Skip to main content

Hallo,

Ik heb een vraag betreft het gebruik van de KPN TV+ box als muziek streamer, vooral betreft Spotify Connect;

 

Ik heb een stereo versterker met ingebouwde DAC en voor ik antwoorden krijg, ik begrijp dat wat ik afspeel sowieso lossy kwaliteit is met een hoop compressie, ik hoop nog steeds net als vele anderen lijkt mij op de komst van Spotify Hifi en heb andere diensten geprobeerd maar prefereer het systeem van Spotify.

 

Waarom ik dit alvast noem:

Als ik via de KPN TV+ box gewoon internet radio aanzet via casten van de TuneIn app op de smartphone dan is het "prima voor wat het is" zeg maar.

Zet ik Spotify aan dan was ik juist enthousiast over het feit dat dit kastje ook over Connect beschikt i.p.v. Cast, dit zou de mogelijke kwaliteit in ieder geval niet reduceren en ook voor de komst van Spotify HiFi.

Echter op de een of andere manier komt er een heel "plat en power loos" geluid uit en tevens moet het volume ook een stuk hoger maar is het niet op een prettige manier hoger volume.

Kan iemand mij hier misschien duidelijkheid over geven?

De internet radio stream die ik gebruik is van lagere bitrate dan Spotify en ja ik hoor uiteraard compressie maar daar moet ik het mee doen maar hoe het geluid van Spotify eruit komt is echt niet proper in vergelijking.

Is er iets duidelijk over de output kwaliteit of sample rate van Spotify/het kastje? Mijn idee was omdat het via Optical out gaat naar de DAC van mijn versterker dat het "geluid" eigenlijk niet wordt aangetast tot aan mijn versterker, ik weet zeker niet alles maar probeer wel uit te zoeken wat ik doe en ik begrijp dit gewoonweg niet.

 

Tevens heb ik nog de vraag die ik eerder op dit forum heb gesteld in een post, bij Spotify connect wordt het geluid nog steeds niet overgenomen door hetgeen wat er op dat moment afspeelt, het gaat er doorheen.

Bij internet radio niet, is dit probleem nog steeds bekend en wordt hier alsnog een oplossing voor gevonden?

Als je op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) een google account hebt aangemaakt, kan je de app van Spotify downloaden en gebruiken met je wachtwoord van Spotify. 

Kwaliteit Spotify is afhankelijk of je de gratis versie of de betaalde versie hebt.

 

HIFI is een term uit het analoge verleden.

Digitale muziek is veel beter en mooier dan de HIFI van destijds.

 

Audio via de Toslink (audio fiber) kan probleemloos op de DIW7022

Je moet hem wel aanzetten, hij staat standaard op uit. 


Als je op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) een google account hebt aangemaakt, kan je de app van Spotify downloaden en gebruiken met je wachtwoord van Spotify. 

Kwaliteit Spotify is afhankelijk of je de gratis versie of de betaalde versie hebt.

 

HIFI is een term uit het analoge verleden.

Digitale muziek is veel beter en mooier dan de HIFI van destijds.

 

Audio via de Toslink (audio fiber) kan probleemloos op de DIW7022

Je moet hem wel aanzetten, hij staat standaard op uit. 

Bedankt voor de reactie.

 

Ik begrijp het, ik heb de app van Spotify op het kastje, op die manier kun je met Spotify Connect werken vanaf de smartphone en werkt het niet via Chromecast.

Ik had inderdaad niet vermeld ik gebruik wel de betaalde Spotify Premium.

Met HiFi bedoel ik er is Spotify HiFi als dienst op komst voor Lossless audio kwaliteit.

Ik heb inderdaad de Toslink aangezet en die gaat op de DAC in mijn  versterker.


Merk je ook verschil tussen het geluid als je direct via Spotify op de KKN TV+ Box streamt ten opzichte van wanneer je gebruik maakt van Spotify Connect?

Ik ben ook benieuwd of direct via Spotify op de KPN TV+ Box ook nog verschilt van bijvoorbeeld TuneIn.


Ik moest even de tijd vinden om er mee te stoeien, maar zover ik verneem is direct of Connect hetzelfde, dat is volgens mij ook het principe van Connect dat laat het uiteindelijk direct streamen.

Echter heb ik nu verschillende ervaringen opgedaan met o.a. een andere versterker met een ingebouwde DAC dus, en ook afgewisseld met een losse DAC en dat varieert dus blijkbaar enorm waar ik niet echt van bewust/op de hoogte was.