Skip to main content

HBO max start op 8 maart in Nederland. Ik wil graag weten of KPN dat ook gaat doorgeven? Ikzelf heb een smart tv dus voor mij is het geen probleem. Maar mijn moeder heeft nog een normale tv en zij wil het ook graag ontvangen. Netflix en Prime ontvangt ze wel via de kpn decoder.

Zie hier, er loopt al een topic voor dit onderwerp. 


Daar staat ook niet echt het antwoord tussen.


Daar staat ook niet echt het antwoord tussen.

 

Klopt, want ik denk dat het nog niet bekend is of KPN het wel of niet de HBO max app op de KPN tv decoder gaat zetten.

 

Beste is en blijft kijken via de app op de Smart tv.

En dat kan altijd, je download gewoon de app op de Smart tv, neem een abonnement en je kan via de app op de Smart tv kijken.

Mijn ervaring is dat je via de app op de Smart tv het minste problemen hebt en altijd een mooi beeld en geluid. 

 

P.S.

HBO max is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streaming dienst.

Niet zoals vroeger ook zenders, dat doet HBO niet meer. 


HBO max zijn geen zenders. Vroegah waren het 4 live kanalen. Dat is en zal niet meer zijn.

Het zal de komende maanden zeker nog niet het geval zijn dat deze app in de kpn decoder komt.

Bij KPN hebben we al jaren niet meer de beschikking over HBO content, dus ik mis het niet meer. Ze zijn wat mij betreft jaren te laat.

Je moeder kan HBO max, na het maken van een account (heeft ze wel een computer), op diverse manieren zien.

Op tv

via Chromecast (voor installatie is een Android of iOS apparaat nodig; gaat niet met laptop).
via een Xiami MI stick
via een Chromecast met Google-TV (installatie met smartphone of tablet)
Via de app die in de smart-tv komt (helaas heeft je moeder geen smart-tv begrijp ik)

Kijken op een laptop kan ook.

Website HBO max: https://www.hbomax.com/nl/nl .


Daar staat ook niet echt het antwoord tussen.


Jawel: Antwoord van HBO zelf via Twitter

 


HBO max zijn geen zenders. Vroegah waren het 4 live kanalen. Dat is en zal niet meer zijn.

Het zal de komende maanden zeker nog niet het geval zijn dat deze app in de kpn decoder komt.

Bij KPN hebben we al jaren niet meer de beschikking over HBO content, dus ik mis het niet meer. Ze zijn wat mij betreft jaren te laat.

Je moeder kan HBO max, na het maken van een account (heeft ze wel een computer), op diverse manieren zien.

Op tv

via Chromecast (voor installatie is een Android of iOS apparaat nodig; gaat niet met laptop).
via een Xiami MI stick
via een Chromecast met Google-TV (installatie met smartphone of tablet)
Via de app die in de smart-tv komt (helaas heeft je moeder geen smart-tv begrijp ik)

Kijken op een laptop kan ook.

Website HBO max: https://www.hbomax.com/nl/nl .

Ik weet dat HBO geen zenders heeft, maar een streamdienst is.

Mijn moeder heeft geen computer of laptop.

Chromecast zou ze dan kunnen kopen, maar haar tv is al 12 jaar dus als die kapot gaat dan koopt ze wel een smart tv. Ze vind het nu nog zonde om een andere te kopen want haar tv heeft nog een mooi beeld.

Dus moet ze maar wachten tot ze een andere tv heeft of dat er een app beschikbaar komt in de toekomst.

Bedankt voor het antwoord.


Hoi, @Nooky . Heeft die 12 jaar oude tv wel (al) een hdmi ingang?

Kan me niet voorstellen dat het een '’mooi'’ beeld is met een 12 jaar oude. Dat zal hooguit HDready zijn en geen HD lijkt me. Mits met hdmi.


Hoi, @Nooky . Heeft die 12 jaar oude tv wel (al) een hdmi ingang?

Kan me niet voorstellen dat het een '’mooi'’ beeld is met een 12 jaar oude. Dat zal hooguit HDready zijn en geen HD lijkt me. Mits met hdmi.

Zij vind van wel, en zij moet er naar kijken niet jij.


Hoi, @Nooky . Heeft die 12 jaar oude tv wel (al) een hdmi ingang?

Kan me niet voorstellen dat het een '’mooi'’ beeld is met een 12 jaar oude. Dat zal hooguit HDready zijn en geen HD lijkt me. Mits met hdmi.

 

Mijn eerste platte tv van Sony gekocht in 2008 was een Full HD tv.

Je @PeterG Full HD is er al meer dan 14 jaar.:wink:

Zie ook hier (model was van 2017 zie ik)

 

Nu is het zo dat die tv waarschijnlijk geen LED achtergrond verlichting heeft.

En de CRT buis gaat gemiddeld maar 12 jaar mee.

 

Omdat ik een Smart tv destijds wilde heb ik begin 2013 een Samsung 46”Smart tv gekocht.

Dat beeld was al meteen mooier dan die van Sony (hoewel de Sony bij een familielid nog steeds werkt).

 

Zelf heb ik nu een OLED LG 48”tv model 2021 en dat beeld is echt heel erg mooi.

Ook de mogelijkheden zijn heel erg groot.

(de Samsung staat nu bij een ander familielid). :grinning::wink:


Ha ha, grappig, @joop2011 

Die Full HD's waren toen wel heel duur overigens.

Wij hadden in de familie ook zo'n doorschuifsysteem.

Meestal was ik de eerst kopende (audio, tv's, mobiele telefoons)

Het ging dan altijd van mij naar mijn moeder en van haar weer naar 1 van haar zussen.

De cyclus is doorbroken. Anderhalf jaar geleden heeft ze een mooie nieuwe tv ( 43 inch ) gekocht en vorig jaar, een paar dagen voor haar 83-ste, haar allereerste smartphone. Waar ze heel veel mee doet overigens. Haar beide zussen zijn overleden dus de apparatuur is niet doorgeschoven. Staat, nog steeds, in de berging.


Ik snap iets niet, waarom kan Netflix wel bij KPN en HBO max niet? Netflix is ook een streamingsdienst toch


@RuttenMichael1968

Alles kan, ook HBOmax en andere.

Er is alleen (nog) geen overeenkomst met HBO gesloten. En bij de enige andere provider die apps in de ontvangers heeft ook niet. Bij álle andere providers zijn gebruikers gewoon aangewezen op eigen apparatuur voor apps. En feitelijk zijn '’wij'’ wat dat betreft natuurlijk ook niet afhankelijk van kpn ( waarmee dan eigenlijk de kpn tv ontvanger wordt bedoelt).

Er is voldoende keuze aan streamingapparaten in de winkel. Allen tot 100 euro ook 4k (heb je vlgs mij alleen met Netflix wat aan). Alleen die lui van Apple hebben een duurdere.
Voor die apparaatjes is een TV met 2 x HDMI voldoende. 2 aansluitingen want de tv decoder heb je ook nog natuurlijk.


Goedendag Peter, je schrijft “Er is voldoende keuze aan streamingapparaten in de winkel. Allen tot 100 euro ook 4k (heb je vlgs mij alleen met Netflix wat aan). Alleen die lui van Apple hebben een duurdere.
Voor die apparaatjes is een TV met 2 x HDMI voldoende. 2 aansluitingen want de tv decoder heb je ook nog natuurlijk.”, ik ben hier niet in thuis met wat je bedoelt…..Groet, Michael


@RuttenMichael1968 

Een streamingsapparaat is een kastje (soms zelf piepklein) met een HDMI plug. Die gaat dus in één HDMI ingang op de tv. Dan moet er nog een HDMI ingang zijn op je TV voor de tv ontvanger van kpn.

Dus élke tv met 2 of meer HDMI aansluitingen is geschikt om i.c.m. kpn tv een '’smart'’ tv van te maken.

TV's die ouder zijn ( vaak 15 jaar of meer) hebben niet altijd 2 of meer HDMI aansluitingen, vandaar dat ik dat aangeef.

Voorbeelden streamingapparaten:

Chromecast V3 (alleen te gebruiken i.c.m. bv smartphone of tablet)

Chromecast met Google-TV (kan je apps opzetten; casten met phone kan ook)

Xiaomi MI box .

Xiaomi MI stick .

Apple TV .

o.a.


Nog even wachten, in januari glasvezel en dan geen tv meer van kpn.

Gaan we streamen ipv decoder HBOMAX, Netflix, Kijk en videoland.

Smart TV dus relax

 

Alleen internet de rest regelen we zelf wel zeg ik dan maar.