Skip to main content

Ik heb geen Smart TV en ontvang de streamingdienst op niet op mijn gewone TV? Waarom niet?

 

Hallo @Joy123 ,

Omdat er voor HBO Max (nog) geen apart TV-kanaal is.

KPN schrijft : 

Let op: HBO Max is niet beschikbaar via de tv-ontvanger. We zijn druk bezig met de mogelijkheden om HBO Max toe te voegen aan de tv-ontvanger. 

 

Op welke apparaten kan ik HBO Max kijken?

 

Je kijkt HBO Max met de HBO Max app. Daarmee kijk je waar en wanneer je wil op deze apparaten:

● Smart tv (Samsung, LG of Android TV)

● Chromecast of Apple TV

● Computer of laptop (Windows PC, MacOS, Chrome OS)

● Smartphone of tablet (Android & iOS)

● Game consoles (PS4/PS5/Xbox One/Xbox Series X/Xbox Series S)

 


hbo max

 

waar zie ik de app op mijn smart tv hij is nergens te zien 


@de brabander 

Alleen : Smart tv (Samsung, LG of Android TV)


Waarom gratis proef. Als ik niet op tv kan kijken. Is toch niet zo moeilijk om een app toe te voegen. Op tv ontvanger


Waarom gratis proef. Als ik niet op tv kan kijken. Is toch niet zo moeilijk om een app toe te voegen. Op tv ontvanger

 

Je kan het met o.a. een Chromecast kijken of op een Smart tv, etc. (zie boven reactie van @Noordzee)

Op de KPN tv decoder zitten heel erg veel app's van streamingdiensten niet.

En persoonlijk geef ik de voorkeur aan de app van de Smart tv (heb je wel de AB van de tv nodig, maar dat vinden wij geen probleem).

 

De KPN tv ontvanger werkt op LInux en daar hebben veel streamingbedrijven “nog” geen app voor gemaakt. 

Zover ik weet, maakt KPN de app's niet zelf.😉


Toch is het jammer dat er zo’n actie gestart wordt (gratis drie maanden HBO) en dat dan blijkt dat het niet eenvoudig via een app op de tv aan te zetten is. Wij hebben een Smart tv maar niet van het goede merk zie ik nu (Panasonic). Ik ben al blij als het me lukt om een dienst via de app in te regelen. Te zeer digibeet voor deze wereld vrees ik. Maar ik ben niet de enige en daarmee mist deze actie toch z’n doel (meer klanten voor HBO) volgens mij.

 


@CarSpijk

KPN is een tussenpersoon, in dit geval alleen voor de facturatie.

 

Zover ik weet maakt KPN de app's niet zelf.

De KPN tv decoder werkt op Linux en daar zijn minder app's voor.

 

Er zijn heel erg veel streamingdiensten en de meeste staan niet op de KPN tv decoder.

HBO Max

Disney+

etc.

 

Maar @CarSpijk je kan via een Chromecast kijken en die casten vanaf je mobiele telefoon of tablet.

Zie o.a. hier. 

Of voor meer modellen, zie o.a. hier. 

 

P.S.

HBO Max, Disney+, ViaPlay, Netflix, etc. zijn GEEN tv kanalen, maar streamingdiensten. 

Voor Netflix heeft de KPN een snelkoppeling op kanaal 200 om naar de app van Netflix te gaan.


Dank voor je reactie @joop2011. Het zal er vast van komen, een Chromecast, maar als ik dit van tevoren geweten had dan had ik deze aanbieding laten lopen. 


@CarSpijk 

 

1 voordeel, HBO Max is voor 3 maanden gratis.

En je kan hem dagelijks, naar de eerste maand, opzeggen. 😉

 


Leuk die 3 maanden maar kwaliteit is te slecht voor woorden enkel blokjes beeld


Toch is het jammer dat er zo’n actie gestart wordt (gratis drie maanden HBO) en dat dan blijkt dat het niet eenvoudig via een app op de tv aan te zetten is. Wij hebben een Smart tv maar niet van het goede merk zie ik nu (Panasonic). Ik ben al blij als het me lukt om een dienst via de app in te regelen. Te zeer digibeet voor deze wereld vrees ik. Maar ik ben niet de enige en daarmee mist deze actie toch z’n doel (meer klanten voor HBO) volgens mij.

 

Ik heb ook een Panasonic. Daar staat de HBO Max app gewoon op (wel zelf toegevoegd). Misschien scheelt het hoe oud de tv is? Die van mij heb ik sinds begin 2021.


Leuk die 3 maanden maar kwaliteit is te slecht voor woorden enkel blokjes beeld

 

Ik heb een heel goed beeld van HBO Max op onze Oled 4K LG tv.

En zelf aardig wat materiaal in 4K.


Ook ik ben teleurgesteld in het KPN aanbod Hbo 3 maanden gratis. Op mijn Samsung TV is het niet aanwezig, ondanks nieuwe kpn router. 
over 3 maanden zal ik dus niet alleen Hbo opzeggen, maar de hele KPN dienstverlening ben ik zat, reden om naar Ziggo te gaan


Doei!


Ook ik ben teleurgesteld in het KPN aanbod Hbo 3 maanden gratis. Op mijn Samsung TV is het niet aanwezig, ondanks nieuwe kpn router. 
over 3 maanden zal ik dus niet alleen Hbo opzeggen, maar de hele KPN dienstverlening ben ik zat, reden om naar Ziggo te gaan

 

Het staat ook op de site van KPN. (scrol naar beneden)

Heeft niets met de Experiabox (KPN router modem) te maken.

 

Ik weet niet hoe oud uw Samsung Smart tv is.

Anders kunt u een Chromecast gebruiken.

 

Op de KPN tv decoder zitten meerdere app's (nog) niet.

Disney+

ViaPlay

HBO Max

etc.

Maar alleen via een Smart tv (als die de app heeft, meestal op toestellen naar 2016), Chromecast, Mediaplayer, etc.😉

 


Blijkt maar weer dat het gros van de mensen niet weet wat een streamingsaanbod inhoud,... Mensen gaan snel af op iets wat gratis is zonder verder te lezen,... Why? En met een beetje inlezen, dan kun je begrijpen dat kpn hbo als dienst aanbiedt maar er momenteel geen App voor heeft op de eigen tv ontvanger. En waarom moet kpn iedere klant van alle voorzieningen voorzien?

Wat is er mis mee om een streamingdevice/box/stick aan te schaffen om zonder ellende en gedoe al je apps op te kunnen installeren/afspelen?

Dat moest je vroeger ook wanneer je een video recorder of DVD speler moest aankopen om je videobanden of DVD's op af te spelen dat kreeg je ook niet van een kpn of ziggo. , en die waren echt wel duurder dan een streamingdevice,...