Skip to main content

ik heb een nieuwe plek op een camping waar geen internet is.

hoe kan ik daar vanuit werken en als ik wil tv kijken, met name netflix daar films meer trekken?

 

Voor TV kijken zou je Digitenne kunnen nemen, als je al een tv-abo voor thuis hebt, kost dat slechts €5 per maand.

Voor internet kun je je mobiel als hotspot instellen en voor de vakantietijd ja databundel tijdelijk ophogen en na de vakantie weer verlagen @eenmalige kosten 

Je topictitel geeft mifi aan, hoef je dus niet apart te kopen, daarvoor kun je je mobiel gebruiken als hotspot, zoals ik eerder schreef.

 


ok, bedankt voor de info

 

maar geeft de hotspot functie wel genoeg internet om in een beveiligde omgeving te komen van mijn werk?

en kan ik netflix kijken op digitenne?

 


Aangezien de hotspotfunctie via het beveiligde KPN mobiele netwerk gaat, hoef je daar niet bang voor te zijn.

Digitenne biedt geen Netflix, maar met een Chromecastfunctie op je mobiel en TV moet het kunnen, gebruik dan wel een lage resolutie anders vreet het mobiele data.

@PeterG heeft veel verstand van Digitenne en Chromecast, ik heb hem even ingeseind en wil je misschien wat het tv-deel betreft, wel verder helpen. @eenmalige kosten 


Gebruik dus de Hotspot op je telefoon. 

Als je de nieuwe Chromecast gebruikt kun je daarop zo de Netflix app gebruiken. 

Zorg dat je voor die periode je abonnement op 'onbeperkt' internet zet. 

Doe dit tijdig voor de nieuwe factuur periode gaat lopen. 


Gebruik dus de Hotspot op je telefoon. 

Als je de nieuwe Chromecast gebruikt kun je daarop zo de Netflix app gebruiken. 

Zorg dat je voor die periode je abonnement op 'onbeperkt' internet zet. 

Bedankt @PeterG voor de snelle reactie, daar zal @eenmalige kosten blij mee zijn.

 


ok, hoe weet ik of mijn chromecast nieuw is?  hij geeft bij instaleren wel netflix functionaliteiten in de filmpjes bij aansluiten. hij is denk ik 2 jaar oud nu. is dat goed?

 

 


Heb je de witte? Die is het handigst. 

Alleen KPN TV  werkt er niet op buiten je huis.


Nee het is een grijze.

 

en heb ik digitenne nodig, als ik kpn iTV heb?


Kpn tv app bedoel ik


Nee het is een grijze.

 

en heb ik digitenne nodig, als ik kpn iTV heb?

Alleen als je veel naar de gewone TV-zenders wilt kijken en je niet wilt dat jouw internetbundel steeds op is. Let op :Digitenne heeft geen Netflix. 
 

Digitenne kost vijf euro per maand. Je kunt ook een FTA-ontvanger kopen als je alleen naar de NPO-zenders wilt kijken. Dat kan verder gratis. 


Ok, dan regel ik digitenne.

 

en dan kijk ik hoever ik kom met onbeperkt internetten en Netflix opmijn chromecast.


Ok, dan regel ik digitenne.

 

en dan kijk ik hoever ik kom met onbeperkt internetten en Netflix opmijn chromecast.

Je kunt Digitenne regelen via MijnKPN, 0800-0402 of zelfs in de KPN-winkel. De kosten zijn vijf euro per maand. 
 

Na één maand kun je Digitenne ook weer opzeggen waarbij je wel rekening moet houden met een opzegtermijn van één maand.


Ok, dan regel ik digitenne.

 

en dan kijk ik hoever ik kom met onbeperkt internetten en Netflix opmijn chromecast.

Wil je nog even opgeven in welke plaats jij Digitenne gaat kijken? Dit in verband een advies met betrekking tot de antenne. 


Die is veel lastiger te koppelen met de Hotspot  van je telefoon. Maar goed, dat kun je thuis alvast doen. 

Reset eerst de chromecast, want zal nu met je modem verbonden zijn.

Houdt het knopje op de chromecast zeker 25 seconden ingedrukt. Op het scherm komt nu de procedure om opnieuw aan te melden. 

Verbind telefoon met 4G/5G.

Zet mobiele Hotspot aan.

Start via de Google Home app de procedure. 

Of koop de witte chromecast HD Google-TV. Die is veel makkelijker. 


De plaats is Warmond 


Als mijn partner op internet wil, moet mijn toestel daar dus ook zijn.. dat is misschien niet handig.

mifi is dan misschien toch handig?


Je partner kan op zijn/haar eigen mobiel via 4G internetten. 

Mifi is niet handig. Moet je ook abonnement voor nemen: mobiel data abonnement. Die hebben maar weinig data. Max 10 GB per maand. Heb je weer gedoe met data delen naar dat abonnement. 


De plaats is Warmond 

O ideaal, daar heb je met de standaard antenne van KPN een prima ontvangst.


Reageer