Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de beeldkwaliteit in de KPN TV app aanpassen?

  • 7 June 2024
  • 15 reacties
  • 636 keer bekeken

Ik heb behoorlijk gezocht, maar kan het niet vinden.

Ik heb ITV op mijn andriod geinstalleerd. Uiteraard de laatste versie in de play-store.

Ik kan nergens de instelling vinden om beeldkwaliteit aan te passen. Er wordt verwezen naar allerlei oude versies.

Ik wil in de vakantie gewoon lekker tour/voetbal en spelen kijken. Maar 75 GB is er snel door als je 1 GB per uur verstookt.

 

Graag uitleg hoe dit aan te passen

Volgens mij kan dit in de nieuwe app niet meer. En 1 GB per uur? Is het niet meer?


Goedemiddag @Jeroen436, welkom op onze community!
Het daadwerkelijke verbruik hangt er een beetje vanaf wat je kijkt, het ene programma verbruikt meer dan de ander.

Op dit moment is het in de nieuwe app nog niet mogelijk de kwaliteit aan te passen.
Op onze product updates pagina kun je altijd de laatste informatie vinden: Product Updates - Apps


@Thomas van KPN Wat belachelijk dat KPN een app uitbrengt met verminderde functionaliteit!

WiFi is in het buitenland niet altijd stabiel genoeg, waardoor je helaas noodgedwongen bent om in lagere kwaliteit of via 5G te kijken. Een lagere beeldkwaliteit is hierbij belangrijk om data te kunnen besparen.

Of zorgt KPN ervoor dat data die via deze app verbruikt wordt niet meer mee telt met data verbruik? Jullie eenzijdige aanpassing zorgt namelijk voor extra kosten bij jullie klanten.


Ik kan niet anders dan mij hierbij aansluiten. Hoe kan het in vredesnaam mogelijk zijn dat je een app vervangt door een met allerlei toeters en bellen waar ik niet op zit te wachten, en zoiets basaals als een instelling voor beeldkwaliteit eruit sloopt? @JC78 ,ik ben benieuwd of kpn respons gaat geven.. Ik zit hier in elk geval toch even flink te balen


@EmielZ22 , @Nick83 , @Jeroen436

Er is nog wel een workaround, die ik heb ontdekt op Windows, iPhone & iPad (en die waarschijnlijk ook werkt op android). Maak gebruik van de website https://tv.kpn.com , daar kan je nog wel de kwaliteit instellen.

Let op, je moet wel eerst de video afspelen zonder dit full screen te laten gaan, dan kan je via het instellingswieltje de kwaliteit nog aanpassen (In full screen was het wieltje niet zichtbaar namelijk). Daarna kan je in full screen verder kijken.

is niet ideaal, maar beter dan niets.

@Thomas van KPN eigenlijk had ik deze workaround wel van jullie verwacht.


@EmielZ22 overigens 0,0 reactie van KPN. Dat verbaasde mij dan overigens weer niet…


Bedankt jc38. Ik ga morgen eens proberen.


Goeie tip @JC78!


Bedankt jc38. Ik ga morgen eens proberen.

@Jeroen436 is het nog gelukt om via de website in lagere kwaliteit te kijken? Dan weet ik ook of dat op android werkt. 


Het lukt mij om het aan te passen via de website op mijn Samsung @JC78, op Android werkt dit dus ook 🙂


Druk druk druk. het is mij nog niet gelukt er tijd voor te vinden. Inmiddels is mijn telefoon gecrasht, andere oorzaak, morgen komt de nieuwe binnen. Maar gezien Maja haar reactie moet het lukken


@Jeroen436 als je het ECHT druk hebt, zeg je het maar één keer 😉

@Maja van KPN 

Bedankt voor het proberen. Wordt deze workaround overigens nog ergens anders benoemd? Kan mij voorstellen dat niet elke gebruiker diep in de forums gaan spitten namelijk.


Graag gedaan @JC78 en ik heb je tip met het moderatorteam gedeeld en zal even kijken in welke topics we dit kunnen benoemen als workaround!


Ik neem aan dat de verantwoordelijke voor het lanceren van een update zonder de meest basale optie om te kunnen kiezen voor een beeldkwaliteit naar keuze met pek en veren van de loonlijst geschrapt is?


Ongelooflijk dat dit niet meer kan in de app. Dit is al een tijd zo en meerdere vrienden zijn daarom al overgestapt om in de vakantie niet al hun data in no time op te gebruiken. Niet te bevatten en jammer voor kpn.


Reageer