Skip to main content
Vraag

Hoe kunnen we het tweede scherm voor Netflix activeren?

• November 29, 2025
  • 5 reacties
  • 35 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

we hebben een combivoordeel abonnement bij KPN afgesloten. Daarin Netflix met twee schermen. Het tweede scherm bevind zich op een andere locatie. Hoe dit tweede scherm te activeren?

5 reacties

• November 29, 2025

Er hoeft niets te worden geactiveerd wat dat tweede scherm betreft. Je moet gewoon terplekke  op dat tweede scherm inloggen.

Aanvullend.

Als je de extra lid optie bedoeld dat kan niet via KPN. Je kan zoals ik schreef natuurlijk gewoon met de inlog gegevens van jouw Netflix account aanmelden op die tv/scherm. Maar als dat scherm geen onderdeel uitmaakt van het huishouden dan is er kans dat de toegang door Netflix wordt gestopt.

https://help.netflix.com/nl/node/124925

https://help.netflix.com/nl/node/123279

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Oke. Rowi. Bedankt. Ik ga het eerst proberen. Dan zie ik wel verder. 

• November 29, 2025

Netflix mag je alleen thuis gebruiken. En op vakantie. Maar pogingen om een Netflix account op een 2de locatie veelvuldig te gebruiken worden door Netflix zo veel mogelijk tegen gewerkt. 

Hier heeft KPN niets mee te maken. Dit doet Netflix zelf.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 29, 2025

Het kan niet op afstand geactiveerd worden. Je moet op een mobiel apparaat eerst via thuis-wifi een film kijken. Dan op mobiel netwerk wisselen en verder kijken en op de andere locatie aankomen weer op wifi film kijken. Dan wordt het nieuwe ip adres tijdelijk toegevoegd, dit gebruik van mobiel om deze andere locatie te bevestigen moet je herhaaldelijk doen, anders wordt de 2de heel snel weer verwijdert. Dit komt door maatregelen van Netflix om account delen te onderbinden en vreemde ip adressen als veronderstelling voor delen. Mobiele apparaten hebben geen vaste ip adressen en worden geïdentificeerd aan apparaat-id of mac-adres.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Jacques44, zo te zien ben je al de goede kant op gewezen hierboven, dat is fijn.

Ik hoop dat je daarmee verder gekomen bent. Én dat je straks fijn van Netflix kunt genieten op beide schermen!Â