Skip to main content
Beantwoord

Haperende Disney+ op beide ontvangers

• December 21, 2025
  • 94 reacties
  • 2541 keer bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor alle uitgebreide feedback en het meedenken. We herkennen dit probleem zeker. Op dit moment is duidelijk dat de Disney+ app zelf in beheer is bij Disney. Zij zijn bezig met het uitrollen van een update waarvan we hopen dat deze het haperen gaat oplossen.

Wat jullie ondertussen alvast kunnen doen:

• Controleer welke versie van de Disney+ app er op de ontvanger staat.

• Herstart de TV+ ontvanger eventueel even volledig door de stroom er kort af te halen.

Jullie feedback is welkom, zodat we, als de problemen voortduren dit weer mee kunnen nemen naar Disney zelf

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 8, 2026

Toevoeging op ​@Erwin van KPN. Er wordt een nieuwe versie van de app uitgerold de komende dagen. 

Laten jullie ons weten of het goed werkt? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hallo allen, er is een nieuwe versie van de Disney+-app beschikbaar: versie 4.21.1+rc3, waarin het probleem is verholpen.

Het kan een paar dagen duren voordat deze update voor iedereen zichtbaar is in de app stores. Wij verwachten dat alle klanten de update uiterlijk begin volgende week kunnen installeren.

Wat je nu kunt doen:

1. Controleer welke versie van de Disney+-app je hebt en update deze als de nieuwe versie voor jou beschikbaar is.
  2. Is de nieuwe versie nog niet beschikbaar? Wacht dan tot deze verschijnt in de app store en installeer de update zodra dat kan.

Na het installeren van deze update zou het probleem opgelost moeten zijn.

• Deelnemer
  • January 8, 2026

Dank voor de update. Update van de Disney+ app was bij mij al beschikbaar, na snelle controle lijkt het inderdaad nu goed.

• Topper
  • January 8, 2026

Ook hier geen haperingen meer na het updaten. Ik heb geen idee waar ik kan zien welke versie ik had/heb, maar de update was beschikbaar via de Google PlayStore. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

1. Controleer welke versie van de Disney+-app je hebt en update deze als de nieuwe versie voor jou beschikbaar is.

Hoe kan je dat op de Sagemcom DIW7022 controleren?

Gaat dat niet automatisch? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 9, 2026

In de app zelf, bij instellingen en dan helemaal naar beneden scrollen. 

Updates komen automatisch binnen, maar dat loopt gefaseerd om netwerk belasting te voorkomen.

• Deelnemer
  • January 9, 2026

Controleren kan via de instellingen, op de plek waar je ook de app kan verwijderen staat de versie van de app:

Updaten van een app kan via de Google Play store, vergelijkbaar met het installeren van een app:

• Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Bij ons werkt Disney nu eindelijk goed. 

Ik zou graag willen weten of ze hebben prijsgegeven wat ze hebben gewijzigd. Weten jullie dat? (Mag inhoudelijk, ik ben een IT’er/techneut.)

• Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Het beeld loopt weer soepel met de nieuwe versie van de app.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Ik kreeg de melding op de DIW7022 dat er geen updates waren.

Laatste update was voor HBO (waar ik overigens geen abonnement momenteel op heb)

1 serie gekeken vanmorgen en die liep goed, hopelijk de anderen ook.😉

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat het voor de meeste van ons weer goed werkt! Dank voor jullie feedback!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Ik heb een separate topic gemaakt, om te voorkomen dat ik off topic gaat in deze topic.

Zie hier.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2026

Fijn dat het voor de meeste van ons weer goed werkt! Dank voor jullie feedback!

Hier nog steeds wachtende op de beschikbaarheid van de nieuwe app. Dus graag tips hoe de update te forceren. Op zowel de 7022 als mijn Android TV en telefoon staat de app nog steeds op 4.20.(en dan nog wat qua versie) en in de app Store geen update beschikbaar.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Via Google zie ik o.a. dit:

Hoe krijg ik de nieuwste versie van Disney+?

Het verwijderen en opnieuw installeren van de Disney+ app is een eenvoudige manier om ervoor te zorgen dat je de nieuwste versie van de app op je apparaat hebt. Dit kan een nuttige stap zijn bij het oplossen van veel streamingproblemen.

Is dat ook een oplossing op de Sagemcom DIW7022?

En moet je daarna je wachtwoord opnieuw ingeven?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2026

Via Google zie ik o.a. dit:

Hoe krijg ik de nieuwste versie van Disney+?

Het verwijderen en opnieuw installeren van de Disney+ app is een eenvoudige manier om ervoor te zorgen dat je de nieuwste versie van de app op je apparaat hebt. Dit kan een nuttige stap zijn bij het oplossen van veel streamingproblemen.

Is dat ook een oplossing op de Sagemcom DIW7022?

En moet je daarna je wachtwoord opnieuw ingeven?

Al geprobeerd, installeert de vorige versie. Ww loopt bij mij via Google account dus dat ging automatisch goed.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De app wordt gefaseerd via de Playstore uitgerold via Disney. Dus heb je hem nog niet, dan moet die nog beschikbaar gesteld worden voor jou. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Ik denk dat het makkelijkste is om even te wachten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Ik heb de update van Disney+ gisteren ook ontvanger en hij staat erop.

Beeld loopt nu soepel.