Skip to main content
Vraag

Hoe gaat de omzetting van Spotify Premium naar Family?

  • 15 July 2024
  • 9 reacties
  • 44 keer bekeken

Op 13 Mei mijn Spotify Premium Induvidual opgeheven op mijn mobiele abonnement.
Destijds ook een Spotify Premium Family besteld op mijn Internet abonnement.
Ik was al op de hoogte dat ik een maand dien te wachten voordat mijn account Free is, en daarna mijn family kan activeren.


Op 13 Juni contact gehad met KPN servicedesk.
De medewerker wist mij destijds te vermelden dan het na het beeindigen van het abonnement bij KPN nog een maand duurt totdat ook Spotify dit doorvoert.
 

Afgelopen weekend Spotify gechecked.
Deze vermeld nog altijd dat ik een Individual abonnement afneem bij KPN, waar het niet meer bekend is onder mijn mobiele abonnement.
Wanneer ik nu mijn Family wil activeren krijg ik onderstaande melding:
 

Vandaag nogmaals gebeld met de Servicedesk.
Aardige dame aan de lijn, die aangaf te gaan navragen.
Helaas werd de verbinding verbroken nadat ik ongeveer 10 minuten in de wacht had gestaan….. zeer telerustellend.

Ik dacht in Mei op tijd te zijn met mijn wijziging ivm de vakantie eind deze maand.
Verwachtend dat jullie dit voor ons vertrek op kunnen lossen zodat wij alsnog gebruik kunnen maken van ons Family abonnement.

Hi @Germas Noordenbos, welkom hier. 

Ik help graag. Voor de duidelijkheid: je had een Premium account via je mobiele aansluiting die je hebt opgezegd en daarna via je vaste verbinding Spotify Family besteld. Dit klopt? 

Zo ja, zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag zowel je mobiele nummer vermelden als je postcode, huisnummer en eventueel je klantnummer van je vaste aansluiting. 

Dan kan ik er werk van maken en hopelijk alles regelen voordat jullie vertrekken. 🙂

 


Hey @Alex van KPN ,

 

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de gegevens aangevuld.
Het klopt inderdaad.
Spotify Premium Induvidual liep via mijn mobiele aansluiting t/m 13 mei (toen opgezegd).
Op diezelfde dag een Spotify Premium Family afgesloten op mijn vaste verbinding (Thuis).
13 Juni geprobeerd om Family te activeren, maar dit lukt niet omdat er nog een abonnement loopt.
13 Juli nogmaals geprobeerd, Spotify vermeld dat mijn Spotify Premium Induvidual nog steeds actief is, net gecontroleerd, nog niets gewijzigd.
 

Ik hoor graag van je,


Erg spijtig dat er niet meer wordt gereageerd als je keurig de tijd neemt om alles in orde te maken.

Ik ben inmiddels 3 maand verder en heb nog altijd geen gebruik kunnen maken van mijn spotify family…

Op deze manier gooit KPN zijn eigen glazen in wat betreft of ik iemand aan zal raden om ook gebruik te gaan maken van hun diensten.

….

Ik hoop dat er nu iemand wakker wordt en ineens iets gaat doen met dit probleem….

@Alex van KPN 


Hi German, ik ben er nog zeker. Dit is echter een community niet een chat functie, vandaar dat er niet gelijk wordt gereageerd. Zou ik van jou ook nog je gebruikersnaam en e-mailadres mogen die je gebruikt bij Spotify? Deze mag je ook aan je profiel toevoegen onder persoonlijke opmerkingen, dan ga ik ervoor zorgen dat je account wordt losgekoppeld zodat je het als Family kunt activeren. 

Ik hoor graag van je. 


Goedemiddag @Alex van KPN ,

Bij deze bevestigd dat ik de gegevens in het persoonlijke opmerkingen veld heb geplaatst.
Ik hoor graag van je wanneer ik mijn abonnement om kan gaan zetten.


Dankjewel, ik heb dit doorgezet, ik verwacht dat het binnen enkele dagen wordt losgekoppeld. Zodra ik de bevestiging heb laat ik het hier weten. 


@Germas Noordenbos het is nu losgekoppeld, zou je het nogmaals willen proberen? 


@Alex van KPN ik zie nu dat mijn spotify premium individual inderdaad is opgeheven.

Helaas als ik nu met de link vanuit de mail "activeer nu” kies, krijg het onderstaande te zien:

 

 

Ik kan dus nu mijn family abo nu activeren.
Mogelijk kan je hierbij ook nog helpen dit op te lossen?


Fijn dat dat al is gedaan. Zie je SPotify Family nog wel actief in Mijn KPN? Zo ja, zou je het dan op de activatiepagina van Spotify willen activeren? Log dan wel in met hetzelfde account als je Mijn KPN. 


Reageer