Skip to main content

Viaplay ontvang ik goed op mijn Philips Smart-tv dat ik speciaal heb aangeschaft voor de Formule 1.

Het programma werkt life goed maar ik krijg de app voor terugkijken (binnen 48 uur) niet op het scherm.

Op de laptop lukt het terugkijken ook niet.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Viaplay ontvang ik goed op mijn Philips Smart-tv dat ik speciaal heb aangeschaft voor de Formule 1.

Het programma werkt life goed maar ik krijg de app voor terugkijken (binnen 48 uur) niet op het scherm.

Op de laptop lukt het terugkijken ook niet.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

 

Welke Philips tv heeft u?

 

 

Dat is geen app, maar een soort snelkoppeling (weet niet zo snel hoe het heet, waar je bij een streamingdienst op klikt om het programma te zien) om de F1, series, films etc. te zien.

Of bedoel je de app om ViaPlay te openen? 

In ViaPlay zie je links in je scherm Sport.

Via dat moet je het kunnen vinden.

 

Even op de website gekeken, maar daar staat het nu niet meer.

Hier vond ik wat informatie.


Beste Joop2011,

Mijn TV is een Philips smartTV type 43PUS6504. In het menu van Viaplay open ik Sport en krijg alle programma's die dan aangeboden worden, waaronder Formule 1. De Life uitzendingen kan ik gewoon kijken, maar ik vind geen mogelijkheid om later terug te kunnen kijken naar de kwalificatie van die dag of naar de race op een later tijdstip. Dat zou binnen 48 uur moeten kunnen.


Hoi @NGCLa, welkom hier. 

Terugkijken van Viaplay kan enkel via Viaplay zelf. Dus niet via de zender die wij tijdens de F1 openzetten. Daar kan je enkel live kijken. 

Wellicht kun je even met het noodnummer van Viaplay schakelen. 


Beste Joop2011,

Mijn TV is een Philips smartTV type 43PUS6504. In het menu van Viaplay open ik Sport en krijg alle programma's die dan aangeboden worden, waaronder Formule 1. De Life uitzendingen kan ik gewoon kijken, maar ik vind geen mogelijkheid om later terug te kunnen kijken naar de kwalificatie van die dag of naar de race op een later tijdstip. Dat zou binnen 48 uur moeten kunnen.

 

Dat is vreemd, via de app op de Smart TV zou dat wel moeten lukken.

Maar ik heb elders gelezen dat het inderdaad op sommige tv's niet lukt.

Uw tv is van bouwjaar 2019.

Heeft hij wel Android? Want dan zou het moeten lukken.

Of heeft hij het oudere Smart systeem van Philips? Dan lukt het niet (dacht ik). 

 


Beste Bart,

Dat ik alleen kan terugkijken via Viaplay had ik wel begrepen, maar ik heb een Viaplay abonnement en desondanks lukte het toch niet. Daarbij logde ik in op Mijn KPN en vandaar naar mijn Viaplay.

Kennelijk moet dat anders.

Het zou goed zijn als Viaplay ook een duidelijke handleiding zou geven over hoe je kijkt en terugkijkt en welke plaatje je daarbij hoort te gaan zien op je scherm. Daar ontbreekt het nog aan.


Dat snap ik. Daarvoor moet je alleen wel bij Viaplay zelf zijn. Dat is niet iets waarvoor ik vanuit KPN iets kan betekenen. Wij regelen de facturatie en zetten het kanaal open tijdens de F1 weekenden. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid vanuit Viaplay. 

Voor nu een fijn weekend gewenst. 


Beste Bart,

Dat ik alleen kan terugkijken via Viaplay had ik wel begrepen, maar ik heb een Viaplay abonnement en desondanks lukte het toch niet. Daarbij logde ik in op Mijn KPN en vandaar naar mijn Viaplay.

Kennelijk moet dat anders.

Het zou goed zijn als Viaplay ook een duidelijke handleiding zou geven over hoe je kijkt en terugkijkt en welke plaatje je daarbij hoort te gaan zien op je scherm. Daar ontbreekt het nog aan.

 

Op de site van ViaPlay staat:

Formule 1

Je kunt alle Formule 1-kwalificaties en races live en binnen 48 uur daarna bekijken. Het enige dat je nodig hebt, is een account en een pakket.

 

Uiteraard niet via kanaal 225, daar mag van ViaPlay alleen de F1 live op za. en zo. worden uitgezonden.

Meer mag van ViaPlay niet.

Reden, ViaPlay heeft onvoldoende capaciteit voor het kunnen streamen via de app. 


Formule 1 terugkijken kijken gaat op een Philips maar 24 uur. Met andere merken tv en streaming apparaten tot 48 uur.

Op tv: ga naar sport en blader naar rechts totdat je de tegel 'schema ' ziet. Via die 'gids' kun je terugkijken. 


 

 

Dat is vreemd, via de app op de Smart TV zou dat wel moeten lukken.

Maar ik heb elders gelezen dat het inderdaad op sommige tv's niet lukt.

Uw tv is van bouwjaar 2019.

Heeft hij wel Android? Want dan zou het moeten lukken.

Of heeft hij het oudere Smart systeem van Philips? Dan lukt het niet (dacht ik). 

 

Die TV heeft het Saphi smart platform, wis niet dat ViaPlay daar al een App voor had, staat in ieder geval niet op hun site, daar hebben ze het over Android.