Skip to main content
Vraag

Haperend beeld bij Netflix en Prime

• February 14, 2025
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Eerdere antwoorden op vragen over het bovenstaande probleem hebben bij mij het probleem niet opgelost.

Ik gebruik KPN glasvezel. Glasvezelpunt is al eens vernieuwd.

Modem Sagemcom CS D500001 voor tv, vaste telefoon en internet.

Aan de modem zitten twee Sagemcomdecoders  (een voor de woonkamer en een voor de zolder)

Het internetabonnement is 1 Gb

Mijn teevee is 4K.

Afgezien van regelmatig uitvallen van de decoders werkt het ook wel regelmatig maar films op Netflix en Prime blijven zeker tijdens wat snellere beelden stotteren. Ik heb allerlei trucs al geprobeerd, maar niets helpt. Blijft over de vraag of het zou kunnen zijn dat deze streamingsdiensten een 4K signaal versturen, mijn tv een 4k signaal verwacht en de DIW7022 geen 4K levert?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 18, 2025

Eerdere antwoorden op vragen over het bovenstaande probleem hebben bij mij het probleem niet opgelost.

Ik gebruik KPN glasvezel. Glasvezelpunt is al eens vernieuwd.

Modem Sagemcom CS D500001 voor tv, vaste telefoon en internet.

Aan de modem zitten twee Sagemcomdecoders  (een voor de woonkamer en een voor de zolder)

Het internetabonnement is 1 Gb

Mijn teevee is 4K.

Afgezien van regelmatig uitvallen van de decoders werkt het ook wel regelmatig maar films op Netflix en Prime blijven zeker tijdens wat snellere beelden stotteren. Ik heb allerlei trucs al geprobeerd, maar niets helpt. Blijft over de vraag of het zou kunnen zijn dat deze streamingsdiensten een 4K signaal versturen, mijn tv een 4k signaal verwacht en de DIW7022 geen 4K levert?

Hoi Wim,  je noemt stotteren.  Kun je dat omschrijven?  Of heb je misschien een filmpje die je met ons kan delen?  Stotteren kan door de toevoer van het signaal komen. Maar ook doordat de tv en de tuner niet goed op elkaar afgestemd zijn.  Wat voor merk TV is het en wat is het type?  En heb je die al eens gereset naar de factory default? 

• Auteur
  • Helper
  • February 20, 2025

Hallo Erwin,

Dank voor jouw reactie.  Intussen heb ik nog van alles bekeken. Hier komen de antwoorden op jouw vragen.

Het stotteren zie je als een auto in een constante snelheid dwars over het beeld rijdt maar om de paar meters even aan de handrem wordt getrokken en dan meteen weer op volle snelheid verder gaat.  Overigens ook bij andere bewegende dingen. Het komt voor bij de streamingdiensten. Mijn andere decoder (op zolder) heeft dart niet maar daar gaat d streaming niet boven 720 pixels uit.

Ik heb alles diverse malen gereset, uitgezet, terug gezet naar fabrieksinstelling, kabels gewisseld. Geen positief resultaat. De betrokken teevee heeft de kortst mogelijke bekabelde verbinding naarDWI7022 (HDMI) naar de modem (CAT6) naar glasvezelpunt.

De teevee is een twee jaar oude Samsung QE5595BAT

Wim

• Auteur
  • Helper
  • February 20, 2025

Erwin,

Aanvulling: overal laatste drivers/firmware.

En er is al vaker een monteur in huis geweest waarbij o.a. het glasvezelpunt is vervangen, een nieuwe modem is gestuurd en de Sagemcomdecoders type 12 vervangen zijn door type 12b..

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 21, 2025

Erwin,

Aanvulling: overal laatste drivers/firmware.

En er is al vaker een monteur in huis geweest waarbij o.a. het glasvezelpunt is vervangen, een nieuwe modem is gestuurd en de Sagemcomdecoders type 12 vervangen zijn door type 12b..

En was die monteur er toen ook vanwege deze issues met slecht ontvangst op de tv?

• Auteur
  • Helper
  • February 21, 2025

Antwoord: nee.

Die was er omdat de kpn hardware voortdurend gereset moest worden. Er was toen een probleem met de datacapaciteit van de lijn. Dat heeft toen geleid tot vervanging van glasvezelpunt, modem en Sagemcom boxen.

En, maar dat valt buiten dit verhaal, een slechte RJ-45 connector op zolder tussen de decoder en de pc. Toen zijn in huis ook alle verbindingen met een cable tester doorgemeten. 

Het huidige probleem is mij pas opgevallen sinds ik gebruik maak van Netflix en Prime. Letwel: het doet zich niet voor bij de pakketten van het tv-abonnement.

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2025

Erwin,

Uit wat opnamen van het teeveebeeld heb ik twee mp4's (van 10 en 15 mb) waarop je kunt zien wat ik bedoel met met stotterende beelden. 

Als je mij een emailadres geeft stuur ik ze je via Wetransfer toe, tenzij je mij aan een ander transport kunt helpen.

Wim

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 25, 2025

Ik wil dat wel even zien. Ik stuur je een privébericht