Skip to main content

HBO Max is vanaf oktober 2022 beschikbaar bij KPN! Met HBO Max kijk je met het hele gezin naar de nieuwste films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je HBO Max pas aanvragen nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling. 

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van HBO Max? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp kan je een eigen topic voor je vraag aanmaken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community! 

 

Dat snap ik, maar nogmaals geen Arris, en ja wel een Chromecast dus dat kan prima. Alleen sneu dat het niet -net zoals YouTube of Netflix’ via de decoder kan ZONDER kpn id en facturatie via de kpn. (Dus geen arris gekregen van kpn maar de oude decoder waar Netflix wel gewoon op werkt buiten kpn facturatie om). En de xs4all service is nu gewoon de helpdesk van kpn…


Wat is de volgende dienst waar kpn nu op focust? Skyshowtime?


Knap waardeloos, ik ben HBO klant en betaal 3,50 per maand. Maar als ik dit wil kijken op m’n tv via het kpn kastje dan moet ik ineens 7,99 per maand gaan betalen echt slecht geregeld! Waarom kan ik niet gewoon inloggen net als met mijn Netflix account? Weer een reden om toch maar uit te kijken naar een andere provider. 

Tegenwoordig kan je wel inloggen met een bestaand account via je 4k ontvanger. iig het is mij gelukt om via alleen een code erin te komen zie afbeelding. Ga naar https://www.hbomax.com/activate en voer dan de code in van de kpn app

 


Dank voor je reactie, maar ik heb geen 4K ontvanger en ik kan op de huidige ontvanger uitsluitend hbo koppelen mits de facturatie via kpn gaat en dan ben ik, helaas, mijn korting kwijt.


Ik zag gisteren dat de snelkoppeling op 210 naar de HBO Max app op onze Arris 2952 staat.

 

Zelf kijken we altijd alle streamingdiensten via de app van de Smart tv.

Nooit problemen en ook nog eens in 4K.😉


Ik zag gisteren dat de snelkoppeling op 210 naar de HBO Max app op onze Arris 2952 staat.

 

Zelf kijken we altijd alle streamingdiensten via de app van de Smart tv.

Nooit problemen en ook nog eens in 4K.😉

Huh foutje? Of staat het er nu nog steeds?


Ik vind de kwaliteit van HBO Max via de Arris VIP5202 erg slecht. Hebben andere mensen hier ook last van?


Ik vind de kwaliteit van HBO Max via de Arris VIP5202 erg slecht. Hebben andere mensen hier ook last van?

Klopt. Hij begint in een lage resolutie en na 2 min oid laad hij de volledige resolutie. 


Ik zag gisteren dat de snelkoppeling op 210 naar de HBO Max app op onze Arris 2952 staat.

Dit klopt, maar dit is dan in dit geval niet een snelkoppeling naar de app, maar naar de bestelomgeving.


Ik kijk via de app op mijn LG OLED tv en heb hier geen problemen mee.

En in 4K, veel programma's.😉

Wel 2 AB's nodig (ik doe het nog met de universele ab van Logitech, de Harmony One Ultimate, helaas maakt Logitech geen universele ab's meer.)


Ik kijk via de app op mijn LG OLED tv en heb hier geen problemen mee.

En in 4K, veel programma's.😉

Wel 2 AB's nodig (ik doe het nog met de universele ab van Logitech, de Harmony One Ultimate, helaas maakt Logitech geen universele ab's meer.)

Dt is heel makkelijk op te lossen door een Chromecast aan te sluiten dan heb je nog maar 1 afstandbediening nodig 


De HBO Max app werkt zoiezo niet optimaal op de VIP5202.

Films beginnen kort in een lagere resolutie. Menustructuur is in een lagere resolutie.

UHD/4K films worden in een lagere HD kwaliteit weergegeven er is geen Dolby surround. Alleen stereo.

Dan kan je beter de app op een Smart TV gebruiken of een Chromecast (Google TV)

 


De HBO Max app werkt zoiezo niet optimaal op de VIP5202.

Films beginnen kort in een lagere resolutie. Menustructuur is in een lagere resolutie.

UHD/4K films worden in een lagere HD kwaliteit weergegeven er is geen Dolby surround. Alleen stereo.

Dan kan je beter de app op een Smart TV gebruiken of een Chromecast (Google TV)

 

Ligt eraan, de tv in de slaapkamer is 1080p en alleen een 2.1 systeem dus dan werkt de app perfect


De HBO Max app werkt zoiezo niet optimaal op de VIP5202.

UHD/4K films worden in een lagere HD kwaliteit weergegeven er is geen Dolby surround. Alleen stereo.

 

Is dat niet gewoon een instelling probleem? Ik kan mij voorstellen dat wanneer de box op 1080i staat dat de content van een streamdienst ook in die resolutie wordt weergegeven. 

 

Zoals meerdere vermijd ik de apps op de 5202 die is er enkel voor lineaire tv. Kortom kan ik dat vreemde gedrag niet bevestigen.

 

Het beginnen in een lagere resolutie is bij nagenoeg elke streamdienst bij de een valt het meer op dan bij de andere.


Ik kijk via de app op mijn LG OLED tv en heb hier geen problemen mee.

En in 4K, veel programma's.😉

Wel 2 AB's nodig (ik doe het nog met de universele ab van Logitech, de Harmony One Ultimate, helaas maakt Logitech geen universele ab's meer.)

Dt is heel makkelijk op te lossen door een Chromecast aan te sluiten dan heb je nog maar 1 afstandbediening nodig 

Met een Logitech is ook maar 1 afstandsbediening nodig. Wie geen universele afstandsbediening heeft zal ook met de nieuwste Chromecast minimaal twee afstandsbedieningen nodig hebben als er ook via de ontvanger wordt gekeken.


Ik kijk via de app op mijn LG OLED tv en heb hier geen problemen mee.

En in 4K, veel programma's.😉

Wel 2 AB's nodig (ik doe het nog met de universele ab van Logitech, de Harmony One Ultimate, helaas maakt Logitech geen universele ab's meer.)

Dt is heel makkelijk op te lossen door een Chromecast aan te sluiten dan heb je nog maar 1 afstandbediening nodig 

Met een Logitech is ook maar 1 afstandsbediening nodig. Wie geen universele afstandsbediening heeft zal ook met de nieuwste Chromecast minimaal twee afstandsbedieningen nodig hebben als er ook via de ontvanger wordt gekeken.

Je hebt tegenwoordig een iTV app


Klopt, had u dat erbij vermeld had ik niet eens gereageerd. De itv app is er al langer u bedoeld dan specifiek de versie voor AndroidTV. In dat geval kunnen we dan ook zeggen koop een Samsung waar de itv app als eerste voor beschikbaar was.

Of een tv met AndroidTV dan is er geen extra hardware nodig.

 

Met een Chromecast of AppleTV en noem maar op hoeft Dragonkiss niks via de KPN factuur te laten lopen waardoor de korting  van HBO Max verdwijnt en heeft dan geen 5202 nodig.

 

Zodra in Nederland de nieuwe app wordt gelanceerd zal de lifetime korting mogelijk toch afgelopen zijn, of de korting blijft maar gaat de prijs hoe dan ook omhoog.


Klopt, had u dat erbij vermeld had ik niet eens gereageerd. De itv app is er al langer u bedoeld dan specifiek de versie voor AndroidTV. In dat geval kunnen we dan ook zeggen koop een Samsung waar de itv app als eerste voor beschikbaar was.

Of een tv met AndroidTV dan is er geen extra hardware nodig.

 

Met een Chromecast of AppleTV en noem maar op hoeft Dragonkiss niks via de KPN factuur te laten lopen waardoor de korting  van HBO Max verdwijnt en heeft dan geen 5202 nodig.

 

Zodra in Nederland de nieuwe app wordt gelanceerd zal de lifetime korting mogelijk toch afgelopen zijn, of de korting blijft maar gaat de prijs hoe dan ook omhoog.

Met een Samsung tv kan je ook de Arris bedienen dus dan heb je alsnog 1 afstandbediening 


De HBO Max app werkt zoiezo niet optimaal op de VIP5202.

UHD/4K films worden in een lagere HD kwaliteit weergegeven er is geen Dolby surround. Alleen stereo.

 

Is dat niet gewoon een instelling probleem? Ik kan mij voorstellen dat wanneer de box op 1080i staat dat de content van een streamdienst ook in die resolutie wordt weergegeven. 

Dat zou kunnen, maar hier staat alles volgens een 4K TV en Dolby systeem. Anders had ik ook geen 4K/Dolby op de TV zenders.

Maar via de HBO Max app op de VIP5202 komt er geen Dolby door. En het beeld is zeker niet hoger dan HD.

Het zal allemaal nog wel in een testfase of beginnersfase zitten waardoor nog niet alle functies geactiveerd zijn.

Ik heb het even getest, maar blijf toch liever alles kijken via de Chromecast.


Ik kijk via de app op mijn LG OLED tv en heb hier geen problemen mee.

En in 4K, veel programma's.😉

Wel 2 AB's nodig (ik doe het nog met de universele ab van Logitech, de Harmony One Ultimate, helaas maakt Logitech geen universele ab's meer.)

Dt is heel makkelijk op te lossen door een Chromecast aan te sluiten dan heb je nog maar 1 afstandbediening nodig 

 

Zoals ik al schreef, heb ik maar 1 afstandsbediening, de Logitech Harmony.😉

En app's kijk je natuurlijk bij voorkeur op de app's van de Smart tv.

En 2 afstandsbedieningen op je tafel, is toch geen probleem?

 

En bij een Chromecast heb je de telefoon of tablet nodig of bij de nieuwe versie de ab van de Chromecast (dus in beide gevallen 2 apparaten). 

 

@AZalkmaar

De KPN Itv app is mooi, maar het beeld van de KPN tv decoder is veel mooier. Vooral als je glasvezel hebt en de eerste 10 kanalen op 661-670 kijkt.

 

@AZalkmaar 

Ik heb een LG Oled en kan ook de ab van de LG voor alles gebruiken.😉


Ik kijk via de app op mijn LG OLED tv en heb hier geen problemen mee.

En in 4K, veel programma's.😉

Wel 2 AB's nodig (ik doe het nog met de universele ab van Logitech, de Harmony One Ultimate, helaas maakt Logitech geen universele ab's meer.)

Dt is heel makkelijk op te lossen door een Chromecast aan te sluiten dan heb je nog maar 1 afstandbediening nodig 

 

Zoals ik al schreef, heb ik maar 1 afstandsbediening, de Logitech Harmony.😉

En app's kijk je natuurlijk bij voorkeur op de app's van de Smart tv.

En 2 afstandsbedieningen op je tafel, is toch geen probleem?

 

En bij een Chromecast heb je de telefoon of tablet nodig of bij de nieuwe versie de ab van de Chromecast (dus in beide gevallen 2 apparaten). 

 

@AZalkmaar

De KPN Itv app is mooi, maar het beeld van de KPN tv decoder is veel mooier. Vooral als je glasvezel hebt en de eerste 10 kanalen op 661-670 kijkt.

 

@AZalkmaar

Ik heb een LG Oled en kan ook de ab van de LG voor alles gebruiken.😉

Ik vind 2 afstandbedieningen echt verschrikkelijk waarom zou je daarvoor kiezen?!


Hallo iedereen! 

Het lijkt me een goed idee iets dichter bij de kern van het topic te blijven. 

Het zou fijn zijn als de volgende reacties over HBO Max zouden kunnen gaan. (En niet over de hoeveelheid afstandsbedieningen of wel of geen Chromecast ;))


@AZalkmaar

2 afstandsbedieningen verschrikkelijk? Hoezo? 

Wend snel genoeg.

En het is echt geen probleem.

Het kan zelfs voordelen hebben.


Jammer dat de KPN het abonnement gelijk afsluit als je het opzegt. Het zou nog een week door moeten lopen maar ik kan nu al niet meer inloggen.


Hoi @ilfamo155, als een extra wordt uitgezet gebeurt dat inderdaad per direct. Dat is met HBO Max het geval, en ook bij alle zenderpakketten. Na het uitzetten zijn ze per direct niet meer beschikbaar.