Skip to main content

hoe krijg ik de viaplay app. op mijn tv.

Hallo @ocinmakso1950 ,

Viaplay is alleen te bekijken via hun app. De app is nog niet vanaf 1 maart op de tv ontvangers te zien. Heb je een SmartTV dan is deze app vanaf 1 maart te downloaden in de AppStore van iOS en Android. Heb je de abonnement via KPN afgesloten dan zullen sommige sporten lineair worden uitgezonden op kanaal 225. Maar heb je een abonnement bij ViaPlay zelf afgesloten dan werkt kanaal 225 niet. 

 

Admin: Voor meer informatie over Viaplay kan je terecht in dit topic.


dank voor je antwoord, alleen blijft het probleem dat de viaplay app. niet bij de aangeboden apps. ITV staat, is er enig zicht op wanneer dit gaat gebeuren, want wedstrijden op mijn telefoon kijken is niet echt mijn ding.

 


dank voor je antwoord, alleen blijft het probleem dat de viaplay app. niet bij de aangeboden apps. ITV staat, is er enig zicht op wanneer dit gaat gebeuren, want wedstrijden op mijn telefoon kijken is niet echt mijn ding.

 

Andere optie is maak uw oude tv met HDMI aansluiting naar een smart tv
door een chromecast met afstandbediening(+google TV) aan te schaffen.

U kan dan rechtstreeks diverse apps zoals ViaPlay op de chromecast installeren.

En doormiddel chromecast kijken op uw TV

Dan hoef u ook niet meer te streamen via uw mobiel of andere apparaat. 


Hallo @ocinmakso1950 ,

Viaplay is alleen te bekijken via hun app. De app is nog niet vanaf 1 maart op de tv ontvangers te zien. Heb je een SmartTV dan is deze app vanaf 1 maart te downloaden in de AppStore van iOS en Android. Heb je de abonnement via KPN afgesloten dan zullen sommige sporten lineair worden uitgezonden op kanaal 225. Maar heb je een abonnement bij ViaPlay zelf afgesloten dan werkt kanaal 225 niet. 

Voor meer informatie zie ook het topic over Viaplay

 

Hoi @Noordzee 

Bij mijn LG OLED 48” 2021 model, stond de app van ViaPlay er gisteren al tussen. 

Ik weet niet hoe dat bij andere merken is. 

 

TV moet wel van 2016 of jonger zijn.

En niet alle tv's zie hier op de site van ViaPlay en klik op het merk van je eigen tv. 


@ocinmakso1950 ik heb de app gisteren ook op mijn Samsung Smart tv geïnstalleerd. Het is geen app die je via de tv-ontvanger kunt openen/installeren. Je moet echt via de televisie naar ‘apps’ gaan en dan zoeken op Viaplay. Welke Smart tv heb jij?


Wel vreemd dat KPN de app niet aanbied op de interactieve tv decoder. Je neemt tenslotte toch ook het abonnement af bij KPN! Ik zie eigenlijk geen verschil met bijv. Netflix. Deze app kun je wel gebruiken vanaf de interactieve tv decoder.  Heeft KPN wel plannen om de Viaplay app toe te voegen aan de decoder? Ik zou het nl heel logisch vinden en het zou er een stuk gemakkelijker op worden voor heel veel mensen om alles via je decoder te kunnen regelen!

 

Gr.

 

Rick


@ocinmakso1950 ik heb de app gisteren ook op mijn Samsung Smart tv geïnstalleerd. Het is geen app die je via de tv-ontvanger kunt openen/installeren. Je moet echt via de televisie naar ‘apps’ gaan en dan zoeken op Viaplay. Welke Smart tv heb jij?

Philips, via de tv app.  instaleren lukt wel, maar alleen raar dat kpn adverteerd met op tv, maar vervolgens niet thuis geeft via itv.

 


@ocinmakso1950 ik heb de app gisteren ook op mijn Samsung Smart tv geïnstalleerd. Het is geen app die je via de tv-ontvanger kunt openen/installeren. Je moet echt via de televisie naar ‘apps’ gaan en dan zoeken op Viaplay. Welke Smart tv heb jij?

Philips, via de tv app.  instaleren lukt wel, maar alleen raar dat kpn adverteerd met op tv, maar vervolgens niet thuis geeft via itv.

 

 

Op tv, daar bedoelen ze inderdaad de app op de smart tv mee.

Persoonlijk geef ik ook altijd de voorkeur aan de app van de Smart tv (nooit problemen, al meer dan 8 jaar perfect)

 

Ik denk wel dat de app ook op de KPN tv ontvanger komt.

Dat is mooi voor mensen die nog geen Smart tv hebben.

 

En je kan ook altijd via een Chromecast kijken. 

 

KPN is niets meer dan een tussenstation voor ViaPlay (voor de facturatie).

Rest gaat via ViaPlay. 

En ViaPlay bepaalt wat wel en wat niet mag. 


Het kan toch niet zijn dat je je abonneert via KPN en betaald voor 1 wedstrijd en zonder vrije training. Krijg alleen kanaal 225 te zien. Verder geen app te downloaden via KPN terwijl mijn tv slechts 1 maand oud is.

Kom ook niet met casten aan want dan kun je hier ook nog eens geld aan uitgeven.


Ja, de manier waarop het “verkocht” wordt zette mij ook volledig op het verkeerde been.

En door de online (chat) support werd ik ook volledig verkeerd geïnformeerd. Daar kreeg ik te horen dat ik voor Viaplay rond 20 maart (!) een email zou ontvangen met daarin een inlog code.

Ik snapte ook al niet waarom er geen ViaPlay app te vinden was bij de iTV apps op de TV box...

Dankzij dit forum kom ik er nu dan eindelijk achter dat ik het gewoon al kon installeren als smart-tv app en kon activeren met mijn MijnKPN login.

Hoe moeilijk kan het zijn om dat gewoon even duidelijk te vermelden?

Het is uiteindelijk heel simpel.

 


Het kan toch niet zijn dat je je abonneert via KPN en betaald voor 1 wedstrijd en zonder vrije training. Krijg alleen kanaal 225 te zien. Verder geen app te downloaden via KPN terwijl mijn tv slechts 1 maand oud is.

Kom ook niet met casten aan want dan kun je hier ook nog eens geld aan uitgeven.

Gewoon ViaPlay SmartTV app installeren op je TV en inloggen met je MijnKPN login.

 


Het kan toch niet zijn dat je je abonneert via KPN en betaald voor 1 wedstrijd en zonder vrije training. Krijg alleen kanaal 225 te zien. Verder geen app te downloaden via KPN terwijl mijn tv slechts 1 maand oud is.

Kom ook niet met casten aan want dan kun je hier ook nog eens geld aan uitgeven.

 

Welke tv heb je?

Op de meeste Smart tv's gemaakt na 2016 kan je de ViaPlay app downloaden.

Op mijn LG stond hij er zelfs al. 

Zie ook hier, waar de app op te vinden is. 

 

Chromecast kost ongeveer 40 euro en dan kan je vanaf de Mobiel kasten.

Er zijn ook modellen met AB, dan hoef je niet te casten.

 

Op kanaal 225 mag KPN van ViaPlay alleen de zaterdag en zondag van de F1 uitzenden tot 1 augustus. 

Langer en meer mag niet van ViaPlay.

 

Op de KPN tv decoder is de app nog niet aanwezig.

Ik gebruik die zo wie zo niet, want ik geef de voorkeur aan de app op de Smart tv. Nooit problemen. 

 

Tip:

Pas je wachtwoord op de ViaPlay site aan.

Het is niet verstandig om hetzelfde wachtwoord op beide te gebruiken. 


Hallo @Gup313 , veel nieuwe tv's hebben de Chromecast reeds ingebouwd, dan hoef je daar dus geen geld aan uit te geven.

 


Hallo @Gup313 , veel nieuwe tv's hebben de Chromecast reeds ingebouwd, dan hoef je daar dus geen geld aan uit te geven.

 

 

O.a. LG en Samsung niet. 

o,.a. Sony, Philips,  wel.

 

Maar een losse Chromecast is ook handig op vakantie.

Vanaf € 40,-- kan je er 1 kopen. 

 

Maar als de Chromecast is ingebouwd, dan is het een toestel na 2016 en is de kans 99% dat de ViaPlay app er op zit. 


Hoe moet ik inloggen op de app Viaplay. Mijn inlogcode die ik normaliter gebruik voor kpn iTV werk niet. Klantnummer en KPN-ID ook niet. Gr NicoN


Komt er ook een viaplay app op de KPN tv ontvanger???? Ik heb een splinternieuwe Hisense smart tv waar ik de app niet op kan downloaden. Ik vind het onhandig en zonde om een chromecast aan te schaffen aangezien ik voor deze dienst betaal bij KPN vind ik het niet meer dan normaal dat KPN deze app aanbied via de tv ontvanger.


Waarom koop je zo'n idioot merk? Sorry dat ik het zeg, maar ... dat ondersteund niemand. 

De app op de tv ontvanger is er nog niet. En het is nog niet bekend wanneer die komt.

Ik vind het onhandig en zonde om een chromecast aan te schaffen aangezien ik voor deze dienst betaal bij KPN vind ik het niet meer dan normaal dat KPN deze app aanbied via de tv ontvanger.

U betaalt via KPN. Maar het is toch echt een dienst van Viaplay. Niet van KPN. Viaplay moet voor het grootste gedeelte die app zelf ontwikkelen. KPN kan daar ook alleen maar op wachten.


Waarom koop je zo'n idioot merk? Sorry dat ik het zeg, maar ... dat ondersteund niemand. 

De app op de tv ontvanger is er nog niet. En het is nog niet bekend wanneer die komt.

Niets idioot aan. Prachtige tv met schitterende beeldkwaliteit. Heb ook gekeken naar andere tv's van bekende merken. Sommige waren 600 Euro duurder en haalde de beeldkwalteit van deze tv bij lange na niet. Vergeet niet dat vele grote merken ook ergens begonnen zijn, uitgelachen werden en nu tot de grootste behoren. Alle apps die ik nodig heb staan er op. Dit is naar mijn idee gewoon de verantwoording van KPN, Zij bieden immers de dienst aan.


De dienst is te gebruiken via een Chromecast. En daar zult u het voorlopig echt mee moeten doen denk ik.

Heeft het ding geen ingebouwde Chromecast? 


...aangezien ik voor deze dienst betaal bij KPN vind ik het niet meer dan normaal dat KPN deze app aanbied via de tv ontvanger.

Dat zal voorlopig waarschijnlijk nog niet gaan gebeuren.


Heeft het ding geen ingebouwde Chromecast? 

Als die een ingebouwde Chromecast zou hebben, dan zou het een Android/Google TV zijn en dan zou de app daar vast wel voor beschikbaar zijn.


Heeft het ding geen ingebouwde Chromecast? 

Als die een ingebouwde Chromecast zou hebben, dan zou het een Android/Google TV zijn en dan zou de app daar vast wel voor beschikbaar zijn.

Als ik dit bericht mag geloven:

https://tweakers.net/nieuws/181912/hisense-brengt-zijn-tvs-van-2021-uit-met-android-tv-en-zonder-google-tv.html

Staat er toch zoiets op.


Hallo allemaal! Ik zou jullie willen vragen om Viaplay gerelateerde vragen in het betreffende Viaplay topic te stellen. Dit topic zal ik sluiten, om alle vragen op één plek te krijgen. Even kort een antwoord op de hierboven gestelde vragen:

 

Het kan toch niet zijn dat je je abonneert via KPN en betaald voor 1 wedstrijd en zonder vrije training. Krijg alleen kanaal 225 te zien. Verder geen app te downloaden via KPN terwijl mijn tv slechts 1 maand oud is.

Kom ook niet met casten aan want dan kun je hier ook nog eens geld aan uitgeven.

Net als via Viaplay zelf, zal inderdaad ‘de rest’ gecast moeten/kunnen worden. We hebben vooralsnog geen app via de tv-ontvanger. Wel kan je gebruik maken van de app op de Smart tv. 

Hoe moet ik inloggen op de app Viaplay. Mijn inlogcode die ik normaliter gebruik voor kpn iTV werk niet. Klantnummer en KPN-ID ook niet. Gr NicoN

Je kunt Viaplay via KPN op verschillende manieren activeren:

  • via onze klantenservice
  • via de TV ontvanger (met de laatste versie van de software → versie HTML HTML4.138.202)
  • via MijnKPN (onder het kopje Streamingsdiensten)

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail en daarna volgt er nog een aparte e-mail om een Viaplay account te activeren.

Het activeren van Viaplay kan op de pagina kpn.com/viaplayactiveren

  • Op deze pagina kan je inloggen met je eigen KPN ID.
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'.
  • Als je daarop klikt wordt je doorgelinkt naar de pagina van Viaplay.
  • Daar vul je dezelfde gegevens in als van MijnKPN. Dan ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding!

Het is heel belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo wordt je als klant van KPN herkent en hoef je geen service ID's (1of 2) in te vullen.

Lukt het niet, check dan of je verbonden bent met je eigen KPN Internet verbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser en/of probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.