Skip to main content

Ik heb een abonnement genomen op ViaPlay via KPN, maar hoe kan ik nu inloggen bij ViaPlay?
Ik kan alleen een account aanmaken bij ViaPlay door (opnieuw) te betalen. Daar heb ik geen zin in.
Je hebt namelijk de optie: Get Viaplay, en dan moet je betalen, of de optie: Log in. 
Maar als ik dat probeer werkt het in ieder geval niet met mijn mijnKPN email + password.

Oftewel: ik heb wel betaald, maar kan er nog geen gebruik van maken…

Admin: alle informatie over Viaplay kun je vinden in ons topic:

 

Ik blijf met je mee


Dit vraag ik mij ook af, via deze link vraagt viaplay om service id 1 en 2 maar die heb ik nooit gehad van kon? 
 

https://viaplay.com/signup/kpn


Hier hetzelfde probleem. Ja zou vanaf 1 mrt viaplay moeten kunnen gebruiken. via https://viaplay.com/signup zou je een inlog moeten kunnen maken met service id1 en 2 en email.

Jammer dat we die service id nummers nog niet hebben ontvangen. Hopelijk duurt het niet te lang...


Ik lees mee, want ik heb wel een mail ontvangen dat het abbo is aangepast, maar via de app staat hij niet tussen extra’s en ook geen 2e mail ontvangen (zoals in de mail staat)


Ook hier zelfde probleem 

Alleen was ik wat voorbarig en had al een acount gemaakt (geen dubbel abo afgesloten overigens hoor) alleen een acount aangemaakt voordat ik die emails van KPN had gekregen.

Ook ik heb die link gekregen  van service id maar ook ik heb geen idee  hoe nu verder

Bellen staat bijna gelijk aan een engelengeduld wachtijden van 15+minuten.


Ook hier zelfde probleem 

Alleen was ik wat voorbarig en had al een acount gemaakt (geen dubbel abo afgesloten overigens hoor) alleen een acount aangemaakt voordat ik die emails van KPN had gekregen.

Ook ik heb die link gekregen  van service id maar ook ik heb geen idee  hoe nu verder

Bellen staat bijna gelijk aan een engelengeduld wachtijden van 15+minuten.

Ik heb dus verder geen mail ontvangen van service is.. In mijn mail staat het volgende:

Bedankt voor uw wijziging. Hierbij laten wij u weten wat we hebben veranderd.

 

Toegevoegde dienst(en) of apparatuur

- Viaplay

 

 

Wanneer kunt u uw extra dienst(en) of apparatuur gebruiken?
U ontvangt nog een aparte e-mail met extra informatie over uw bestelling. 


Je krijgt een aantal activatie mails van KPN zelf.
PS je maakt geen account aan bij ViaPlay dat doe je via de mails van KPN


Je krijgt een aantal activatie mails van KPN zelf.
PS je maakt geen account aan bij ViaPlay dat doe je via de mails van KPN

Enig idee hoelang het duurt voor die mails er zijn? Ik heb om 19:24 hem besteld via kpn namelijk


Je krijgt een aantal activatie mails van KPN zelf.
PS je maakt geen account aan bij ViaPlay dat doe je via de mails van KPN

Enig idee hoelang het duurt voor die mails er zijn? Ik heb om 19:24 hem besteld via kpn namelijk

Als ik op forum terug lees kan dit 24 uur duren dus ff geduld.


Je krijgt een aantal activatie mails van KPN zelf.
PS je maakt geen account aan bij ViaPlay dat doe je via de mails van KPN

Enig idee hoelang het duurt voor die mails er zijn? Ik heb om 19:24 hem besteld via kpn namelijk

Als ik op forum terug lees kan dit 24 uur duren dus ff geduld.

Geduld heb ik tot 19-3 😉 in ieder geval bedankt voor deze info


Hoe krijg je de Viaplay app op de televisie?


Nog erg onduidelijk allemaal, heel fijn dat ze hier even wat informatie over delen.

Denk dat de id nummers een combinatie zijn van abonnement nummer en speciale code

 

 


Viaplay op TV is alleen met Android Smart TV's, wat dus erg jammer is. Niet via KPN kastje te kijken. Alleen tijdens F1 weekenden op zender 225. Ik vind dat KPN het met Viaplay samen mogelijk moet maken om het als zenderpakket aan te bieden. Echt verschrikkelijk dit, wat een teleurstelling. Ook opnemen en later terugkijken van zender 225 is niet mogelijk. Boehoe!! :thumbsdown_tone3::thumbsdown_tone3:


En inderdaad.. hier ook hetzelfde. Gisteren Viaplay via MijnKPN app geactiveerd (staat bij Internet). Maar nog steeds geen mail met inloggegevens voor de app op gsm of ipad. In deze moderne tijd duurt het gewoonweg te lang.


Heb je misschien je VPN aan staan? Probeer ViaPlay dan eens te activeren zonder VPN. Dat was bij mij ook het probleem. 


Activeren was geen probleem, het is geactiveerd. Staat ook al in het overzicht van mijn KPN producten en diensten.

Inloggen bij ViaPlay lukt niet. In ieder geval niet met mijn inloggegevens die ik bij KPN gebruik.


Activeren was geen probleem, het is geactiveerd. Staat ook al in het overzicht van mijn KPN producten en diensten.

Inloggen bij ViaPlay lukt niet. In ieder geval niet met mijn inloggegevens die ik bij KPN gebruik.

 

Heb je de e-mail van KPN al gehad dat je kunt activeren?

Als je op de link in deze mail klikt, word je doorgelinkt naar de pagina van Viaplay.

Op deze pagina staat jouw e-mailadres (dezelfde als voor MijnKPN) al ingevuld.

Je kunt zelf een wachtwoord kiezen.

Let op: activeren kan alleen via jouw eigen wifi netwerk!

 

Of bedoel je aanmelden bij ViaPlay?

Dat moet ook met de gegevens die je gebruikt bij KPN.

 

TIP:

Heb je voor Viaplay hetzelfde wachtwoord gebruikt als voor MijnKPN?

Pas het wachtwoord via de ViaPlay app aan.

Heb ik ook gedaan, ik heb niet zo graag bij ViaPlay hetzelfde wachtwoord als bij MIJNKPN.

 

*Admin: Bericht aangepast ivm juist werkwijze


Je krijgt deze mail druk in de mail op activeer nu doe dit wel op de wifi in huis dan krijg je geen vpn melding log dan in met je inloggen gegevens van kpn dan is die geactiveerd en kun je de app installeren en in loggen met je kpn id 


Je krijgt deze mail druk in de mail op activeer nu doe dit wel op de wifi in huis dan krijg je geen vpn melding log dan in met je inloggen gegevens van kpn dan is die geactiveerd en kun je de app installeren en in loggen met je kpn id 

 

Via een VPN verbinding gaat het niet werken.

 

Je moet wel eerst op MIJNKPN je account openen en daarna op activeer klikken.


Precies! Hoe dan? 🤷🏼‍♂️


Ik heb de oplossing, 

 

Ga naar de app via je iPad, registreer je bij viaplay.

Let op geen accoord geven voor betaling via je vingerafdruk.

Als het goed is kan je nu in de via play app.

Daarna ga je naar profiel

Ondersteuning

Klant ondersteuning

Partner

Klik rechts onder op op hier in regel heeft u viaplay via ziggo knp enz.

Aan de slag met viaplay ziggo/kpn

Dan onderaan KPN activeren

Naar kpn pagina ( gaat vanzelf )

Viaplay activeren met button

Nu inloggen met kpn inlog

Daarna klikken op regel activeren (onder je klant nummer) staat nu geactiveerd

Daarna naar Viaplay inlog

Inloggen met kpn id en wachtwoord

 

En zie het werkt

 

@Kpn waar blijft jullie simpele handleiding 😉

 

 

 


Heb je een VPN verbinding zet die dan uit. Zet VPN ook uit als je opnieuw wil inloggen bij Viaplay


@KPN, hier hetzelfde probleem.

Kom op, de komst van viaplay is niet sinds gisteren, een duidelijke begeleiding voor jullie klanten mbt het activeren lijkt me vanzelfsprekend?

Graag asap een reactie


Ik heb de oplossing, 

 

Ga naar de app via je iPad, registreer je bij viaplay.

Let op geen accoord geven voor betaling via je vingerafdruk.

Als het goed is kan je nu in de via play app.

Daarna ga je naar profiel

Ondersteuning

Klant ondersteuning

Partner

Klik rechts onder op op hier in regel heeft u viaplay via ziggo knp enz.

Aan de slag met viaplay ziggo/kpn

Dan onderaan KPN activeren

Naar kpn pagina ( gaat vanzelf )

Viaplay activeren met button

Nu inloggen met kpn inlog

Daarna klikken op regel activeren (onder je klant nummer) staat nu geactiveerd

Daarna naar Viaplay inlog

Inloggen met kpn id en wachtwoord

 

En zie het werkt

 

@Kpn waar blijft jullie simpele handleiding 😉

 

 

 

Nee, dit lukt mij niet zo.. 

Ik wacht nog maar op die 2de mail (waar Mylodb hierboven het over heeft) van KPN die nog moet komen, blijkbaar..


Ja.. het is gelukt. Via een  KPN antwoord ergens anders op dit forum. Moment, ik stuur hier de link door.