Skip to main content
Beantwoord

Hoe kom ik direct in KPN TV+ als ik de TV aanzet?

• July 21, 2026
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik kom nu steeds terecht in een overzicht van Samsung Smart TV.

Moet ik ergens instellen dat de TV bij aanzetten direkt naar KPN TV + gaat?

Beste antwoord door RobbyBrts

CEC activeren moet op aan.

Bij het inschakelen van de box zal dan de tv naar de juiste hdmi ingang schakelen. Danwel aangaan gelijk op de juiste ingang. 

Met de bovenste 3 is alleen de aan/uit van de box nodig. De tv schakelt mee. Mits op de tv Anynet+ (hdmi cec bij Samsung) ook aan staat.

Als ik de bovenste aanzet (CEC activeren) dan gaan de 2 eronder ook op “aan”

6 reacties

E. Smit
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 21, 2026

Beste ​@RobbyBrts ,

Probeer het volgende:
Druk op de Source/Bron-knop of ga via Home > Bron.
Kies de HDMI-ingang waarop het streamingkastje is aangesloten (bijvoorbeeld HDMI 1 of HDMI 2).
Als dat werkt, kun je die HDMI-bron eventueel als standaard instellen of de laatst gebruikte bron laten openen, afhankelijk van het Samsung-tv-model. 

Welk model samsung heb je ?

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Beste ​@RobbyBrts ,

Probeer het volgende:
Druk op de Source/Bron-knop of ga via Home > Bron.
Kies de HDMI-ingang waarop het streamingkastje is aangesloten (bijvoorbeeld HDMI 1 of HDMI 2).
Als dat werkt, kun je die HDMI-bron eventueel als standaard instellen of de laatst gebruikte bron laten openen, afhankelijk van het Samsung-tv-model. 

Welk model samsung heb je ?

Ik heb de Samsung Neo QLED QN90D 55"

Moet ik hier zijn? Heb foto bijgevoegd

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 21, 2026

Bij het inschakelen van de box zal dan de tv naar de juiste hdmi ingang schakelen. Danwel aangaan gelijk op de juiste ingang. 

Met de bovenste 3 is alleen de aan/uit van de box nodig. De tv schakelt mee. Mits op de tv Anynet+ (hdmi cec bij Samsung) ook aan staat.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • July 21, 2026

Als ik de bovenste aanzet (CEC activeren) dan gaan de 2 eronder ook op “aan”

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2026

Problem solved, Bedankt E.Smit en PeterG

Jasper van KPN
Moderator

Mooi om te zien dat het gelukt is met de hulp van de anderen ​@RobbyBrts! Dat maakt het tv kijken voor jou een stuk makkelijker 😊

Veel kijkplezier en als we iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.