Skip to main content
Beantwoord

Haperende Disney+ op beide ontvangers

• December 21, 2025
  • 94 reacties
  • 2541 keer bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 24, 2025

Hoi ​@MH71 .  Ik focus me even op jou als Topic starter (ik kan niet meerdere analyses in één topic doen, dat wordt heel onoverzichtelijk).

Dank voor het uitgebreide en duidelijke verhaal. Als ik het goed samenvat ervaar jij sinds ongeveer anderhalve week bij Disney+ op de TV+ ontvangers korte haperingen waarbij het beeld elke 15 tot 25 seconden een fractie van een seconde stilvalt, het geluid doorloopt en het frame daarna wordt overgeslagen. Dit gebeurt op meerdere ontvangers, zowel bekabeld als via wifi, terwijl Disney+ op andere Android apparaten zoals een Philips TV wel probleemloos werkt. Daarbij zie je in cpu-info dat de cpu-frequentie van de ontvanger precies in datzelfde ritme omhoog schiet, wat de vraag oproept of daar een verband zit.

Terechte vraag.  Ik moet toch even met jou het standaard lijstje afwerken, ik hoop op je begrip:

-welke modem?  

-rechtstreeks bekabeld aangesloten ? (voor de test doeleinden wil ik graag op deze opstelling focussen) 

-herstart en ook reset van de ontvanger gedaan?  

Als je mij even die antwoorden stuurt, kunnen we de draad verder oppakken.  

Box 12

1 rechtstreeks, 2de via Netgear switch , beide bekabeld.

Herstart, ja,

Harde reset, nu niet.

Wel app Disney opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat.

Modum heeft in deze periode een update gehad, maar dat heeft niets veranderd.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 24, 2025

Ook hier hetzelfde probleem. 

Met box 12. Ga ervan uit dat het goed komt. Zeker nu meerdere mensen er last van hebben. 

• Nieuwkomer
  • December 25, 2025

Hier sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem. Alleen met Disney+.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 25, 2025

Misschien dat deze info nog nuttig is? Maar op mijn mobiel doet disney plus  het prima. Alleen via de kpn box niet. Ook op de tablet geen probleem. 

Groetjes en fijne kerstdagen 

• Topper
  • December 25, 2025

Hier hetzelfde probleem met de app. Ook een 7022, maar met Experia Box 10. Bij mij een hele korte freeze na ongeveer iedere 8 of 9 seconden, maar wel hetzelfde verhaal met doorlopend geluid.

Andere apps geen problemen en ook net als bij de reactie hierboven via telefoon en tablet geen probleem met de Disney-app. Herstarten tv-box en uit- en inloggen in de app helpen niet.

• Nieuwkomer
  • December 25, 2025

Ik zit nu zonder problemen Avatar te kijken op Disney+, dus probleem lijkt opgelost te zijn.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 25, 2025

Ik zit nu zonder problemen Avatar te kijken op Disney+, dus probleem lijkt opgelost te zijn.

Bij mij is het in ieder geval nog niet opgelost.

• Topper
  • December 25, 2025

Inmiddels heb ik het op de TV zelf getest (LG), de app functioneert daar prima. Daarna op de KPN box over hetzelfde netwerk getest, de problematiek blijft op de DIW7022, probleem was eerder vandaag nog niet opgelost.

• Nieuwkomer
  • December 26, 2025

Hier ook hetzelfde probleem. Disney+ kijken geeft haperingen, terwijl netflix het normaal doet en tv kijken geeft ook geen probleem.

Kinderen hebben zojuist Home Alone met haperingen gekeken op disney+ via de kpn box, dus probleem wordt hier ook ervaren. 

Ook ongeveer sinds 1 a 2 weken geleden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 26, 2025

Ook hier haperingen bij disney+. Ligt dus of aan de app op de kpn tv+ of aan de ontvanger zelf. 

Op de app van de tv werkt disney+ prima. Ook Android. Je zou zeggen dat het dezelfde app is. 

• Nieuwkomer
  • December 27, 2025

Zelfde probleem hier. Zou KPN wel sieren als ze gebruikers met een disney plus abonnement zouden laten weten dat ze op de hoogte zijn van het probleem en wat de stappen zijn richting een oplossing

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Zelfde probleem hier. Zou KPN wel sieren als ze gebruikers met een disney plus abonnement zouden laten weten dat ze op de hoogte zijn van het probleem en wat de stappen zijn richting een oplossing

Het enige wat KPN kan doen, is Disney+ vragen om de app te updaten.

KPN mag zelf helemaal niets doen, de Disney+ app is van Disney+

KPN maakt alleen de KPN app en op die app heeft KPN invloed. 

Gisteren nog Andor op Disney+ via de DIW7022 gekeken en inderdaad zie je af en toe een kleine hikup. Hoort uiteraard niet.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

Het enige wat KPN kan doen, is Disney+ vragen om de app te updaten.

KPN mag zelf helemaal niets doen, de Disney+ app is van Disney+

KPN maakt alleen de KPN app en op die app heeft KPN invloed. 

Gisteren nog Andor op Disney+ via de DIW7022 gekeken en inderdaad zie je af en toe een kleine hikup. Hoort uiteraard niet.

Zou kunnen, maar zeker niet zeker of het de app het probleem is, maar zo en zo moet KPN dit oplossen, ze bieden met de TV+ ontvangers een totaal oplossing, wat dan wel moet werken, we betalen voor het kastje iedere maand weer.

Op andere Android apparaten werkt het wel goed.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

@MH71 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Bij andere streaming diensten (SkyShowtime, Netflix en Prime Video) zie ik dit niet.

Alleen op Disney+ zie ik dit probleem.

Vandaar dat ik verwacht dat het aan de Disney+ app ligt.

Maar zoals je al vermeld, je weet het inderdaad nooit.

Hopelijk wordt het wel snel opgelost.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Bij andere streaming diensten (SkyShowtime, Netflix en Prime Video) zie ik dit niet.

Alleen op Disney+ zie ik dit probleem.

Alleen binnen 24u volgende topics

• Nieuwkomer
  • December 27, 2025

Tenzij de performance die specifiek de Disney plus app vraagt, te veel is voor de box. Argument kan dan twee kanten op werken; Disney moet een betere app maken, of KPN moet een box leveren die app beter aankan.

Ongeacht, mijn punt staat nog steeds; KPN informeert haar klanten niet en ik moet dit door het betere googlewerk maar zelf achterhalen

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Tenzij de performance die specifiek de Disney plus app vraagt, te veel is voor de box. Argument kan dan twee kanten op werken; Disney moet een betere app maken, of KPN moet een box leveren die app beter aankan.

Als dezelfde app op andere (Android) apparaten goed en zonder haperingen werkt, dan is het imho moeilijk vol te houden, dat de haperingen van de Disney+ app op alleen de TV+ Box aan de Disney+ app ligt.

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Hier hetzelfde probleem. Hapering elke 15 seconden. Ik ben benieuwd of er een oplossing gecommuniceerd wordt, wel erg vervelend kijken zo. 

• Topper
  • December 28, 2025

Gisteren Home Alone met gekromde tenen gekeken door alle freeze frames (hoe kort ze ook zijn). Net een film gestart en maar voor een andere dienst gekozen: ik zag bij het Fox logo het beeld alweer haperen.

Kortom: ook hier een probleem. Doet me een beetje denken aan “vroeger” toen films uit Amerika (60Hz) niet lekker schaalden naar de 50Hz in Europa.

Op zoek naar een oplossing voor dit probleem kwam ik op dit topic. Voor zover ik kan vinden komt dit alleen op de KPN-kastjes voor. Aangezien het de standaard Android app van Disney is, die elders zonder problemen werkt, lijkt het mij dus inderdaad een issue bij KPN TV+ te zijn.

Hoop wel dat het snel wordt opgelost.

Eelco Poelsma
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Ik heb dit probleem op een Google tv streamer terwijl de app op de tv zelf wel goed functioneert. Dus denk niet dat het de kpn kastjes zijn maar dat het euvel echt bij Disney+ ligt

Update: als ik in de developer settings van de Google tv streamer hardware overlay uitschakel dan lijkt het beter te gaan met de haperingen..

• Topper
  • December 28, 2025

Nu even niet in de gelegenheid, maar ik ga vanavond proberen of dit een oplossing biedt: https://community.kpn.com/kpn-tv-11/oplossing-voor-haperend-beeld-bij-disney-via-de-kpn-tv-box-630339

edit: helaas, ook met de 60Hz setting hapert hij

• Deelnemer
  • December 28, 2025

Nu even niet in de gelegenheid, maar ik ga vanavond proberen of dit een oplossing biedt: https://community.kpn.com/kpn-tv-11/oplossing-voor-haperend-beeld-bij-disney-via-de-kpn-tv-box-630339

Deze had ik (ook zonder succes) ook geprobeerd idd. 

Mooi dat duidelijk wordt dat dit probleem bij een meerdere mensen speelt, nu nog een oplossing.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 28, 2025

Deze had ik (ook zonder succes) ook geprobeerd idd. 

Mooi dat duidelijk wordt dat dit probleem bij een meerdere mensen speelt, nu nog een oplossing.

Ook al geprobeerd, geen resultaat ;-(

• Nieuwkomer
  • December 30, 2025

Ik heb hier ook last van! Kan geen toeval zijn toch? Netflix (4k), videoland en youtube doen het allemaal zonder problemen.

Erwin van KPN
Moderator

Ja, zoveel reacties kan geen toeval zijn.  

Ik ben ondertussen met onze storingsmensen in gesprek of deze signalen ook telefonisch binnen komen.  

Ik maak er sowieso werk van en zal mailen met de juiste afdelingen.  Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten.