Skip to main content

Ik heb net een viaplay abonnement afgesloten om premier league voetbal te kijken, alleen staat de zender met deze wedstrijden er niet bij, waar zouden deze moeten staan?

 

U kunt dit puur en alleen via de Viaplay app zien op het TV kanaal wordt tot nog toe alleen de Formule 1 uitgezonden. 


Hallo @Vorsteveld , via de Viaplay app maar ook via de website https://viaplay.com/nl-nl/sport valt het niet te missen. Klik op “schema bekijken” dan volgt dit overzicht.


Lees in dit topic meer over Viaplay bij KPN | KPN Community


Ik heb viaplay aangeschaft voor mijn vader omdat hij graag engels en duits voetbal kijkt. Die man is slechtziend en geen smart-tv.  Heb dus ook een chromecast moeten kopen. Nou, hij vindt het helemaal niets. Hij moet via de telefoon en chromecast een wedstrijd opzoeken en kijken. En zoals ik al zei hij is slechtziend. Ik moet hem dus elke keer helpen. Bovendien is de beeldkwaliteit van een matig niveau. Viaplay krijgt dus van mij nul sterren. Ga het na een maand weer opzeggen. Van hem hoeft het niet meer. Hij volgt het wel op de BBC.


KPN gaat bij bosjes klanten verliezen als ze dit niet netjes gaan oplossen. Ik betaal nu 14 euro extra en kan niets doen met Viaplay, kan de App niet downloaden.  Kan het niet downloaden via google playstore, niet via microsoft playstore. Je moet eerst alles updaten, de juist smart televisie in bezit hebben…..dit noemt men eigenlijk een klant “dwingen” tot het doen een commerciële aankoop van producten…...

De klant moet zich nu in alle bochten wringen om eenvoudig voetbal te willen kijken. Ik begrijp niet, dat een commercieel bedrijf zo belabberd materiaal aanbiedt voor de klant die notabene er voor moet betalen. Waarom zorg je als KPN er niet voor dat viaplay perfect werkt voordat je het de markt opslingert.

Ben bang dat er alleen een commerciële/financieel gedachtengoed achter deze wijziging zit en dat het niets te maken heeft met de klant bedienen en hen voorzien van kwaliteit!  


@GoldenLight1977 U heeft gelijk ! Alleen moet u met uw klachten bij Viaplay zijn en niet bij KPN.  KPN bied alleen Formule 1 via kanaal 225 aan in de "raceweekenden" als extraatje voor hun klanten alsmede kunt u via KPN de betaling aan Viaplay laten lopen. That's it.

 


Inderdaad @GoldenLight1977 , heel simpel een geld kwestie die er aan vooraf is gegaan, de F1, dus de FIA heeft de uitzendrechten aannde hoogste bieder verkocht, toennkwam het voetbal er nog bij en ViaPlay heeft een mooi beetje geld uitgegeven en die willen natuurlijk dat jij er voor betaald, ik ben wel van mening dat KPN zich bij zijn eigen leest moet houden, of zorgen dat het via hun decoder is te zien, geld overigens voor alle providers, voorkomt een hoop onbegrip en uitlatingen van mensen die het niet helemaal begrijpen.


Belachelijk, op de infopagina van mijn zenderpakketten staat duidelijk dat jullie Premier League en Bundesliga aanbieden, dus neem ik dit zenderpakket, zoals ik andere zenderpakketten neem, en dan krijg je niets op de tv, alleen zenderpauze.  Schandalig, ik ben weg bij KPN, sorry!


Zet voetbal aub gewoon op de kanalen of zet minstens die viaplay app in het menu. Met chromecast werkt helft van de tijd….


@GoldenLight1977 U heeft gelijk ! Alleen moet u met uw klachten bij Viaplay zijn en niet bij KPN.  KPN bied alleen Formule 1 via kanaal 225 aan in de "raceweekenden" als extraatje voor hun klanten alsmede kunt u via KPN de betaling aan Viaplay laten lopen. That's it.

 

Met onderaan het KPN logo, staat er op 226 toch duidelijk dat hier premier league en bundesliga te zien zou zijn , pas na betaling volgt de desillusie…… Ik stap snel over naar ziggo


Belachelijk, op de infopagina van mijn zenderpakketten staat duidelijk dat jullie Premier League en Bundesliga aanbieden, ...

Heb je een screenshot van die infopagina?


@GoldenLight1977 U heeft gelijk ! Alleen moet u met uw klachten bij Viaplay zijn en niet bij KPN.  KPN bied alleen Formule 1 via kanaal 225 aan in de "raceweekenden" als extraatje voor hun klanten alsmede kunt u via KPN de betaling aan Viaplay laten lopen. That's it.

 

Met onderaan het KPN logo, staat er op 226 toch duidelijk dat hier premier league en bundesliga te zien zou zijn , pas na betaling volgt de desillusie…… Ik stap snel over naar ziggo

Op Ziggo zie je ook geen Premier League 😒

  • UEFA Champions League
  • EK- en WK-kwalificatie
  • Nations League
  • La Liga (ES)
  • Serie A (IT)
  • Bundesliga (DE)
  • Ligue 1 (FR)
  • Primeira Liga (PT)
  • Pro League (BE)
  • Internationaal Bekervoetbal
  • En waar zie jij kanaal 226 bij KPN ?

Met onderaan het KPN logo, staat er op 226 toch duidelijk dat hier premier league en bundesliga te zien zou zijn , pas na betaling volgt de desillusie…… Ik stap snel over naar ziggo

Aha, je bedoelt de infopagina voor Viaplay op kanaal 226.

Tja, daar staat niets verkeerds. Het vervelende is echter dat Viaplay een streamingdienst is waarbij via de Viaplay app gekeken moet worden. Viaplay Xtra (225) is puur een tijdelijk kanaal waar alleen de F1 races op te zien zijn. Deze "zender" stopt na dit F1 seizoen.


KPN gaat bij bosjes klanten verliezen als ze dit niet netjes gaan oplossen. Ik betaal nu 14 euro extra en kan niets doen met Viaplay, kan de App niet downloaden.  Kan het niet downloaden via google playstore, niet via microsoft playstore. Je moet eerst alles updaten, de juist smart televisie in bezit hebben…..dit noemt men eigenlijk een klant “dwingen” tot het doen een commerciële aankoop van producten…...

De klant moet zich nu in alle bochten wringen om eenvoudig voetbal te willen kijken. Ik begrijp niet, dat een commercieel bedrijf zo belabberd materiaal aanbiedt voor de klant die notabene er voor moet betalen. Waarom zorg je als KPN er niet voor dat viaplay perfect werkt voordat je het de markt opslingert.

Ben bang dat er alleen een commerciële/financieel gedachtengoed achter deze wijziging zit en dat het niets te maken heeft met de klant bedienen en hen voorzien van kwaliteit!  

 

KPN maakt geen app's.

Dit geld ook voor de concurentie van KPN (o.a. Ziggo, Tele2, etc).

En de KPN tv decoder werkt op LInux en ViaPlay, Disney+, etc. hebben daar nog geen app voor gemaakt en de vraag is of ze dat gaan doen.

 

KPN is in dit geval een administratie kantoor voor ViaPlay.

Het geld gaat 1 op 1 door naar ViaPlay.

 

ViaPlay is een zelfstandig Scandinavisch bedrijf en heeft helemaal niet met KPN, Ziggo, Tele2, etc. te maken.

 

Dus KPN gaat zeker geen klanten verliezen.

ViaPlay kan je op diverse manieren bekijken, zie hier. 

 

Netflix en binnenkort ook HBO hebben een app gemaakt voor Linux en vandaar dat die app op de KPN tv decoder zit. 😉

 

Kanaal 226 is een door ViaPlay betaald reclame kanaal op de KPN tv decoder.

Kanaal 225 is tijdelijk (net zoals 200 bij Ziggo) tot eind dit jaar en alleen op za. en zo. voor de Formule 1.

Reden, ViaPlay heeft nog onvoldoende bandbreedte. 


Netflix en binnenkort ook HBO hebben een app gemaakt voor Linux en vandaar dat die app op de KPN tv decoder zit. 😉

Weet je zeker dat HBO met een app voor Linux zal gaan komen?


Netflix en binnenkort ook HBO hebben een app gemaakt voor Linux en vandaar dat die app op de KPN tv decoder zit. 😉

Weet je zeker dat HBO met een app voor Linux zal gaan komen?

 

Hoi @wjb 

Zie hier, dat begrijp ik uit deze discussie.😉