Skip to main content

Ik heb een jaarabonnement HBO Max afgesloten niet wetende dat je dat ook via KPN kan doen. Hoe kan ik zonder extra te betalen toch HBO kijken want nu kan het vooralsnog niet.

Hallo @Lbird ,

 

HBO Max activeren bij KPN met een bestaand HBO account

Geen probleem. Ook als je al HBO Max hebt, kan je HBO Max Standaard bij ons bestellen.  Heb je nu HBO Max Basic? Dan krijg je bij ons ook ‘t HBO Max Standaard abonnement.

Let op: deze stappen volg je alleen als je nu al HBO Max bij HBO hebt. Nadat je in MijnKPN HBO Max besteld hebt, moet je HBO Max eerst activeren:

  1. Activeer HBO Max bij KPN door in te loggen met je KPN ID
  2. Daarna ga je door naar de HBO website
  3. Vul de gegevens in van je huidige HBO Max account
Activeer

 

Belangrijk: gebruik hetzelfde e-mailadres die je nu bij HBO gebruikt

 

Als je account gevonden is, dan kan klik je op e-mailadres verifiëren

5. Als je op 'e-mailadres verifiëren' klikt, krijg je een e-mail met een code. Deze vul je op de website van HBO in en daarna is je account gekoppeld en overgezet naar KPN. Dat betekent dat je vanaf dan bij KPN betaalt voor HBO Max.

 

bron : 

 


Dank Noordzee, maar ff checken, ik betaal dan niet nog eens 7,99 per maand neem ik aan?!


Nee hoor, je betaalt dan niet dubbel. 


Nog 1 vraag, HBO Max is nu gekoppeld, maar hoe krijg ik nu de app op m’n Samsung tv tr zien?


Hmmm zo te lezen kan dat dus niet op m’n KPN tv-ontvanger. Probleem is nu juist dat m’n Samsung tv niet de HBO Max app heeft of kan installeren, althans ik weet nog niet hoe, dus tips zijn welkom.


“Kan ik HBO Max op mijn tv kijken?

Ja, dat kan met de tv-ontvanger 5202 (dit staat onderop het kastje). Hierop is de HBO Max app al geïnstalleerd (Apps op TV) en hoef je alleen in te loggen om meteen te kijken. Heb je een oudere tv-ontvanger? Kijk HBO Max dan op je tv door bijvoorbeeld te streamen vanaf een ander apparaat.”
 

Dus wel als ik de juiste tv-ontvanger heb?


Dus wel als ik de juiste tv-ontvanger heb?

Ja. Maar KPN ruilt niet zomaar een ontvanger om.

De 5202 krijgt u als u het 4K abonnement afsluit. Dat kost € 2,50 per maand extra. Als u daar geen zin in heeft zult u nooit een 5202 krijgen.

Een andere optie is uw abonnement verlengen. Dan krijgt u een nieuw jaarcontract. En nieuwe tv ontvangers. Maar dan de TV+ ontvanger. Daarop is de HBO app ook beschikbaar. 


Dank Nick83. Ik ben al jaren bij de KPN; wat bedoel je dan met abonnement verlengen? Dat doe ik feitelijk al jaren stilzwijgend …


Hallo @Lbird , @Nick83 bedoelt daarmee, dat als je contractrvrij bent je je abo om kunt laten zetten naar TV+, dan ga je een nieuw contract aan voor 1 jaar en krijg je de nieuwste tv-decoder, de DIW7022, waarop de meest bekende streamingdiensten zijn voor-geïnstalleerd.

 


Aha dank JanD, volgens mij ben ik wel contractvrij 😉 maar nadeel zal zijn dat ik mij gratis Spotify kwijt raak …


't is of het of of het ander, dan wordt keuzes maken @Lbird 


Aha dank JanD, volgens mij ben ik wel contractvrij 😉 maar nadeel zal zijn dat ik mij gratis Spotify kwijt raak …

Euh.…

Dat is niet gratis. U betaalt gewoon voor Spotify via de pakketprijs. 

Een vergelijkbaar abonnement zonder "gratis" Spotify is 10 euro goedkoper. Hoe "gratis" is dat Spotify dan?

Gebruikt u ook gratis ESPN? 

U heeft nu Alles-in-1 Standaard. Voor ruim 80 euro per maand. Klopt dat? 

Als u dat abonnement verlengt naar TV+, dan bent u incl Spotify goedkoper uit.

Mits u geen gebruik maakt van ESPN.


Yep, thanks JanD.


@Nick83, mijn Spotify is weldelijk nog steeds gratis via KPN. Dat was ooit een aanbieding … lang geleden en sindsdien heb ik mijn abo niet meer aangepast 😉 Als ik nu een nieuw pakket kies ben ik duurder uit voor hetzelfde … omdat Spotify niet meer gratis is.


@Nick83, mijn Spotify is weldelijk nog steeds gratis via KPN. Dat was ooit een aanbieding … lang geleden en sindsdien heb ik mijn abo niet meer aangepast 😉 Als ik nu een nieuw pakket kies ben ik duurder uit voor hetzelfde … omdat Spotify niet meer gratis is.

Welk abonnement heeft u? En wat betaald u?


Alles-in-1-thuis-standaard afgerond 78 euro.


Alles-in-1-thuis-standaard afgerond 78 euro.

Dat is nu na de inflatiecorrectie ruim 80 euro per maand. Als u dat abonnement omzet naar de nieuwste abonnementsvorm gaat u dit betalen:

En als u een mobiel abonnement bij KPN heeft krijgt u hier nog 5 euro entertainmentkorting op ook. U krijgt dan ook het gratis Pluspakket. Alleen kunt u dit gratis Pluspakket niet meer omzetten naar ESPN.


@Nick83 super dat je het op een rij hebt gezet. Dank daarvoor. Ik heb eerder weleens gebeld en dan kwam ik niet goedkoper uit. Is dit excl of incl BTW? En is er ook iets mogelijk met Spotify family?


@Nick83 super dat je het op een rij hebt gezet. Dank daarvoor. Ik heb eerder weleens gebeld en dan kwam ik niet goedkoper uit. Is dit excl of incl BTW? En is er ook iets mogelijk met Spotify family?

Inclusief BTW. En Spotify Family is hierbij ook mogelijk. Dat kost dan 5 euro extra.


Dank @Nick83, eens kijken of ik dat via MijnKPN zelf geregeld krijg.


Krijg het niet geregeld via MijnKPN, maar ga wel even bellen.