Skip to main content

Hoi, ik kijk momenteel  live naar de Giro d’Italia (Eurosport) via de itv app voor android. Ik kijk via een Lenovo M10 plus 3rd gen tablet met Qualcomm processor en mogelijkheid voor 4G, die ik (intussen met opzet, vanwege een stabielere verbinding) bekabeld via usb c (anker netwerk adapter) heb aangesloten op mijn experia v10 router.

Helaas valt het geluid steeds weg wanneer de beide commentatoren niet spreken, het beeld is prima. 

App itv op Samsung A51 telefoon via 4G heeft hier geen last van, merk ik nu.

Is dit een bekend probleem?

Hartelijke groet, 

Hoi, het 'probleem' is opgelost.

Ik luisterde via een bekabelde audio aansluiting voor een betere geluidskwaliteit. Nu ik deze uit de audio uitgang van de tablet heb verwijderd is er geen probleem meer met het geluid, via de tablet speakers.

Een bekabelde aangesloten koptelefoon werkt ook goed. Ligt dus aan mijn radio die ik gebruikte voor het bedrade geluid.

Ook Bluetooth via dezelfde internet radio en de tablet nogmaals geprobeerd en dan is het geluid ook prima. Dat was in het verleden een probleem en daarom had ik ook een audio kabel tussen de tablet en radio aangesloten. Kabel kan dus weer worden opgeborgen👍🏻.


Helaas te vroeg gejuicht. Probleem met het geluid, dat het telkens even stopt, hapert tijdens het live tv kijken m.g.v. de tablet, lijkt toch uit de kpn itv app voor android te komen. @Marcia_ heb jij misschien nog ideeën? Of is het gewoon een kwestie van te veel mensen die op een bepaald moment van de dag via de itv app mgv hun tablet of ander apparaat live tv kijken? ‘Normaal’ tv kijken werkt trouwens vlekkeloos. 


Helaas te vroeg gejuicht. Probleem met het geluid, dat het telkens even stopt, hapert tijdens het live tv kijken m.g.v. de tablet, lijkt toch uit de kpn itv app voor android te komen. @Marcia_ heb jij misschien nog ideeën? Of is het gewoon een kwestie van te veel mensen die op een bepaald moment van de dag via de itv app mgv hun tablet of ander apparaat live tv kijken? ‘Normaal’ tv kijken werkt trouwens vlekkeloos. 

Nu, vroeg in de middag tijdens de live klimtijdrit Giro via de itv app op de tablet werkt alles prima. Zou toch gaan denken dat er ergens in de lijn tussen waarvandaan de stream komt en mijn tablet een kink in de kabel zit, er een stagnatie ontstaat, wanneer meer gebruikers besluiten om streaming te kijken via kpnitv app op hun (mobiele) apparatuur.


Hoi @Heidehipper, welkom op ons forum! Ik heb hier niet direct een verklaring voor, kun je het ook eens vanaf een ander apparaat proberen of via tv.kpn.com? (met je browser)


Hoi @Thomas, bedankt voor je reactie. Ik ga het nogmaals proberen en zal in dit geval het geluid alleen via de tablet laten afspelen, in zowel Chrome als via de geïnstalleerde app van KPN.

Misschien ligt het uiteindelijk toch aan de tablet zelf, heeft deze moeite om het geluid af te spelen via een extern apparaat via Bluetooth of zijn audio uitgang. Wordt vervolgd.

Voorlopige voorzichtige conclusie, het lijkt toch aan de Lenovo tablet te liggen. Het geluid en beeld via tv.kpn.com werkt momenteel, 18.20 uur, zonder problemen, nu er geen externe bron is aangesloten. Ik zit nu op mijn wifi thuis en het beeld staat op max 720p en kijk/luister NPO 1.

Opnieuw een, bedrade, koptelefoon aangesloten en ook hiermee geen probleem momenteel. 

@Thomas ik denk dat ik het voorlopig maar opgeef met het uitproberen van de verschillende mogelijkheden om het geluid via een externe bron te laten afspelen. Mocht ik naar mijn idee een duidelijke relatie vinden tussen de app itv, een externe aangesloten geluidsbron en de hickups van het geluid tijdens live tv dan meld ik mij wel weer op het forum. 

Hartelijke groet,


Ah dat sluit wel het een ander uit inderdaad, bedankt voor je terugkoppeling!
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Probeer het geluid nogmaals via een ander extern apparaat af te spelen, een Sangean radio met Bluetooth. Ben benieuwd of het met deze beter gaat dan met het andere apparaat dat ik in eerste instantie gebruikte als externe speaker. 


Probeer het geluid nogmaals via een ander extern apparaat af te spelen, een Sangean radio met Bluetooth. Ben benieuwd of het met deze beter gaat dan met het andere apparaat dat ik in eerste instantie gebruikte als externe speaker. 

Lijkt tot nu toe beter te werken met een ander Bluetooth apparaat, de Sangean radio, als externe luidspreker. Geen idee welke Bluetooth versie deze radio heeft.


@Thomas Het probleem met de pauzes in het geluid bij het kijken/luisteren naar live tv ligt niet aan mijn Lenovo M10 plus 3rd gen. tablet of aan de KPN ITV app maar aan het externe Bluetooth apparaat, de internetradio (Soundmaster ICD2020) die ik in eerste instantie gebruikte voor het afsprelen van het geluid.

Ik gebruik sinds een paar dagen een andere ‘speaker’, een Sangean DDR-36 DAB+ radio met Bluetooth verbinding en deze werkt tot op heden goed in combinatie met mijn Lenovo tablet en KPN ITV app voor android. 


Ah dat is wel vrij duidelijk dan inderdaad, bedankt voor het delen!
Ik weet niet zo goed wat hier precies de oorzaak van is maar fijn dat je een oplossing gevonden hebt!