Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik disney+ zien op interactieve tv

  • 17 September 2021
  • 6 reacties
  • 412 keer bekeken

heb disney+ abonement genomen hoe kan ik dat nu zien 

waar ik moet inloggen of via interactieve tv welke zender is dat

 

Hallo @leohendriks ,

Dat kun je niet zien via interactieve TV van KPN. Er is geen voorkeuzezender voor of zoiets. 

KPN schreef twee maanden geleden : 

In het algemeen kan ik aangeven dat wij (KPN) voortdurend in gesprek zijn met allerlei partijen om te zorgen voor een rijk entertainment aanbod. Als er nieuwe dingen aan ons aanbod toegevoegd worden laten we dat ook aan alle klanten weten. Maar tot zo'n moment kunnen we niet op specifieke gesprekken ingaan. 

Verder begrijp ik dat Disney+ eerst zelf alleen, via hun website, de dienst gaat aanbieden. Dus voor mogelijkheden op aanvullende apparaten en dergelijke verwijs ik graag door naar hun website. Daar zie ik nu ook nog geen verdere info staan, maar dat zal in de komende tijd vast nog komen.

 

Een alternatief is gebruik maken van een chromecast. Check voor een instructie het bericht van Nick83 hieronder. 


Je kunt in mijn KPN Disney+ aanzetten


Je installeert de app op je smartfoon. Via chromecast cast je dan naar de tv. Je dan dus een tv hebben met ingebouwde chromecast of een losse chromecast hebben aangesloten op 1 van de HDMI poorten.

Als je een recente smart tv hebt, dan kun je wellicht de app installeren op de smart tv.


Je kunt in mijn KPN Disney+ aanzetten

Dan betaal je alleen via KPN, verder speelt KPN hierin geen rol. Het gaat net als met Spotify, daar heeft KPN ook geen app voor op de tv ontvanger. 


Totaal TV heeft vandaag een artikel geplaatst over dit onderwerp. Er is op de modernste Panasonic-Tv's een app toegevoegd: 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/disney-op-meer-smart-tvtelevisies-maar-nog-niet-bij-ziggo-en-kpn/


Mijn Samsung uit 2019 beschikt (inmiddels) ook al een tijdje over de Disneyplus app.

Wel gek hoor. Ik zie Disney+ nérgens in MijnKPN. Of zou dat alleen bij Hussel abonnementen zijn? Ook vind ik er niets over op de website (via zoekbalkje op kpn.com).