Skip to main content

Ik kan via de mobiele dataverbinding niet naar Videoland kijken. Ik krijg dan een zogenaamde geolocation block; hun systeem denkt dat ik vanuit het buitenland probeer te kijken.

Zij wijten deze fout, want ik ben gewoon thuis, aan het feit dat ik 'steeds' van ip adres zou wisselen en dat dat hun systeem laat reageren alsof ik in het buitenland zit.

Nou vraag ik mij af, of dat wel klopt? Wissel ik bij mobiel datagebruik zonder ook wifi te gebruiken steeds van ip adres?

Daarnaast, kpn geeft aan voor het glasvezelnetwerk juist iedereen een vast ip adres te geven, waar je niet of nauwelijks van kunt wisselen.

Kortom, wat is waar?

Zowel voor thuis als voor mobiel internet heb je een dynamisch IP-adres. In de praktijk wisselt het IP-adres voor thuis zelden of nooit. In MijnKPN kun je instellen dat je voor je thuisadres een melding krijgt wanneer dit IP-adres gaat veranderen. @WifiSteef 


@Nomen Nominandum Wat betekent dat precies?

En wanneer wijzigt mijn ip adres voor mobiel dan?

En waar kan ik dat instellen in mijn kpn?


@Nomen Nominandum Wat betekent dat precies?

En wanneer wijzigt mijn ip adres voor mobiel dan?

En waar kan ik dat instellen in mijn kpn?

Wat bedoel je met wat betekent...?

Ik weet niet hoe vaak een mobiel op wijzigt.

Aan of uit  vinken waarschuwing kan binnen je profiel @WifiSteef 


Hi @WifiSteef, ik denk ook graag mee. 

Bij mobiel kan het kloppen dat je vaker een nieuw IP-adres krijgt. Zelf net getest door mijn telefoon 10 minuten uit te zetten. Maar dit zou geen invloed mogen hebben op Videoland, ook dit getest zowel voor en na een ander IP-adres te hebben gekregen. Zolang het maar een Nederlands IP-adres is hoort dit te werken. 

Gebruik jij een VPN op je telefoon? En wat gebeurt er als je naar https://www.ip-adres.nl/ op het moment dat Videoland die melding toont? Wat zie je dan bij plaats en land? Een locatie in Nederland? 

 


@Alex van KPN Ik ga het testen. 

En ja, ik gebruik zowel op mijn mobiel als pc weleens een VPN service. Maar zet die altijd uit na gebruik. Want die gebruik ik nooit icm mijn videodiensten vanwege het gezeik dat ervan kan komen. Dat gaat al al die tijd goed. Dus daar kan het m.i. niet aan liggen.


Ik denk dat dat de boosdoener is.

Blijft mijn vraag: wat gebeurt er als je naar https://www.ip-adres.nl/ op het moment dat Videoland die melding toont? Wat zie je dan bij plaats en land? Een locatie in Nederland? 


@Alex van KPN Weet ik veel. Melding niet meer gezien sinds ik hier gepost heb.

De VPN kan het niet zijn. Want die ik heb ik al heel lang heel veel gebruikt en heeft nooit eerder problemen gegeven.

Volgens mij lulde ze bij Videoland maar wat. Ineens lag het aan mijn mobiel ipadres, maar geen melding meer gehad.

Dank voor je hulp


Wat gek, ik heb in ieder niets gedaan. Dan hoop ik dat het goed blijft werken en laten we het voor nu voor wat het is. 

Uiteraard graag gedaan.Â