Skip to main content
Antwoord

HBO activeren mislukt error during migration

• October 11, 2025
  • 8 reacties
  • 44 keer bekeken

Via de activatieknop in KPN wordt ik doorgelinkt naar HBO Max voor activatie.

Echter, hier krijg ik een foutmelding: [ https://www.hbomax.com/nl/nl?reason=fatal_error_during_migration ] 

En daar kan ik alleen zelf een abonnement afsluiten. Het activeren via KPN mislukt dus.

Iemand tips hoe ik dit wel werkend kan krijgen?

Groet Ed

Beste antwoord door DraudeTSOP

@Noordzee jes, zojuist gebeld met de klantenservice. Er bleek een hick-up te zijn in Firefox. Via een andere browser (Edge) is het inmiddels wel gelukt. Dank voor de reactie en het meedenken.

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 12, 2025

Hallo ​@DraudeTSOP ,

HBO Max bij KPN aanzetten

Je kunt HBO Max aanzetten bij een KPN internet, internet en tv of KPN mobiel abonnement. Je kunt het op verschillende manieren aanvragen:

HBO Max bestellen via MijnKPN

1. Ga naar MijnKPN en log in met jouw KPN account
  2. Ga naar Entertainment
  3. Klik op HBO Max
  4. Ga naar je winkelmand
  5. Ga akkoord met de voorwaarden
  6. Druk op ‘Bevestigen’
Bestellen

HBO Max bestellen via de tv-ontvanger

• Ga in het menu naar 'Instellingen'*
  • Druk op 'Zenderpakketten'
  • Kies HBO Max
  • Druk op 'Pakket bestellen'
  • Bevestig je keuze met je pincode

* Ga naar 'Mijn Service' als je geen 'Instellingen' hebt.

Of ga naar kanaal 210 om HBO Max te bestellen.

HBO Max bestellen via de KPN TV+ Box

Voor het bestellen van HBO Max op de KPN TV+ Box volg je de instructies in onderstaand topic:

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna ontvang je een aparte e-mail om HBO Max te activeren.

Let op: Heb je nu een abonnement via HBO met korting? Dan komt de bestaande korting te vervallen als je HBO Max via KPN aanzet.

HBO Max bij KPN activeren

Als je HBO Max hebt besteld, wordt het toegevoegd als Entertainmentoptie bij jouw abonnement. Je ontvangt een aparte e-mail om het te activeren. Je volgt dan deze stappen:

• Ga naar kpn.com/hbomaxactiveren
  • Klik op activeren en log in met je KPN ID
  • Activeer HBO Max bij KPN en volg de stappen om een account te maken
Activeren

bron:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 12, 2025

Dank voor deze algemene informatie, zodra ik op de knop “activeren” klik, komt er een foutmelding. 

https://www.hbomax.com/nl/nl?reason=fatal_error_during_migration ] 

En daar kan ik alleen zelf een abonnement afsluiten. Het activeren via KPN mislukt dus.

Iemand tips hoe ik dit wel werkend kan krijgen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 12, 2025

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 12, 2025

@DraudeTSOP Het staat in de URL "fatal error during migration”, dus bij migreren naar andere streamingsdienst is een fout opgetreden. Ik weet niet welke "andere streamingsdienst” hier gemeend is, het kan "Discovery+” of "Amazon Prime Video” zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 13, 2025

@Noordzee jes, zojuist gebeld met de klantenservice. Er bleek een hick-up te zijn in Firefox. Via een andere browser (Edge) is het inmiddels wel gelukt. Dank voor de reactie en het meedenken.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 13, 2025

Hoi ​@DraudeTSOP, welkom hier op onze Community en bedankt ook voor jouw bericht!

Goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen en hopelijk geniet je met volle teugen van het mooie aanbod dat HBO heeft, genoeg vertier! Nog kijktips nodig? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 13, 2025

Hoi ​@Jan van KPN dankjewel. Dat kijkplezier gaat goed komen, met het aanbod wat me aanspreekt zit ik tot de kerst goed. Maar kijktips zijn altijd welkom :)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 13, 2025

Het is mijn favoriete streamingsdienst en dat is ooit in de jaren 90 begonnen met de serie 'Oz' Gek genoeg is deze in Nederland nog steeds niet opgenomen in het aanbod maar gelukkig staat The Wire er wel op. Naar mijn mening misschien wel de beste serie ooit gemaakt. Het is een 'slow burn' maar zo de moeite waard. En ook dik 15 jaar na dato nog altijd actueel qua thematiek 👌🏻