Skip to main content

Ik heb zojuist HBO Max geactiveerd op mijn abonnement. Ik heb 2 (verschillende) ontvangers. De ene werkt met een Bluetooth afstandsbediening de andere niet. Ik blijk nu alleen HBO te kunnen kijken op die met de Bluetooth afstandsbediening want daar zie je de HBO app. Op de andere niet en daar willen we nu juist wel HBO kijken. Wat kan ik hier aan doen?

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze met de Experiaxbox of Box12 (KPN router modem) verbonden? 

 

Heeft u een “recente” Smart tv?

Zo ja, daar zit de app van HBO MAX ook op.

Wij kijken via de app van de Smart tv (momenteel, in de toekomst, wie weet)😉

 

Opties zijn?

Via een Chromecast.

Of via de nieuwe KPN TV+ zie hier.

Via een “recente” Smart tv.

Via de Arris 5202. 


Hi @BartdeJo en welkom op het forum! Joop heeft al een hoop goede tips gegeven en ik gooi er nog eentje bij:

Als er helemaal geen apps op de andere ontvanger staan kun je ook via de omruiltool kijken of je deze om kunt ruilen voor een nieuwer model. 🙂 Mocht dat niet lukken, 

Heeft u een “recente” Smart tv?

Zo ja, daar zit de app van HBO MAX ook op.

Wij kijken via de app van de Smart tv (momenteel, in de toekomst, wie weet)😉

 

Opties zijn?

Via een Chromecast.

Of via de nieuwe KPN TV+ zie hier.

Via een “recente” Smart tv.

Via de Arris 5202. 

Dan zijn dit ook goede tips! 


Alleen heel erg jammer dat @BartdeJo helemaal niets meer van zich laat horen.

Komt helaas steeds vaker voor. 😣😴😣


@joop2011 Ik ga gewoon uit van het geen bericht is goed bericht principe en strooi in de tussentijd likes jouw kant op. Goed bezig! 💚


Best reageerders,

 

Excuus dat ik even uit de lucht was, dat was niet opzettelijk maar door omstandigheden.

Reactie op @joop2011 en @Sanne_M : de TV in onze slaapkamer is idd geen SMART TV. Chromecast ben ik niet zo van, want ik gebruik vrijwel exclusief Apple. 

Onderstaand zie je mijn apparatuur. Zelf denk ik dat de  beste oplossing is de Arris VIP2952 te vervangen door de Arris VIP 5202. Ik neem dat die laatste de ontvanger is die met een Bluetooth remote wordt bediend. Die zou dan wèl de HBO app moeten kunnen draaien. Ik heb op de link naar de omruil tool geklikt en daar onderstaand overzicht te zien gekregen, maar verder dan dat kom ik niet. Optie tot omruilen kan ik niet aanklikken.

Graag jullie advies en alvast dank daarvoor.

 

Groet,

Bart

 

 


Geeft niks @BartdeJo, fijn dat je er weer bent! 

De omruiltool geeft aan dat omruilen niet nodig is omdat de VIP2952 wel de HBO app zou moeten hebben. Welke apps zie je als je op deze ontvanger naar de apps toe gaat? 


Dank voor je reactie Sanne_M,

Ik heb inmiddels de VIP2952 met wat hulp van de klantenservice toch kunnen omruilen voor een VIP5202. Ik moest daarvoor alleen een 4K abonnement nemen. Dat heb ik maar gedaan. Ben zéér tevreden met de upgrade. De TV in de slaapkamer geeft beter beeld, heeft nu alle apps, een Bluetooth afstandsbediening en de apps, met name YouTube, zijn factoren sneller. Ben nu dus helemaal tevreden. Dank voor al jullie goede tips en hulp. Super!

Groet,

Bart


Geeft niks @BartdeJo, fijn dat je er weer bent! 

De omruiltool geeft aan dat omruilen niet nodig is omdat de VIP2952 wel de HBO app zou moeten hebben. Welke apps zie je als je op deze ontvanger naar de apps toe gaat? 

Dat heeft die ontvanger écht niet!


Dat heeft die ontvanger écht niet!

Chips je hebt gelijk. Ik had bij de reguliere apps gekeken, daar stond de ontvanger tussen. Voor de HBO app specifiek geldt dan sinds 17 november 2022 deze beschikbaar kwam op tv-ontvanger type 5202.  😅 Sorry voor de verwarring! 

@BartdeJo Fijn dat het via mijn collega gelukt is om de ontvanger om te ruilen! Bedankt voor het terugkoppelen en veel kijkplezier gewenst. 📺