Skip to main content

Vandaag HBO Max besteld, en die is nu geactiveerd. Staat nu ook in de KPN App in de entertainment lijst. 
Vervolgens HBO App geopend, daar heb ik uiteraard nog geen account.

Gekozen inloggen, keuze via provider KPN, en dan wordt ik doorgeschakeld naar de KPN website. Waar verder geen link is naar HBO. Dus geen automatische doorkoppeling naar HBO om daar dan een account aan te maken. En deze loop ben ik al minstens 5x doorgelopen.
Dus gebeld met een heel vriendelijke dame. Ook met haar deze loop 2x door gelopen. Zij kon het ook niet oplossen. 
Blijft over dan maar via het Forum proberen. Iemand enig idee wat er hier fout gaat? Heeft HBO meer tijd nodig om nieuwe (van KPN) klanten te vinden? En lukt het doorkoppeling naar hun site daarom nog niet? 

Hier klikken op KPN brengt mij niet bij HBO website maar bij KPN website. Daar stopt het verhaal. 

Je moet hem wel eerst activeren.

Zie hier. (dus via de site van KPN, niet via de site van HBO Max).


Hier zelfde probleem. Uur aan de telefoon gezeten en via chat, niemand weet het. Je kan het nergens zelf activeren. Uitzetten gaat ook niet. Hopelijk hier het antwoord.


Uiteraard geactiveerd. Zo’n 10 x. Maar ik kwam erna niet automatisch bij HBO uit om een account aan te maken. Tweede KPN medewerker wist ook niet wat te doen. IT afd zou gaan terugbellen. 

Zelf net de oorzaak gevonden en probleem is opgelost. Activatie link in SAFARI (IOS) werkte bij mij niet. Ik dacht ik ga Chrome eens gebruiken. En binnen 1 min was het opgelost. Nu wel automatisch doorgeschakeld naar HBO. En Account aangemaakt en het is klaar. 
 

TER INFO

Apple gebruikers met hetzelfde probleem?
Deze link dan met Chrome openen.

kpn.com/hbomaxactiveren 

 


Hier zelfde probleem. Uur aan de telefoon gezeten en via chat, niemand weet het. Je kan het nergens zelf activeren. Uitzetten gaat ook niet. Hopelijk hier het antwoord.

Mocht je Apple device gebruiken, bij mij was het Safari die probleem gaf. Met Chrome webbrowser binnen 1 min klaar. Ervoor uren verspilt. 


Hier zelfde probleem. Uur aan de telefoon gezeten en via chat, niemand weet het. Je kan het nergens zelf activeren. Uitzetten gaat ook niet. Hopelijk hier het antwoord.

Mocht je Apple device gebruiken, bij mij was het Safari die probleem gaf. Met Chrome webbrowser binnen 1 min klaar. Ervoor uren verspild. 

Fijn dat het bij jou wel gelukt is. Ik heb chrome maar kan nergens activeren

 


@Mila16 

Wel de activatie link via KPN?

HBO Max activeren (kpn.com) 


Wat vervelend is dit. Snap het helemaal.
Als je de KPN activatie link hebt gebruikt uit je email, en HBO staat erna ook zichtbaar bij KPN als onderdeel van je account, dan is stap 1 dus klaar. 
Stap 2. Vervolgens via de link uit mijn eerdere bericht kwam ik weer bij KPN uit, inloggen bij hun met mijn KPN ID, op activeer HBO knop gedrukt, en daarna kwam ik wel bij HBO uit. Om daar dan het account aan te maken. Ik hoop toch dat het lukt. Succes. 


@Mila16

Wel de activatie link via KPN?

HBO Max activeren (kpn.com) 

Ik kreeg deze link door, verder ben ik niet op onderzoek gegaan of het anders is.

tip, wis eerst even cookies en website data. Kan ook helpen  

 

kpn.com/hbomaxactiveren. 


@An-DH 

Wat ik zelf altijd deed is het volgende:

  1. Open 2 schermen in de Browser (Chrome of Edge)
  2. Open in 1 scherm MIJNKPN en log in.
  3. Open in het 2de scherm de KPN activatie link (zie boven) en volg de stappen.

@Mila16

Wel de activatie link via KPN?

HBO Max activeren (kpn.com) 

Als ik via die link inlog op mijn kpn id dan kan ik verder niks. Er staat ... nog 1 stap verwijderd en eronder staat.. geen abonnement. Ik kan nergens activeren. De medewerkers die ik aan de telefoon had wisten het ook niet. 


@An-DH

Wat ik zelf altijd deed is het volgende:

  1. Open 2 schermen in de Browser (Chrome of Edge)
  2. Open in 1 scherm MIJNKPN en log in.
  3. Open in het 2de scherm de KPN activatie link (zie boven) en volg de stappen.

Snap ik. Alle tips helpen. Maar via een iPhone (of iPad) is deze optie niet vanzelfsprekend. 
Voor mij is het opgelost, ik hoop ook snel voor Mila16. 


Hoi @An-DH. Wat fijn om te horen dat het probleem voor jou inmiddels is opgelost. Dank je wel voor het delen van jouw oplossing.

@Mila16  Jammer dat het bij jou nog niet is gelukt. We hebben een topic aangemaakt waarin je alles kunt teruglezen over HBO Max bij KPN. Ik verwacht dat je er met de onderstaande link wel uitkomt. Als dit niet het geval is, hoor ik dat graag.