Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb net een account aangemaakt bij Ziggo GO. Nu ben ik via mijn KpN box (aangesloten op Samsung tv) naar de Ziggo Go app gegaan.

Als ik dan naar de zender ‘Ziggo tv’ ga, waar Ajax straks wordt uitgezonden, krijg ik een melding ‘Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken’.

HELP! Ik wil graag Ajax kijken maar nu lukt dat nog niet. Doe ik iets verkeerd, kan iemand mij helpen?

Groeten, Martijn

 

Edit:

Ik kom er nu achter dat t via mijn telefoon wel werkt, maar als ik dan probeer te streamen naar mn tv krijg ik weer dezelfde melding. De tv lijkt het dus te blokkeren. 

Hopelijk heeft iemand advies!

Admin: eigen topic voor het issue aangemaakt

@martijnzijl

Hier werkt het wel. Ik kan in die app naar mijn TV casten. MijnTV heeft namelijk een ingebouwde Chromecast. Maar heeft jouw TV dat niet?, dan kun je casten met een losse Chromecast. 

Zoek bovenin naar dit symbool: 

Je hoeft jouw TV-ontvanger helemaal niet aan te doen, alleen de TV is voldoende. 


Hoi @martijnzijl 

Heb je dat account wel gemaakt via http://ziggo.nl/uefa. Dat is de enige route voor Ziggo Sport Free. 

En die zenders kan je vervolgens zien via de Ziggo GO TV app op de DIW7022. 


Het casten naar de ingebouwde chromecast in de kpn ontvanger DIW7022 lukt niet???


Ik kom er nu achter dat t via mijn telefoon wel werkt, maar als ik dan probeer te streamen naar mn tv krijg ik weer dezelfde melding.  De tv lijkt het dus te blokkeren. 

De telefoon en de tv hebben 2 verschillende  IPs en evtl. ook 2 verschillende netwerks. Hoe zijn ze verbonden? Telefoon via 4g/5G en TV via thuis netwerk? Wat zijn de publiek IP adressen van deze 2? Maak de laatste blok van de IP adressen onleesbaar. zo b.v. 86.87.87.xxx

De TV blokkeert niet maar zin IP adres (range) wordt geblokkeerd door Ziggo


Ik heb het idee dat @martijnzijl een echte Ziggo Account aangemaakt heeft in plaats van een Free Account voor voetbal. De melding "‘Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken” krijg man normaliter als de Ziggo App gebruikt wordt van een netwerk niet van Ziggo zelfs. 


Hoi allemaal,

Ik heb net een account aangemaakt bij Ziggo GO. Nu ben ik via mijn KpN box (aangesloten op Samsung tv) naar de Ziggo Go app gegaan.

Als ik dan naar de zender ‘Ziggo tv’ ga, waar Ajax straks wordt uitgezonden, krijg ik een melding ‘Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken’.

HELP! Ik wil graag Ajax kijken maar nu lukt dat nog niet. Doe ik iets verkeerd, kan iemand mij helpen?

Groeten, Martijn

 

Edit:

Ik kom er nu achter dat t via mijn telefoon wel werkt, maar als ik dan probeer te streamen naar mn tv krijg ik weer dezelfde melding. De tv lijkt het dus te blokkeren. 

Hopelijk heeft iemand advies!

VPN, misschien @martijnzijl ?

In dit topic op de Ziggo community staat exact dezelfde probleem beschrijving. Met als een van de reacties dat dit vaak aan een VPN ligt.

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-GO-geeft-foutmelding-dat-content-niet-kan-worden-bekeken/td-p/1390113 


Volgens mij heb ik het juiste account (Ziggo sport free) aangemaakt. Op mijn telefoon en laptop werkt het wel, maar op mijn tv niet.

VPN zou kunnen, ik ga even uitzoeken of ik dat kan uitschakelen op mijn tv.

Dank in ieder geval voor alle reacties!

Ben ook benieuwd naar een reactie van een KPN medewerker.


Het zou moeten werken op de TV+ box. Hier wel tenminste.

Alleen heb ik 't zelf niet nodig, want heb hier het Ziggo Sport zenderpakket.


@martijnzijl Waarom verwacht je een reactie van een KPN medewerker? De blokkade krijg je van Ziggo en niet KPN, daarom heb ik jouw gevraagd over publiek IP om te zien welke dat is. De ZiggoApp op SmartTV vereist een thuis verbinding van Ziggo of geen VPN IP adres, de ZiggoApp op smartphone is vrij van deze eis. Van jouw melding dat op smartphone wel werkt maar niet van TV is het te herleiden dat jouw publiek IP (misschien via een extern VPN aanbieder) geblokkeerd is.


Hoi TDN,

Sorry ik had je vraag niet gezien.

Mijn tv en telefoon en laptop zijn allemaal verbonden met hetzelfde KPN thuisnetwerk.

Haan is er ook maar 1 IP adres, toch? Waar kan ik dat opzoeken?


Mijn tv en telefoon en laptop zijn allemaal verbonden met hetzelfde KPN thuisnetwerk.

Haan is er ook maar 1 IP adres, toch? Waar kan ik dat opzoeken?

Ga naar whatismyip.com en post de IP adres hier, aub maak de laatste blok onzichtbaar, dus b.v. 123.456.789.xxx. Als de IP adres is van een data center (niet van KPN) dan is hoogste waarschijnlijk een VPN Exitnode

De ZiggoApp op SmartTV (ook op TV+Ontvanger) mogen normaliter alleen op thuisnetwerk van Ziggo zijn, en ook VPN Exitnodes van bekende VPN aanbieder worden geblokkeerd. De ZiggoApp op Smartphone heeft deze beperking niet. Als je naar TV cast word de wordt niet meer de smartphone gebruikt maar de TV, en deze externe ip check is weer in werking.

Zie ook  hier

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

De Ziggo UEFA Account heeft de thuis beperking niet, maar waarschijnlijk nog steeds de VPN beperking


77.162.165.xxx


Dat is een KPN adres (77.160.0.0/13), en kan je nu de Ziggo App gebruiken op SmartTV of TV+Box?


nee het lukt nog steeds niet.

ik heb nu ook het IP adres van mijn tv gevonden. dat begint met 192.168


nee het lukt nog steeds niet.

ik heb nu ook het IP adres van mijn tv gevonden. dat begint met 192.168

Nee 192.168.xxx is private adressen, bij tv diensten wordt de publiek ip adres gebruikt. Ik denk dat de registratie Ziggo Free niet goed gelopen is of de blok 77.162.165.xxx per abuis van Ziggo geblokkeerd. Je kan proberen met een ander email adres een andere Ziggo Free Account te registreren. Als met deze nieuwe Ziggo Free Account de Ziggo SmartTV App nog steeds wordt geblokkeerd door Ziggo, dan moet een KPN verantwoordelijke contact met Ziggo opnemen om de blokkade op deze KPN adres-blok te verwijderen.  


Meld je voor dit inlog probleem op de Ziggo community. Dit is 100 % Ziggo gerelateerd ook al staat de app op de kpn box.

http://community.ziggo.nl

 


Merkwaardig, ik heb ook een account aangemaakt bij Ziggo, en bij mij werkt het vlekkeloos op de +Box...heb je wel een sms gekregen om de activatie te  voltooien...want door drukte lukte dat bij mij in eerste instantie niet, @martijnzijl.


Hi @martijnzijl  , welkom hier. 

Ik kan dit ook niet zo snel plaatsen maar ik verwacht wel dat het ergens aan de Ziggo kant ligt. Wij blokkeren dit namelijk niet. Het gekke is wel dat het op je laptop en telefoon wel goed werkt, en deze hebben namelijk hetzelfde IP-adres via WiFi. Heb je dit ook bij Ziggo nagevraagd? Eventueel op hun community?

Meld je voor dit inlog probleem op de Ziggo community. Dit is 100 % Ziggo gerelateerd ook al staat de app op de kpn box.

http://community.ziggo.nl

 

 


Reageer