleen met de HBO app op de ontvanger, of ook als je live tv kijkt of Netflix bijvoorbeeld. De HBO app heeft overigens niets met gewoon tv kijken te maken. Mag ik ook weten welke ontvanger je hebt?

Is dat de nieuwe KPN TV+ Box? Zo ja, heb je ook geprobeerd om de HBO app te verwijderen en opnieuw te installeren? 


Arris VIP5202 is mijn tv kastje. Als ik via dat kastje HBO kijk valt het geluid soms weg voor 1 of 2 seconden. Al de andere apps in het KPN kastje en gewone tv kanalen hebben daar geen last van.

Kijk ik HBO via de app op mijn Sony tv is het in orde. Alleen heb ik dan donkerder beeld.

De HBO app heb ik nog niet verwijderd en opnieuw geindtalleerd op de Arris.


Kan je die app wel verwijderen van die box?


Nee, op de Arris kan dit niet worden verwijderd. Zou je de ontvanger een frisse start willen geven zodat de software opnieuw kan worden ingeladen? Je opnames blijven zoals ze zijn. 

Is de ontvanger overigens rechtstreeks aangesloten met een kabel? Of zit daar nog iets tussen? Zoals een switch of draadloze adapter. 


Rechtstreeks vanaf de KPN modem/router met een kabel.

Die frisse start ga ik doen zogauw ik thuis ben. Ben er nu ff niet.


Reageer