Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb Netflix via KPN en kijk ernaar op TV, wist niet beter dan dat ik alleen op tv kan kijken.

Vandaag wilde ik kijken of het ook op de telefoon kon, moest dus de app downloaden.

Netflix kende mijn e-mailadres niet, ik moest een abonnement aanmaken.

Ik besloot dat te doen en dan KPN-Netflix bij KPN op te zeggen.

Dus ik heb betaald voor de komende maand, ik kon aanvinken dat ik op tv, pc en phone kan kijken.

Vervolgens wilde ikzelf de Netflix op Mijn KPN uitschakelen, maar kon dat nergens vinden.

Wat nu? Hoe kan het dat Netflix mijn KPN abo niet herkende?

En hoe kan ik voorkomen dat KPN de Netflix maandelijks blijft afschrijven?

Het komt vast wel goed, maar ik weet alleen nog niet hoe. Alvast bedankt.

Groet

 

Netflix kan je kijken op:

KPN tv decoder

App op de televisie

App op de mobiele telefoon

App op de Tablet

App op de Laptop

App op de Desktop

Je kan met het goedkoopste abonnement op 2 apparaten gelijktijdig kijken. 

 

Heb je alleen bij KPN een abonnement afgesloten?

Dan heb je maar 1 abonnement.

 

Als je een abonnement hebt aangemaakt, zeg dat dan bij Netflix op.

Via de het abonnement wat je al bij KPN had, heb je namelijk al je geschiedenis.

Log dan op je telefoon in met je gebruikersnaam en wachtwoord die je via KPN hebt gekregen destijds. 

 

Ik heb het abonnement restreeks bij Netflix zelf afgesloten en kijk altijd via de app van de televisie.

Op vakantie via de app van de telefoon in combinatie met een ChromeCast.

Soms kijken wij op de Desktop. 


Welk abonnement heeft u (via TV)?

 

Netflix heeft verschillende abonnementen waarmee u op meerdere apparaten kunt kijken, het ligt alleen aan het abonnement op hoeveel apparaten u tegelijk kunt kijken.

 

Ik zou even bellen met KPN 0800 0402 (gratis), dit is het snelste en zij kunnen het voor u uitzoeken.


Welk abonnement heeft u (via TV)?

 

Netflix heeft verschillende abonnementen waarmee u op meerdere apparaten kunt kijken, het ligt alleen aan het abonnement op hoeveel apparaten u tegelijk kunt kijken.

 

Ik zou even bellen met KPN 0800 0402 (gratis), dit is het snelste en zij kunnen het voor u uitzoeken.

 

KPN kan alleen zien dat je het abonnement via KPN betaald.

KPN kan niet zien of je ook nog een ander abonnement bij Netflix hebt.

 

Ik begrijp dat @Maurice85 op zijn telefoon een nieuw abonnement heeft aangemaakt.

Deze kan hij volgens mij het beste meteen opzeggen.

Ben wel bang dat hij minimaal 1 maand abonnement kosten kwijt is. 


@joop2011 , ik ben het die een nieuw abonnement aangevraagd heeft.

Ik begrijp nog niet waarom Netflix mij KPN-Netflix niet herkende op mijn telefoon.

Ik moet toch bij Netflix zijn begrijp ik, maar kan ik met hen niet communiceren hierover?


Ik heb zelf een abo via Netflix. De abonnementen via KPN zijn helemaal hetzelfde maar het is niet hetzelfde. Zoals @joop2011 zegt KPN ziet niet als je een abo hebt bij Netflix en andersom ook niet. 

Het zou alleen wel zo moeten zijn je met je KPN-Netflix via de Netflix app kunt inloggen dus dat is inderdaad vreemd.


@joop2011, ik ben het die een nieuw abonnement aangevraagd heeft.

Ik begrijp nog niet waarom Netflix mij KPN-Netflix niet herkende op mijn telefoon.

Ik moet toch bij Netflix zijn begrijp ik, maar kan ik met hen niet communiceren hierover?

 

Je moet je e-mail adres en wachtwoord gebruiken.

Ook als je een abonnement via KPN hebt (betaald).

KPN is alleen maar een tussenstation, zie het als je credit card, etc.  Dus voor de betaling. 

 

Als ik het goed heb gelezen krijg je van KPN een activatiecode.

Met die activatiecode maak je bij Netflix een account aan.

Je account bij Netflix is een e-mail adres en een wachtwoord. en die heb je beide nodig om bij Netflix in te loggen, (ook op de KPN tv decoder). Dus op alles, zie boven waar je met je Netflix account wilt inloggen heb je deze nodig (e-mail adres en wachtwoord). 

 

Videoland werkt anders heb ik gelezen.

 

Opzeggen:

Via MijnKPN, via de KPN tv decoder (menu) of telefonisch 0800-0402 (gratis) of via chat.


Na een telefoongesprek met KPN is alles in orde, bedankt.


Inmiddels is bij KPN opnieuw Netflix in rekening gebracht en afgeschreven, terwijl aan Netflix zelf nu ook voor de tweede maand is betaald.

Een en ander is dus niet in orde helaas.

Nu heb ik Netflix opgezegd bij Netflix zelf, maar wil op een of andere manier mijn teveel betaalde geld terug vragen.

Even afwachten of KPN me ditmaal ook weer Netflix afschrijft.

Niet prettig: wel kunnen aanmelden voor Netflix bij KPN, maar niet kunnen afmelden.