Skip to main content

Ik mis als KPN TV+ klant de mogelijkheid om gebruik te maken van Apple TV+. Ik zou die graag aan de streamingdiensten van KPN TV+ toegevoegd zien. Dat voorziet echt in een behoefte merk ik om me heen. Veel iPhone gebruikers hebben een Apple TV+ abonnement en een mogelijkheid om in KPN TV+ ook Apple TV te kunnen kijken via een KPN TV+ app zou geweldig zijn. 

@HansBakker 

 

KPN heeft daar de rechten nog niet voor.

Als ik het goed heb, is KPN in gesprek met Apple. 


Ik heb op mijn chromecast een Apple tv + app, die zou je dan op de tv+ doos moeten kunnen installeren en dan via de app een abbo nemen (buiten KPN om dus).


@HansBakker Dat is zeker een vaker gehoorde wens en die staat ook op de radar, zeker om de door jouw genoemde argumenten. Ik heb helaas nog geen concrete informatie binnen welke termijn we dit dan mogen verwachten. Maar ik zal je wens doorgeven.


Begrijp ik het goed dat het niet mogelijk is om met een KPN abonnement Apple TV+ te gebruiken? De app staat wel op mijn Samsung TV maar ik kan er dus niks mee? Graag een bevestiging (of ontkenning) dan hoef ik niet verder te puzzelen. Dank.


Als de app op je tv staat en je hebt een abonnement op Apple TV+ dan kan je die gewoon gebruiken @AnnaDL. Dat staat los van of wij de app al aanbieden op onze ontvangers. Gebruik dus rustige de app op jouw Samsung TV! 


Hoi @AnnaDL ,

Je kunt niet via kpn (de factuur) een abonnement op Apple TV+ nemen. Dat kan je gewoon bij Apple TV+ zelf doen 😉

Je kunt het wel gebruiken op de KPN TV+ box.

Maar om de app uit de Google Play Store te kunnen halen dient je tv+ box wel geregistreerd te zijn met een Google account. 

Maar ja. Als je hem gewoon via je slimme tv gebruikt...


Dank voor jullie antwoord, Remco en Peter, het kan dus. Ik begrijp alleen niet hoe. Ik heb een abonnement op Apple TV+ (gratis en tijdelijk, ik wil het proberen). Ik heb een Apple ID en de app staat op mijn iPhone, iPad en Macbook. Als ik de TV aanzet met de KPN-afstandsbediening heb ik de Samsung-afstandsbediening nodig om de Apple TV app op (onderaan) het scherm te krijgen. Klik ik daarop met de KPN-afstandsbediening dan gebeurt er niks, met de Samsung-afstandsbediening krijg ik een foutmelding (kan geen verbinding maken met het netwerk) en moet ik kiezen tussen "problemen oplossen"  en "annuleren" wat allebei tot niets leidt.

Ik weet niet wat de KPN TV+ box is. Op mijn box bij de TV staat Arris VIP2952V2. Dat registreren (met een Google account?) snap ik niet en hem "gewoon via de slimme TV gebruiken"ook al niet. Als jullie, of een ander, mij verder kan helpen, heel graag + eeuwige dank. Zo niet, is dat geen ramp maar ik kan gewoon niet uitstaan dat ik dit niet op kan lossen.

 

 


De Arris VIP 2952 is geen TV+ Box, dat is een TV ontvanger uit de "oudere" abonnementsvorm (Hussel en eerder).

Ik denk dat jij de Apple TV app op jouw Samsung televisie geinstalleerd hebt staan en vandaar dat je de Samsung afstandsbediening moet gebruiken om hem te bedienen.

Is jouw Samsung televisie wel verbonden met jouw thuisnetwerk via wifi of met een netwerkkabel?


De Apple TV+ app in je Samsung tv kan je gewoon gebruiken. Maar dan natuurlijk wel met de Samsung afstandsbediening en niet met de ab van kpn.

Inloggen op die Apple TV+ app gaat met een koppelcode. Volg de aanwijzingen op het scherm van je tv.


Aaah, er begint iets te dagen, ik heb altijd gedacht dat de TV gewoon vanzelf in het netwerk zat maar het is de KPN box. Wat ik dus nu moet doen is de TV, al dan niet bedraad, met het netwerk verbinden. En als dat gelukt is kan ik die remote gebruiken, inloggen, koppelcodes krijgen enz.

Sinds ik in NL woon heb ik hetzelfde abonnement, ik geloof dat het Thuis heet, en ja, de app op de TV is pre-installed.

Dank, groet & fijne avond!


Het werkt, met dank aan degenen die mijn vragen beantwoord hebben.


Reageer