Hoe kan je de Chromecast Google-TV screensaver later laten komen?
Ik heb sinds kort de App MyTuner op de Chromecast Google-TV gezet en in gebruik. Maar… de screensaver komt al na 10 minuten. Hoe verleng ik dat op dat apparaat. Uiteraard al tig x het menu doorgelopen. En Gegoogled.
Via de Sagemcom DIW7022 en de Nokia 8000 kan ik instellen dat de screensaver na 2 uren komt. Op de Google-TV stick zo'n instelling nog niet gevonden. Helaas.
Het is een fijne app. Met diverse stations die kpn zelf niet in het aanbod heeft. Maar in de ruimte met de TV met Google-TV stick dus vrij lastig als een radiozender er na 10 minuten al mee ophoud.
Op de Sagemcom en de Nokia doe ik elke ca. 1 uur en 50 minuten even pauze → play voor de 2 uren.
Om dat op de Google-TV steeds binnen de 10 minuten te moeten…. Enfin, kan de tijd voordat de screensaver komt langer?
Bladzijde 1 / 1
Hi @PeterG! Ha, deze vraag ga ik ook volgen. Op mijn Chromecast komt de screensaver ook erg snel. Ik heb er ook nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Een reactie van 2 maanden geleden zegt dat dit nog werkt, dus ik ben benieuwd of dat de oplossing is.
Uit nieuwgierigheid, naar welke radiostations luister je dan via MyTuner?
Ik luister via die app naar Joe, FIP en Radio 10 60's & 70's.
De chromecast Google-TV zit in de slaapkamer.
Woonkamer DIW7022.
Ik weet wel dat er een developer mode bestaat voor de Google-tv. Net als met Android op je telefoon kan je dan de screensaver helemaal uitzetten (stay awake).
Dat is natuurlijk een work-around en geen echte verlenging van de time-out voor de screensaver in gaat.
Radio 10 60's & 70's.
60's en 70's! Ben ik dankzij mijn ouders ook mee opgegroeid. Leuk en fijn dat die app een goede optie is.
Ik weet wel dat er een developer mode bestaat voor de Google-tv.
Ja dat is ook wat in het Reddit topic genoemd werd wat ik linkte. Ga ik ook eens testen, maar het zou inderdaad mooi zijn als je zonder dit de screensaver tijd gewoon in kon stellen.
@Sanne van KPN Als je al ontwikkelaar mode moet gebruiken, kan je beter een andere screensaver installeren, maar sinds 1 jaar kan je de Google Ambient Mode App niet eenvoudig vervangen in instelling maar wel in ontwikkelaar mode.
settings put secure screensaver_components Je_favoriete_ScreenSaverApp
settings put system screen_off_timeout value_in_ms
De waarde in ms, b.v. 10min = 600000
Wat handig @TDN, dankjewel! Kun jij hier ook verder mee @PeterG?
Er is mijns inziens een redelijk eenvoudige methode om de screensaver helemaal uit te zetten.
Ook hiervoor moet je eerst "ontwikkelaar" worden door zeven keer op de OS-build van Android TV te klikken.
Daarna kan je in het systeem menu naar de ontwikkelaars opties en kan je daar de Stand-by optie aanvinken waardoor de Android TV nooit naar Stand-by zal gaan.
Overigens heeft de televisie zelf ook nog een timeout waarna deze in op zwart gezet wordt of zelfs uitgezet wordt. Mijns inziens heeft een screensaver op de Chromecast Google TV dan ook weinig toegevoegde waarde.
Bij die ontwikkelaarsopties zitten ook een paar andere instellingen die het navigeren wat sneller kunnen maken.
Zo heb ik de "Vensteranimatieschaal" en "Overgangsanimatieschaal" uitgezet en de "Duur van de animatieschaal" op 0,5x gezet.
Ik ben er nog niet meer mee bezig geweest.
Ik gebruik nu een andere radio app op de stick en die wordt niet onderbroken.
Op de Sagemcom en de Nokia wel MyTuner. Daar staat screensaver op 2 uren.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.