Skip to main content
Beantwoord

Haperende Disney+ op beide ontvangers

• December 21, 2025
  • 94 reacties
  • 2541 keer bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Nog even voor de zekerheid:

Is het haperen nog steeds aan de gang?  Ik moet even zeker weten dat het geen tijdelijke storing was.  Alle feedback is welkom. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 2, 2026

Net even getest met home alone en modern family.  Het haperen is nog steeds actueel.  Box12 bekabeld aangesloten.  Netflix speelt wel goed af

Erwin van KPN
Moderator

Helder.  Ik heb nu gemaild met onze iTV mensen.  Als er updates zijn, laat ik het hier weten. 

• January 3, 2026

Hier ook ,in de instellingen van kpn box bij beeld en geluid 4k 2k 59.9 aangevinkt ipv 50 en het probleem is weg ,hoop dat het bij meer mensen werkt !!

Overigens werkt alles veel slechter na alle updates de laatste tijd !!!

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 3, 2026

Hier ook ,in de instellingen van kpn box bij beeld en geluid 4k 2k 59.9 aangevinkt ipv 50 en het probleem is weg ,hoop dat het bij meer mensen werkt !!

Bij mij niet.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 3, 2026

Is het haperen nog steeds aan de gang?  Ik moet even zeker weten dat het geen tijdelijke storing was.  Alle feedback is welkom. 

Zeker nog wel.

• January 3, 2026

Zeker nog wel.

En dan je kpn box herstarten door stekkertje er even uit te trekken ,bij mij is het opgelost

• Nieuwkomer
  • January 3, 2026

Hier ook Disney+ die even een klein schokjes geeft na elke 25 seconden.

Herstart en alle andere tips gevolgd, maar probleem blijft.

• Nieuwkomer
  • January 3, 2026

Hier ook al twee weken hetzelfde euvel.

• Nieuwkomer
  • January 4, 2026

Bij mij exact zelfde probleem. Sinds mid december ongeveer. Zowel bedraad (nog steeds belachelijk dat dit gelimiteerd wordt naar 100 mbit) als onbedraad. Eveneens alles geprobeerd wat anderen hierboven ook hebben gedaan. Harde herstart, disney app herinitialiseren, etc.

59 Hz optie zorgt ervoor dat stutters stuk korter zijn, maar ze zijn nog steeds merkbaar aanwezig elke ~15 sec.

• Nieuwkomer
  • January 4, 2026

Hier ook hetzelfde probleem. Elke 15-20seconden een korte hapering in het beeld bij Disney+. Andere apps (HBO/Videoland/youtube) hebben dit niet. Modem gereset, cache verwijderd etc. en het probleem blijft bestaan.

Overweeg nu om te stoppen met dit abonnement want ik kan het niet negeren. Hopelijk komt er op korte termijn een oplossing.

Orakeltje
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 4, 2026

Hier ook hetzelfde probleem , alleen bij Disney+

• Nieuwkomer
  • January 5, 2026

Wij hebben dit ook al geruime tijd en de laatste dagen is het extremer geworden.

Alles geprobeerd, 4k settings etc. Rechtstreeks een kabel naar de router trekken in plaats van wifi, geen verschil. Geen andere streamingsdienst werkt zo slecht. Films series, je kunt er niet rustig naar kijken. Reboot van app of cache legen van app, het maakt niks uit. Hebben een google tv streamer gekocht, omdat we dachten dat het aan de nvidia shield lag. Geen verschil. We hebben een KPN box 12 (SagemcomFast5359_KPN).

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 5, 2026

Ook hier, via TV (Philips One) en op ontvanger. Disney+ geeft aan dat ip6 tot problemen kan leiden. Ik heb het gevoel dat de problemen in deze hoek gezocht moeten worden.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 5, 2026

Ook hier, via TV (Philips One) en op ontvanger. Disney+ geeft aan dat ip6 tot problemen kan leiden. Ik heb het gevoel dat de problemen in deze hoek gezocht moeten worden.

IP6 heb ik pas na de laatste update van box 12 aangezet, dat was wel in die periode, wie weet.

• Deelnemer
  • January 5, 2026

IP6 heb ik pas na de laatste update van box 12 aangezet, dat was wel in die periode, wie weet.

Ik heb al een poging gedaan door IPv6 uit te zetten in het modem, dit gaf nog geen verbetering. 

Overigens zouden andere Disney+ app binnen hetzelfde netwerk ook last moeten hebben.

• Nieuwkomer
  • January 5, 2026

Ik heb vanmorgen helaas een firmware update van de kpn router gedaan, in de hoop dat deze het zou verbeteren, maar helaas is het nu NOG erger.

V12.C.25.08.16

update: heb net ipv6 uitgezet op de router, dat helpt wel, maar disney is nog steeds niet smooth… 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Persoonlijk dek ik dat het aan de Disney+ app in de Sagemcom DIW7022 zit.

Hopelijk zet KPN met urgentie Android TV versie 14 erop.

De kans is daarna heel groot dat dit probleem daarna is opgelost.

Versie 11, die er nu op staat, heeft problemen met 24 beelden per seconde.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 5, 2026

Persoonlijk dek ik dat het aan de Disney+ app in de Sagemcom DIW7022 zit.

Hopelijk zet KPN met urgentie Android TV versie 14 erop.

De kans is daarna heel groot dat dit probleem daarna is opgelost.

Versie 11, die er nu op staat, heeft problemen met 24 beelden per seconde.

Zou kunnen, maar ook mijn Android Tv op mijn TV heeft er opeens last van, kastje gebruikte ik al niet wegens het hikken. En in retrospectief is dit al vanaf het begin (ben een tester van de 7022). Dacht dat het kastje te weinig processor kracht had. Want in het begin had ik een 4k abonnement.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi allen.. Nog geen update maar de juiste mensen zijn nu op de hoogte.

Ik hoop snel een antwoord voor jullie te hebben

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen, even een kleine update, het is in onderzoek. We houden jullie hier op de hoogte en laten het weten als er nieuws is.

Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • January 7, 2026

Om even te melden dat ik er ook al enkele weken last van heb. Verder hetzelfde verhaal. Alle andere OTT diensten werken prima (andere apps, maar ook gepauzeerd kijken, terugkijken, etc).

(En door te reageren krijg ik automatisch een bericht wanneer er een update in dit topic is :-))

• Deelnemer
  • January 7, 2026

Sinds begin kerstvakantie Disney+ genomen, en ook last van dezelfde drop frames. DIW7022, Experia 12b, gereset, diverse instellingen gewijzigd, maar niets lijkt te helpen. 

• Topper
  • January 7, 2026

Dit is bij mij al maanden zo. Bij de disney+ app is het zo dat ook het geluid niet synchroon te krijgen is. 

• Nieuwkomer
  • January 8, 2026

Is hier al een oplossing voor gevonden? Mijn v10A blijft dit probleem geven, en idd alleen met Disney+. Zou fijn zijn weer zonder haperend beeld te kunnen kijken.