Skip to main content
Vraag

Harde plob in films bij Dolby Atmos in Netflix

• December 19, 2024
  • 6 reacties
  • 51 keer bekeken

Heb regelmatig een harde prob in het geluid bij het kijken naar een film in dolly Atmos met Netflix. De plob is so hard dat de bas box voor de veiligheid even uitschakeld.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 21, 2024

Hoe kijk je Netflix?

1. Via de KPN tv ontvanger, zo ja welke?
  2. Via de Smart tv? 
  3. Via Chromecast?
  4. Anders?

Het kan ook aan de soundbar liggen.

Probeer het geluid eens via de tv i.p.v. soundbar om te kijken of je dan ook zo'n harde knal hoort. 

Ik denk dat je met “plob” een zware knal bedoelt.

(so hard moet zijn zo hard)😉

dank voor u reactive 

1 ik kijk netflix via de kpn tv+ ontvanger DIW 7022 

ik bedoel plob inderdaad een harde inalienable.

ik heb geen soundbar maar een AV 7.1 systeem van Denon.  

mijn tv kan alleen dolby surround en geen dolby admos weergeven, ik weet dus niet of ik die test dan goes kan uitvoeren. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 22, 2024

Een harde bas knal heb je overal, zowel bij Dolby Atmos als bij Dolby surround.

Heb je een Smart tv?

Zo ja, probeer Netflix via de Smart tv.

En is de Surround wel aangesloten via de HDMI eARC? (meestal HDMI 2 ingang tv)

Ik denk dat het aan de Soundbar ligt.

Gaat de bas box (Woofer) uit als er een tijdje geen bas is? Zo ja, dan kan dat de veroorzaker zijn.

Ik heb een Smart TV maar netflix app werkt niet meer omdat het een te oude versie, kijg geen updates meer vanwegen de leeftijd van de TV.

De surround  is aan gesloten op de ARC - HDMI 2.0 van de TV.

De subwoofer gaat uit als er een tijdje geen bas signaal is. Hoe kan dat de oorzaak zijn? De subwoofer is niet uit tijdens het kijken naar een film. De knal komt meestal als er iets onverwachts in de film gebeurd.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 22, 2024

Je zegt dat de subwoofer soms uit gaat.

En dan is de kans op een harde bas (lage tonen) mogelijk als er ineens een actie is waar lage in tonen in voorkomen.

Lang geleden hebben wij ook zo'n systeem gehad, waar de subwoofer uit ging als er een tijdje geen lage tonen zijn.

Onze huidige soundbar (en volgens mij gebeurd dit bij nieuwere modellen ook niet meer) blijft de Subwoofer altijd aan, ook als er een tijdje geen lage tonen zijn. Hij gaat pas uit als de soundbar zelf uit wordt gezet.

P.S.

Je hebt een oudere tv zeg je, maar die ondersteund toch geen Dolby Atmos?

Ondersteund de Soundbar wel Dolby Atmos? 

Overigens werkt Dolby Atmos niet met de lage tonen die uit de Subwoofer komen, de speakers voor Dolby Atmos zitten boven op de soundbar.

ik heb een moderne subwoofer is pas een paar maanden oud.

ik weet niet of mijn TV dolby atmos onderstuend.

ik heb geen soundbar maar een home cinema syteem met 7 luidsprekers waarvan twee 2 boven luidsprekers. Het cinema systeem ondersteunt zeker dolby atmos.   

De kpn box is aan gesloten op de hdmi ingang van het cinema systeem en de TV op de uitgang van het cinema systeem.

Daarom denk ik dat het niet uitmaakt dat de tv geen dolby atmos onderstuend.