Skip to main content

Ik heb Viaplay geactiveerd via mijn laptop. Wanneer ik Viaplay wil kijken via de televisie zie ik alleen het inlogscherm. De gebruikersnaam blijft knipperen en kan niet geselecteerd worden. Ook is er geen weg terug, ik moet eerst de televisie helemaal uitzetten voordat ik op andere kanalen kan kijken. Waar ligt dat aan?

Hallo @Bonnetje ,

Viaplay stopt met uitzenden via kanaal 225

Vanaf het nieuwe F1-seizoen 2024 kijk je alle races, andere sporten en films en series alleen via de Viaplay app. Op kanaal 225 zendt Viaplay geen trainingen en races meer uit. 

 

bron : 

 

Er zijn wel alternatieven : 

De Viaplay app
Je kan Formule 1 kijken met de Viaplay app, op de TV+ Box, een Chromecast, je mobiel, tablet of andere apparaten. 

Download hier de Viaplay app voor iOS
Download hier de Viaplay app voor Android
 

Let op: lukt het inloggen niet omdat je nog geen account hebt? Activeer dan eerst Viaplay.
 

KPN TV+ en de Viaplay app
Op de KPN TV+ Box is de Viaplay app al geïnstalleerd. Open de app en log in met je Viaplay account om te kijken.

Let op: lukt het inloggen niet omdat je nog geen account hebt? Activeer dan eerst Viaplay.

 

Ik kan de Viaplay app niet vinden op mijn tv-ontvanger

De Viaplay app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box, deze heet 7022. De overige tv-ontvangers, zoals 1853, 2260, 2952, 5202 en 8001 hebben geen Viaplay app. Het typenummer vind je op de tv-ontvanger zelf. 

Hieronder vind je alle manieren hoe je met de Viaplay app kan kijken.
 

Download de app op een smart-tv

Om de Viaplay app te gebruiken op je smart-tv, zoek je de app eerst op. Op sommige modellen is de app al geïnstalleerd. Als dat niet zo is, ga dan naar de App Store om de app te downloaden. Als je de app niet kan vinden, controleer dan hier of je apparaat in de lijst met ondersteunde apparaten staat.
 

Streamen met Chromecast of Apple TV

Stream Viaplay met Google Chromecast, Apple TV of een ander streamingapparaat.

  1. Verbind je telefoon of tablet met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast of Apple TV

  2. Druk op Source/AV/Input op je afstandsbediening

  3. Open de Viaplay app op je telefoon of tablet

  4. Druk daarna op het icoon van Chromecast of AirPlay om te beginnen met streamen

 

Installeer de app op smartphone of tablet

Je kan de Viaplay app makkelijk installeren op je smartphone of tablet.

  1. Ga naar de App store voor Android of iOS

  2. Zoek naar Viaplay en druk op download

  3. Open de app en login


Het is mij bekend dat ik Viaplay niet meer kan bekijken via kanaal 225. Op de laptop heb ik Viaplay al geactiveerd en kan ik programma's bekijken. Op de televisie zie ik hetzelfde startvenster als op de laptop alleen kan ik de gebruiker niet selecteren, het icoontje blijft constant knipperen en doet verder niets.


Lijkt me dat je de gebruikersnaam gewoon in moet voeren toch? Gewoon via het toetsenbord? 


De gebruikersnaam is al ingevuld, daar loopt hij vast.


De gebruikersnaam is al ingevuld, daar loopt hij vast.

 

Kan je hier een foto van maken?

Is het via de KPN tv ontvanger (zo ja welke) of via de Smart tv? 


De gebruikersnaam is al ingevuld, daar loopt hij vast.

Hoe kan dat? Die tv kan uw gebruikersnaam toch niet weten? 


De gebruikersnaam is al ingevuld, daar loopt hij vast.

Hoe kan dat? Die tv kan uw gebruikersnaam toch niet weten? 

 

Ik denk dat dat de gebruikersnaam van de vorige eigenaar is.

Hopelijk kan die worden overschreven.


Ha @Bonnetje, welkom! Is het inmiddels gelukt? Je geeft aan dat de gebruikersnaam al is ingevuld: kan je de app eens verwijderen van de televisie en 'm opnieuw installeren? Of staat er ergens in de linker- of rechteronderhoek iets verstopt over ‘aanmelden met een ander account'?


Hallo Marcia, Het is helaas nog niet gelukt. Op mijn laptop heb ik een gebruiker aangemaakt, ditzelfde account is gekoppeld aan mijn televisie. Op de televisie zie ik de gebruiker die ik heb aangemaakt, maar deze blijft knipperen. Rechts is de mogelijkheid om een nieuwe gebruiker aan te maken maar daar kan ik op de televisie niet naartoe. Het lijkt alsof hij ‘in een lus’ blijft hangen. Ik heb al geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw toe te voegen maar dat heeft geen effect.


Mijn oudets hebben precies hetzelfde probleem, 

viaplay app gedownload op hun tv ingelogd met werkend profiel, het profiel logo knippert en ik kan niet verder drukken

(ik kan de app gewoon openen op mijn telefoon en op andere tv) maar niet op hun televisie.

Waar kan dit aan liggen? 


Vervelend, @Bonnetje en @alexandra2110! Jullie ervaren dit op de Smart tv begrijp ik, dus ik zou adviseren om eens bij Viaplay navraag te doen. Dit lijkt buiten KPN om te gaan. Op de website van Viaplay zie ik iets over het aanmelden op de tv. 


Het probleem heeft zich vanzelf opgelost de app of tv heeft waarschijnlijk een update gehad. Ik heb het vanmorgen nagekeken. 


Sluit je laptop aan op je tv.


Ik heb hetzelfde probleem.

Viaplay app op LG TV. Inloggen gaat goed. Daarna blijft de profiel avatar knipperen en kun je niks meer. Ligt niet aan KPN. Op Ziggo forum is deze topic ook.

App gedeïnstalleerd. TV van de stroom afgehaald. Viaplay app opnieuw geïnstalleerd, opnieuw ingelogd. Probleem blijft.

Werkt goed op telefoon en tablet. Heb sinds een uurtje een eigen abo. Tot nu toe deed ik samen met de buurman.  Totdat ik zijn account uitlogde werkte het nog goed.

Heel bijzonder.


En inmiddels werkt het plotseling weer. Mooi op tijd voor de kwalificatie 


Fijn, @Cees-jan1! Veel kijkplezier!