Skip to main content

Ik wil graag Disney+ zoals Netflix (die ik al heb), op mijn recente LG smart TV af kunnen spelen.

Ik ben een Xs4all klant, heb wel al MijnKPN. maar zie daar geen mogelijkheid om Disney+ te kunnen bestellen/activeren. Ik begrijp dat er andere manieren zijn, maar kom ik dan niet in conflict met Xs4all? Ik ben formeel dus geen KPN klant, heb ook geen klantnummer o.d. Situatie is voor mij verwarrend.

Ik wil dus eigenlijk simpel een app op mijn TV zoals bij Netflix, Prime Video en Videoland. Maar kan dat in mijn situatie? En is dat dan ook te bedienen met de ‘witte’ afstandsbediening van KPN?

Sorry voor het wat lange verhaal, maar met googelen kom ik er niet uit.

 

 

Ik wil graag Disney+ zoals Netflix (die ik al heb), op mijn recente LG smart TV af kunnen spelen.

Ik ben een Xs4all klant, heb wel al MijnKPN. maar zie daar geen mogelijkheid om Disney+ te kunnen bestellen/activeren. Ik begrijp dat er andere manieren zijn, maar kom ik dan niet in conflict met Xs4all? Ik ben formeel dus geen KPN klant, heb ook geen klantnummer o.d. Situatie is voor mij verwarrend.

Ik wil dus eigenlijk simpel een app op mijn TV zoals bij Netflix, Prime Video en Videoland. Maar kan dat in mijn situatie? En is dat dan ook te bedienen met de ‘witte’ afstandsbediening van KPN?

Sorry voor het wat lange verhaal, maar met googelen kom ik er niet uit.

 

 

 

De Disney+ en ViaPlay, etc. zitten (nog) niet op de KPN tv decoder.

Als je een smart tv hebt, kan je kijken of de app daarop zit en gebruiken.

Anders via een Chromecast.

 

P.S.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app op de Smart tv. 


Beste Joop,

Bedankt voor je snelle reactie en duidelijke antwoord.

Helaas, het is dus een kwestie van afwachten. Is bekend hoe lang dit ongeveer nog gaat duren? Kun je de status ergens inzien? 

Ik heb de app in ieder geval nog niet. Alleen dus de in mijn eerdere bericht genoemde apps en YouTube zijn beschikbaar.

TV is ruim een jaar oud, dus chromecast is niet van toepassing lijkt mij. En om te klungelen met casten en zo, daar heb ik ook geen zin in.


Ik heb overigens de Arris VIP 5202 ontvanger, jij de 2952, maar neem aan dat dit geen verschil maakt.


Beste Joop,

Bedankt voor je snelle reactie en duidelijke antwoord.

Helaas, het is dus een kwestie van afwachten. Is bekend hoe lang dit ongeveer nog gaat duren? Kun je de status ergens inzien? 

Ik heb de app in ieder geval nog niet. Alleen dus de in mijn eerdere bericht genoemde apps en YouTube zijn beschikbaar.

TV is ruim een jaar oud, dus chromecast is niet van toepassing lijkt mij. En om te klungelen met casten en zo, daar heb ik ook geen zin in.


Ik heb overigens de Arris VIP 5202 ontvanger, jij de 2952, maar neem aan dat dit geen verschil maakt.

 

Beste @George-1 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Maar op een Smart tv of via een Chromecast kan je alles kijken.

Een tv van een jaar oud, dat is toch een Smart tv?

Met de AB van de tv kan je dan alles kijken.

Ik kijk altijd via de app op de Smart tv, nooit problemen.


Dag Joop,

Ik ben eigenlijk (nog) klant van Xs4all. Het is voor mij dan ook vaak onduidelijk of ik mij nu moet wenden tot Xs4all of ‘al’ bij KPN. 

Ik was denk ik niet duidelijk in mijn antwoord. Mijn LG is zeker een smart-tv en ik kan inderdaad alles met de ab van KPN kijken, voor Netfilx heb ik zelfs een speciale knop. Heb dan dan de sb met zwarte achterkant.

Dus dat zit wel goed, het is dus alleen wachten op de Disney+ app.


Dus dat zit wel goed, het is dus alleen wachten op de Disney+ app.

Die is er waarschijnlijk al. Voor uw tv. Dus daarvoor moet u de afstandsbediening van de tv gebruiken. Niet die van KPN. 

Er is nog geen app voor op het kastje van KPN. En het is sterk de vraag of die er ooit gaat komen. Ik vermoed van niet.


Dag Joop,

Ik ben eigenlijk (nog) klant van Xs4all. Het is voor mij dan ook vaak onduidelijk of ik mij nu moet wenden tot Xs4all of ‘al’ bij KPN. 

Ik was denk ik niet duidelijk in mijn antwoord. Mijn LG is zeker een smart-tv en ik kan inderdaad alles met de ab van KPN kijken, voor Netfilx heb ik zelfs een speciale knop. Heb dan dan de sb met zwarte achterkant.

Dus dat zit wel goed, het is dus alleen wachten op de Disney+ app.

 

Zoals @Nick83 schrijft.

Dat bedoelde ik.

Dus met de AB van de tv en via de app op de tv.

 

Persoonlijk kijk ik zo wie altijd via de app's op de tv.

Deze zijn veel stabieler.

En als je een 4K tv hebt, dan is het beeld van Disney+ zelfs in 4K (Disney+ heeft aardig wat 4K materiaal).

Ik heb een Oled tv van LG uit 2021 en die AB van LG kan je ook zo programmeren dat je de KPN tv decoder ermee kunt bedienen.


Dus dat zit wel goed, het is dus alleen wachten op de Disney+ app.

Die is er waarschijnlijk al. Voor uw tv. Dus daarvoor moet u de afstandsbediening van de tv gebruiken. Niet die van KPN. 

Er is nog geen app voor op het kastje van KPN. En het is sterk de vraag of die er ooit gaat komen. Ik vermoed van niet.

Bedankt voor je  reactie en uitleg.

Ik was teveel gefixeerd op de ab van KPN, makkelijker en meer mogelijkheden dacht ik, maar als de app voor de tv-ontvanger van KPN er misschien helemaal niet komt, ga ik mij maar richten op de ab van de TV. Zit ook nog een knop op om rechtstreeks naar Disney+ te gaan.


Dag Joop,

Ik ben eigenlijk (nog) klant van Xs4all. Het is voor mij dan ook vaak onduidelijk of ik mij nu moet wenden tot Xs4all of ‘al’ bij KPN. 

Ik was denk ik niet duidelijk in mijn antwoord. Mijn LG is zeker een smart-tv en ik kan inderdaad alles met de ab van KPN kijken, voor Netfilx heb ik zelfs een speciale knop. Heb dan dan de sb met zwarte achterkant.

Dus dat zit wel goed, het is dus alleen wachten op de Disney+ app.

 

Zoals @Nick83 schrijft.

Dat bedoelde ik.

Dus met de AB van de tv en via de app op de tv.

 

Persoonlijk kijk ik zo wie altijd via de app's op de tv.

Deze zijn veel stabieler.

En als je een 4K tv hebt, dan is het beeld van Disney+ zelfs in 4K (Disney+ heeft aardig wat 4K materiaal).

Ik heb een Oled tv van LG uit 2021 en die AB van LG kan je ook zo programmeren dat je de KPN tv decoder ermee kunt bedienen.

Ik was teveel gefixeerd op de ab van KPN, makkelijker en meer mogelijkheden dacht ik. Maar nu ik dit zo lees, en van Nick83, moet ik mij meer richten op de ab van mijn LG (ook een LG uit 2021).

Ik ga op heel korte termijn een Disney+ abo nemen. Ben benieuwd.

Nogmaals allen dank voor de antwoorden en aanvullende info.


Inmiddels Disney+ aangeschaft. Werkt prima, dus ook met de AB van de TV.

Nogmaals allen dank en wat mij betreft betreft kunnen we het wel sluiten…. Ben er niet zo mee bekend, maar kan ik dat zelf ergens aangeven?


Jouw topic is nu als beantwoord gemarkeerd @George-1, daarmee is de kous verder af. Mocht je ooit nog andere vragen hebben, kun je weer een nieuw topic openen. Het topic blijft verder wel online staan. zodat mogelijk in de toekomst anderen met dezelfde vraag ook hun antwoord op het KPN Forum gaan vinden. 


Duidelijk. Bedankt!